Met de bus

Discussie in 'De lounge' gestart door tinkerbel, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hallo,

Ik vroeg me af vanaf welke leeftijd moet je gaan stempelen voor
    kinderen in de bus?
    Baby's is gratis toch?

alvast bedankt,
    Tinkerbel ;)

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

het was zo dat als je meer als 1 plek nodig hebt dus als je kindje een eigen plek nodig heeft dat ze dan moeten stempelen

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vind net iets ik het ov boek van dit jaar

een hond of kind dat op schoot vervoerd word hoeft niet te betalen gaat het kind echter niet op schoon moet er betaald worden door middel van een rode strippen kaart vanaf 4 jaar moet er voor het kind betaald worden.

dus het is nog steeds hetzelfde

4. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hey, bedankt voor de snelle reactie!

Oh, dus tot 4 jaar is het nog gratis, dat is fijn.

Gr, Tinkerbel

5. acire

acire Fanatiek lid

sascha blijft altijd in de wagen maar hoef niets te betalen.

6. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    het is volgens mij vanaf 5 jaar dat ze gratis zijn
    en ook al zit het kind naast je dan hoef je er nog niet voor te betalen hoor

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

zeker wel ik heb hier het nieuwe ov handboek voor de chauffeur daar staat het in

8. acire

acire Fanatiek lid

nou in de praktijk hoef je echt niet te betalen voor een kind onder de 4 jaar dat naast je zit

9. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    die van ons zit altijd naast ons
    en ik heb het ook een keer gevraagd hoor

10. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    Ik heb Iris ook altijd naast me als ik met de bus ga, en ik hoef nooit voor haar te betalen. Volgens mij gaat het er meer om dat als de bus vol is, dat je dan je kind op schoot moet en anders betalen?

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hier is het tot 3 jaar gratis

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Volgens mij is dat sowieso overal anders. Want ik moet altijd gewoon betalen voor m'n oppaskindjes als ik die met de bus meeneem, en die zijn 2, ook als één van hun bij mij op schoot zit.

13. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Mogen kinderen gratis mee?
    Kinderen tot 4 jaar worden gratis vervoerd, maar kunnen dan geen aanspraak maken op een zitplaats. De begeleider van deze kinderen kan iedereeen met een geldig vervoerbewijs zijn. Een begeleider mag gratis meerdere kinderen tot 4 jaar meenemen.

Dit is landelijk beleid, dus voor alle vervoersmiddelen waar je gebruik maakt van gewone strippenkaarten of treinkaartjes. Hooguit dat een 'buurtbus' of een speciaal vervoer bus andere regels mag hanteren, maar als je met een gewone bus gaat, mág die dus geen kosten rekenen voor een kindje onder de 4, dat op schoot zit.

14. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    zo is dat

15. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ik ben buschauffeur geweest in het OV en inderdaad zoals esli zegt klopt het helemaal. Daarna moet je voor je kindje een roze strippenkaart gaan gebruiken dus krijg je wel korting maar is het niet meer gratis.

16. acire

acire Fanatiek lid

dus je mag wel meerdere kinderen onder de 4 jaar gratig meenemen? als je er nou 4 meeneemt moeten die dan allemaal op je schoot?
    ik geloof best dat dat de regel is hoor, maar in de praktijk gebeurd er volgens mij weinig mee.
    ik heb in ieder geval nog niet meegemaakt dat er dan gestempeld moet worden.

17. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Er staat dat ze geen aanspraak kunnen maken op een zitplaats. Dat wil op zich dus zeggen dat als er genoeg plek is, ze gewoon kunnen zitten, maar als er niet genoeg plek is, ze zullen moeten staan of op schoot. Kan me inderdaad niet voorstellen dat een kind van 2 in zn uppie ergens zal moeten staan of dat je 3 kinderen op schoot gaat nemen ;)

18. acire

acire Fanatiek lid

ohhh zo :oops: nou dan heb ik niets gezegd

19. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Tot 4 jaar gratis, vanaf 4 jaar met een roze strippenkaart tot en met 11, vanaf 12 met een normale kaart.

Deel Deze Pagina