Kennen jullie de easy base en/of de easy fix van maxi cosi ? Mijn vriend heeft een 3 deurs auto en zal straks als de kleine geboren is de uk naar de kinderopvang brengen 's morgens. In de auto zit voorin een airbag dus de maxi cosi kan niet voorin en zal dus achterin moeten. We zitten er nu over te denken om een easy fix of easy base van maxi cosi te gaan kopen maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Wij hebben de easybase gebruikt. De gordels in onze auto waren te kort om de maxi-cosi gewoon vast te zetten. De easybase kun je gewoon vastzetten met de autogordel en voor de easyfix moet je een speciaal bevestigingssysteem in je auto hebben (zit alleen in nieuwere auto's). Ik vond het ideaal. Je klikt de maxi-cosi er zo op en af.
Onze beste aankoop ever! Wij zijn vrij vaak op pad met de kleine en dan is dit zo handig. Ben blij dat we hem destijds bij de oudste hebben aangeschaft. Inderdaad kan de Easy Fix alleen in auto's met een isofix-systeem, de nieuwere modellen. Als jullie auto's dat beide zijn, zou ik de easyfix kopen, anders de easybase.
Super fijn....ik zeg doen!! Wij hebben de easy base. Die kan in alle auto's en de easy fix kan dat niet( moet je zo'n systeem in de auto hebben).
goed te lezen dat jullie goede ervaringen hebben. Wij hebben in beide auto's een isofix-systeem dus we kunnen kiezen uit beide.
Wij hebben ook de Easyfix gebruikt.... heerlijk. Doordeweeks zat die bij mij in de auto en als we in het weekend weggingen dan deed manlief de easyfix over naar zijn auto. Zo gepiept.
Ideaal! Je hebt van maxi cosi nu ook autostoelen die op de isofix passen. Dan kun je de basis dus ook voor de gewone autostoel gebruiken - handig als je de autostoelen vaak wisselt. (...En slim van maxi cosi - want dan zijn ze er van verzekerd dat je ook de opvolgende autostoel van maxi cosi koopt...!) Pim
superding en later op marktplaats meteen verkocht voor een goeie prijs. heeft uiteindelijk mij 15 euro gekost voor 8 maanden.
Ik heb ook een drie deurs en ze zit dan ook achterin. Wij hebben de easybase... Ik kan echt niet zonder, IDEAAL!!!
hier net zo, maar dan met de easybase . Voordeel vind ik ook, dat als je kindje groter en zwaarder wordt, dat je dan de maxicosi in de auto kan laten staan. Je kindje in de maxicosi dragen bij 7/8/9 maanden wordt zo loodzwaar. Terwijl veel kindjes er dan nog best inpassen. Dus dan kun je hem gewoon in je auto laten staan en je kindje nog wat langer op de meest veilige manier vervoeren (veel mensen stappen anders bij 9 maanden of 9 kilo gelijk over op de volgende autostoel, terwijl dit nog niet hoeft) Zonder easybase of fix gaat dat het ook een stuk moeilijker om de maxicosi te laten staan, omdat je dan telkens met de riemen aan het klooien bent.
Hier Easyfix, ik zeg doen! Het is tevens in combinatie met een maxi cosi-cabrio de meest veilige manier van vervoeren, aldus de consumentenbond.
wij hebben de easybase, ideaal!!! We hebben geen isofix, dus dat was geen optie. Ik raad echt iedereen iets van een easybase ofzo aan!!
het is het geld zeker waard. ik wilde hem per se hebben (easybase) vriend vond het niet nodig. dus mijn zin doorgedramd (kan ik goed) en na 3dagen vond mijn vriend het ook wel erg handig. je moet niet moeilijk doen met een gordel. als je de MC laat staan in de auto moet je niet moeilijk doen met beentjes over een gordel en als je kindje lang in de MC past doe je er ook lang mee. (leah zit nog steeds in de MC weegt ook nog maar 8340, we gaan over een week of 2 op zoek naar een andere stoel) en als je hem op mp koopt ben je misschien nog goedkoper uit. denk dat dat wel veilig is (weet niet of er veel aan kapot kan? de onze is al een paar keer in en uit de auto geweest, dat gaat ook erg makkelijk)
Ik vond het een super aankoop en kan hem zeker aanraden. Over een paar maandjes mag hij weer de auto in.
Wij hebben de easyfix gebruikt en ik vond het ideaal! Het is wat eerder gezegt werd ook het veiligst volgens de consumentenbond, de easyfix icm de cabriofix. Het zit ook helemaal vast in de carosserie van je auto dmv de isofixsysteem dus het kan geen kant op als het goed bevestigd is!
we waren er eigenlijk over uit om het niet te doen vanwege de prijs (bij ons 2x) maar nu ik dit lees ga ik toch twijfelen. een vraag, wel hebben overigens wel isofix maar zit de maxicosi dan zeg maar ook helemaal tegen de achterzitting van de bank aangedrukt, net als wanneer je 'm gewoon in de gordel zet? waarom ik het vraag is omdat mijn man nogal lang is en met zijn stoel erg ver naar achter zit, de maxi-cosi moet dus door de easy fix niet meer naar voren komen. ik vind het alleen erg duur voor 9 maanden maar als ik het zo lees kunnen ze er dus best wel langer in. tja en misschien via mp kopen.
@linda, ik zou het in de winkel eens proberen met de stoel (hoef je hem daar nog niet te kopen) volgens mij komt hij niet naar voren, hij zit gewoon met het achterste deel van de mc (de voetjes) tegen de achterbank aan. hij komt wel iets hoger doordat hij op dat ding staat.
Linda hij komt idd alleen iets hoger te staan maar de maxi cosi staat helemaal tegen de leuning aan. En ze kunnen er wel langer in dan 9 maanden in hoor. Mijn dochtertje was erg groot (en had lekkere babyvetjes) en heeft er tot 11 maanden ingezeten.
Tegenwoordig is er ook de Family fix. Vernieuwde easyfix base waar later ook een autostoeltje (de Pearl) op past. Dan kan de base nog langer mee en valt de prijs van de base over jaren uitgestreken best wel mee