Terug zetten in functiejaren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rozaly, 1 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Hey!

Ik kom er even niet uit met mijn salaris...

Ik sta voor de klas en had in augustus 2014 van schaal LA naar LB moeten gaan. Dit is niet gebeurd. Ik heb het zelf ook niet gezien, was meer gaan verdienen doordat ik in een hogere schaal kwam en heb het niet goed gecontroleerd. Nu kwam ik er van de zomer achter en heb het doorgegeven. Met terugwerkende kracht zou het goed komen.

Vandaag heb ik mijn loonstrook gehad en de loonsverhoging van schaal LA naar LB komt neer op zo´n 5,- in de maand :) Toen ik verder controleerde (ik heb ervan geleerd) zag ik dat ik van LA 8 naar LB 6 ben gegaan. De 8 en 6 zijn het aantal jaren in dienst. Ik ben vanaf juli 2008 in dienst, dus 8 jaar. Klopt LB 6 dan? Mogen ze mij, wanneer ze opschalen, in functiejaren terugzetten? Dit gaat om 60,- netto in de maand dus een mooi bedrag.

We hebben ons huis verkocht en ik heb de goede gegevens nodig voor onze nieuwe hypotheek. Morgen op school navragen maar de directeur is er dinsdag pas weer... Dus hoop dat één van jullie uitsluitsel kan geven :):)

2. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Ja, helaas, dat mag... Je wordt niet horizontaal overgezet. Je mag echter niet in salaris erop achteruitgaan. En als je er maar 5 euro op vooruit gaat. De periodieken in la zijn zo'n 25 euro per maand, bij lb 50 en bij lc 75. Dus dat krijg je per jaar langer werken per maand meer. Nu 5 euro is minder dan je normale la periodiek. Hopelijk heb je daar een puntje voor lb 7. Wel is het zo dat terugzetten in functiejaren ervoor zorgt dat je langer periodieken hebt, maar zoals jij het zegt, lijk je in lb 7 te horen.

3. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Bedankt! Ik ga morgen maar even in gesprek want vind het zo raar.. zoveel werk voor 5,- kan bijna niet kloppen hoop ik..

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Dat klopt hoor. Je gaat naar rechts in het functie bouwwerk en krijgt het salaris, dat het dichts bij je salaris in schaal LA lag.

Uiteindelijk verdien je natuurlijk wel meer. De stappen, die je nu maakt zijn groter

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.004
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je moet kijken wel salaris je in augustus 2014 gehad zou hebben in LA (dus inclusief periodiek, als die voor jou in augustus valt.) En dan de LB schaal pakken die daar nèt boven zit. Dat betekent dus dat je inderdaad minder functiekamer hebt en er maar iets op vooruit gaat. Je gaat het meer merken naarmate je langer in LB zit. Zeker bij je eindschaal natuurlijk.

Let op: LB betekent meer verantwoordelijkheid, maar niet meer werk! Het is een salarisverhoging, geen uitbreiding in werktijdfactor ofzo. Dus je moet nog steeds kijken naar je urenverdeling. Ze kunnen je niet zomaar extra taken geven, als jij je uren al maakt. Dan moeten er toch echt andere taken vanaf.

6. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Heb ik ook nog een vraag... Heeft er wel een beetje mee te maken. Onze directeur zei dat je pas voor een LB functie in aanmerking komt als je meer dan 75% score hebt op je beoordelingsformulier.

Het kwam gisteren tijdens de lunchpauze ter sprake (directeur was er niet) en een andere collega zei dat hier niets over in de CAO staat...

Weet een van jullie hier iets van? Ik kan het ook niet vinden..

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik dacht zelf dat LB meer was voor speciaal basisonderwijs etc.

Mijn man is ooit begonnen in het SBO. Daar kwam hij gelijk in LB. Later is hij overgestapt naar het regulier basisonderwijs en toen ging hij terug naar LA, maar wel een hogere schaal, zodat zijn loon min of meer gelijk bleef. Hij zit nu aan zijn max in LA, helaas.

8. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Bedankt voor de antwoorden. Helaas dus geen enorme loonsverhoging :( Ze hebben me, als ik jullie antwoorden zo lees, op de goede manier ingeschaald. LA was 2641,- en de LB waar ik in gekomen ben is 2658,-

Het is met de nieuwe CAO verplicht om een bepaald percentage van je personeel in LB functie te hebben voor zover ik weet. Bij ons zijn er vorig jaar 6 mensen benoemd. Alleen dus wel met wat verschil. Ik heb echt extra taken terwijl de IB-er gewoon LB betaald krijgt zodat ze aan het benodigde aantal LB-ers kwamen. Dat is dan wel weer jammer...

Volgens mij heeft het niets te maken met je beoordelingsformulier maar dat kan de school er wel zelf als voorwaarde aan gehangen hebben. Wij werken trouwens ook niet met scores op de beoordelingsformulieren.

Speciaal onderwijs is standaard LB dacht ik!

Deel Deze Pagina