voor-nadelen van tt/difrax/avent flessen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door boterbloempje83, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    #1 boterbloempje83, 30 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2011
    Goede Morgen dames,

we zijn al enige dagen aan het zoeken en googlen welke flessen we nu willen aanschaffen, maar we komen er gewoonweg niet uit, ik weet dat elke kindje waarschijnlijk een voorkeur kan hebben voor een bepaalde fles..

Kunnen jullie eens de voor en/of nadelen opschrijven voor ons van de voedingsflessen van het merk: tommie-tippiee, difrax en avent?
    M.b.t eventueel lekken, schoonmaken, dikkere voeding, etc..

Zodat we alsnog een keuze kunnen maken ;)

Alvast bedankt!!

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    De enige die die keus kan maken is straks je kindje. Onze eerste wilde alleen avent, maar de tweede moest die echt niet hebben, die wilde Difrax..

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Wat ik heb begrepen zijn difrax, tommee tippee en avent vrijwel even goed, maar is de S fles van difrax en TT beter geschikt voor kindjes die ook borstvoeding krijgen omdat deze kindjes harder zuigen (wat ik er van begreep)

Daarnaast is het geheel van het kindje afhankelijk welke voor hem/haar het beste is :)
    Ik heb zelf 2 flessen (verschillende maten) van Avent en 2 verschillende maten van TT.
    Maarja hoe deze bevallen kan ik je helaas nog niet zeggen :)

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het best kun je van verschillende merken 1 flesje halen om uit te proberen uit welke je kindje goed drinkt. Bij mijn dochter had ik avent, maar dat ging veel te snel. Ze kon alleen uit een Dodifles en speen drinken. Voor mijn zoon ging de Avent ook veel te snel en de Dodi wilde hij weer niet. Bij hem gebruiken we Difrax smlle fles met s speen.

Het zijn alledrie goede flessen dus daar valt verder weinig over te zeggen, ligt gewoon aan je kindje straks.

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Als je de Blije doos of Felicitas doos hebt aangevraagd (weet niet meer welke van de 2) daar zat (vorig jaar) een avent fles in. Misschien nu nog, dus die hoef je w.s. niet te kopen.

Wij gebruiken de Dyfrax flessen en zijn daar heel tevreden over. Ook over de service als je een klacht hebt trouwens.

Ons mannetje kon echt niet drinken uit de avent fles.

6. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

In de blije doos zit inderdaad een grote aventfles met 1-2-3 speen, maar die is pas vanaf 6 maanden te gebruiken.
    In de andere doos zat een tommee tippee flesje (125ml) waar onze Mini erg tevreden mee is. Ik heb daar dan ook meer flessen van gehaald en losse spenen voor 3+ en 6+ maanden. Ik heb dit flesje ook gebruikt toen ik nog bv gaf. De speen is gevormd naar een tepel, en voelt ook vrij natuurlijk aan. Het was geen probleem om bv/fv te combineren.

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik raad je aan gewoon even af te wachten wat je kindje wil, zoals hierboven aangegeven. Ik had een hele set Tommee Tippee flessen gekocht omdat ik bv wilde geven en deze flessen daarbij goed aansloten.

Tja, praktijk was dat mijn zoontje pertinent bv weigerde, fv kreeg en alleen de Difraxfles geschikt bleek omdat hij zéér snel dronk :D.

Dus ik zou 1 flesje kopen en dan kijken wat goed gaat bij je baby, vaak heeft de kraamzorg ook goed advies. Succes!

8. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik had een Aventflesje van 125 ml uit zo'n kadodoos, maar die speen gooide ze er steeds uit. Op advies van de kraamhulp een Difraxflesje gehaald, maar die dronk ze supersnel leeg, te snel. Daarna TT geprobeerd en dat was meteen goed, sindsdien alleen maar TT gebruikt. In het begin moet de speen even vormen, maar na een paar dagen gaat dat goed.

Anders haal je een difraxflesje in huis en een TT.
    Wij zijn trouwens bij TT uitgekomen, omdat er een flesje bij de magnetronsterilisator zat (ook TT). Uitgeprobeerd en een schot in de roos dus.

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb een difrax fles en een eigen merk fles gekocht ....de beeb zal straks wel bepalen welke hij/zij het fijnste vind ;)

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier alleen ervaring met Difrax en Avent.

Onze dochter (bv kindje) zoog zo hard aan de fles dat ze het vacuuum uit de Difrax zoog. Ook vond ik deze flessen sneller lekken. Ze zijn na een jaar ook niet meer zo prettig als papfles oid omdat de hals zo smal is. Je krijgt de voeding dan moeilijker gemengd.

Avent beviel super. Geen toeters en bellen, gewoon een goede lekvrije fles! :)

11. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh ja, klopt, dat vond ik ook een nadeel van de difraxflessen. Door die smalle hals zit je soms zo te klooien met de voeding erin te krijgen. Enige manier waarop het niet allemaal aan de zijkant bleef hangen en daarna ging klonteren was eerst het poeder in een torentje te doen en het er dan in te kieperen.

12. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    dankje wel dames! :D

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hadden vooraf Avent flessen gekocht. Onze jongens werden echter te vroeg geboren en voor kleine baby's is de speen van Avent te breed, Past gewoon simpelweg niet in hun mond.

Het ziekenhuis raadde Difrax aan en daar dronken ze vanaf dag 1 goed uit.

Nooit problemen mee gehad, ook niet met pap of wat dan ook. Lekken nooit, ideale houding, minder kans op krampjes door de S-vorm. Ideaal.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier Difrax gebruikt (lekte als een gek, daar ging mijn zuur gekolfde bv), Avent (want in een doos) zoog hij continu vacuum en nu tevreden gebruikers van de Tommee Tippee, vanaf 4 weken en geen tepel speen verwarring gehad.
    Lastig: ze passen niet in de flessenwarmer van ons kdv (smal flesje mee dus)

15. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    De startdoos van Avent in huis gehaald maar aangezien mijnn dochter borstvoeding kreeg begreep ze niet dat er uit een Avent speen melk zou komen. Daarom Tommy Tippee aangeschaft (na eerst nog heel veel andere flessen en spenen te hebben geprobeert).

Het nadeel van TT vind ik dat je ze niet in de meeste fleswarmers kunt gebruiken omdat ze te breed zijn.

Ik zou een startsetje kopen en straks kijken hoe het met je kindje gaat, deze beslist immers hoe en waarmee hij het beste drinkt.

16. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik heb bij zoonlief alleen Tommee Tippee gebruikt (tijdens de bvperiode dan) en geweldige flessen.
    heb ze nu dus ook weer in huis gehaald maar geen idee of beeb deze ook accepteert hoor....

Hangt echt van je kindje af!!! zou dus niet teveel op voorhand halen

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik zou niet te veel in voorraad kopen, misschien 2 verschillende, want kindjes zijn niet allemaal hetzelfde....
    mijn eerste wilde echt alleen avent, maar de 2e wilde die absoluut niet, was erg onrustig met de avent, en heb toen difrax geprobeerd, S-flessen waren niet mijn favo, dus heb nu goedkope kruidvat flessen met de kersenspeen van difrax!

18. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    dankje wel voor nog xtra reacties dames! :)
    ik vraag me wel ondertussen af of ze vroeger ook zooooveeeeel verschillende flessen hadden hahaha! ;)

19. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb zowel een Avent fles als een Difrax S-fles. deze laatste was geen succes,..... mijn zoontje dronk deze in 5 minuten leeg en dat is veel te snel. Avent doet hij het beter op.

20. fafje

fafje Niet meer actief

nooit andere geprobeerd, want had een kolf van avent, en die flessen klik je er zo op...maar het is wel zo dat die spenen nog al hard gaan..!!
    zoontje is bijna 7 mnd en drinkt nog steeds uit speen nr 2....speen 3 (vanaf 3 mnd) druipt echt langs zn mond

vind ze opzich wel fijn, maar denkd at het gaat om de spenen!

Deel Deze Pagina