Docu: Het bizzare Martelspel.. Kan Schokkend overkomen !

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chantal1984, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou ik wist dat mensen ver konden gaan om geld te kunnen krijgen maar zo ver ? ..

Even voor de duidelijkheid het is dus NIET echt, het is een onderzoek waarbij ze willen kijken hoeveel invloed een tv programma eigenlijk heeft op de mensen ..

Er is dan een acteur die Kandidaat is en een deelnemer ( die ze dus onderzoeken maar die het zelf niet weet en dus denkt dat het allemaal echt is ) die vragen stelt aan de kandidaat, bij ieder fout antwoord mag de vragensteller een schok toedienen bij de kandidaat, dit varieert van licht tot aan een schok die echt lichamelijke verwondingen aan kan brengen...

Nogmaals de schokken krijgt de kandidaat dus niet echt want hij is een acteur en gaat tijdens het spel dan ook gewoon achter de schermen mee kijken hoe de vragen steller het doet ...

Bijna 80% van de mensen gaat gewoon door en gaat voor die miljoen euro, ook al schreeuwt de kandidaat het uit van de pijn en vraagt de vragensteller om te stoppen ... Ik heb eigenlijk met open mond gekeken en snap werkelijk niet waarom mensen tot zover kunnen gaan...

Nogmaals de docu kan schokkend over komen maar het spel is dus NIET echt, iedereen weet dat het een nep uitzending is behalve de vragensteller die denkt dat het echt is want die gaan ze dan onderzoeken...

Ik zou zeggen kijk zelf maar en oordeel zelf !

SBS 6 - Documentaires bij SBS 6 - Programma gemist

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    heb het niet gezien, maar het was paar weken geleden ook in het nieuws geloof ik.. Vreselijk dat je iemand dit aan kan doen voor wat geld..

3. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Dit gaat wel heel erg ver voor geld zeg

4. chantal1984

Nou idd, ik wist dus echt niet dat je de uistpraak '' geld maakt blind '' serieus moest nemen maar deze mensen hebben wel weer bewezen dat dit dus wel klopt want ze willen gewoon dat geld hebben en het maakt hun niets uit dat iemand daar voor moet lijden... triest eigenlijk ...

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Heb een hele tijd geleden hierover wat gelezen, zijn al eens vaker van dat soort wetenschappelijke onderzoeken gedaan. En weet je wat ik dan echt shockerend vind: bijna iedereen (percentage weet ik niet meer) gaat door met het toedienen van pijn.... creepy..

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik heb hem ook gezien, en als je ziet hoever mensen gaan voor geld is niet normaal. Hij smeekt om te stoppen en toch die hendel omduwen voor extra geld.
    Sommige krijgen wroegingen als hij op een gegeven moment geen antwoord meer geeft, en toch doorgaan. En dan die presentatrice, hoe die reageert, laat hem maar gewoon doen. Heavy echt waar.

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Is gebaseerd op een oud experiment, waarbij ze wilden testen hoe ver mensen gaan wanneer ze te horen krijgen van een "machtspersoon" (bv een dokter) dat het geen kwaad kan.
    Daarbij zat het proefkonijn in een dokterspraktijk samen met de dokter, en een acteur in een "hok" dat onder invloed van het drukken op een knop elektrische schokken gaf.
    Hoe zeer die acteur ook schreeuwde, de proefmensen gingen er gewoon mee door omdat de dokter zei dat het best kon.
    De stroomsterkte ging zogezegd omhoog bij elk verkeerd antwoord, en uiteindelijk ging iedereen door tot een dodelijke stroomsterkte!
    Moest dit echt geweest zijn hadden ze dus met een simpele druk op een knopje iemand vermoord omdat de "dokter" zei dat het kon.
    Zo probeerden ze een beetje te verklaren hoe zoveel mensen vermoord werden ten tijde van de Holocaust.

YouTube - Milgram's Obedience to Authority Experiment 2009 1/3 hier kan je kijken naar een moderne versie, het eigenlijke experiment is veel ouder.

Mensen doen het dus ook voor niets, laat staan voor geld ;)

8. Valentino

Valentino Lid

3 jan 2010
    46
    0
    0
    zelfstandige
    geleen
    Dit is echt bizar hoeveel mensen doorgaan voor geld! En dan die oude vrouw lacht er gewoon mee! Ik vind het echt bizar niet normaal hoe verrot is de medemens dan

9. chantal1984

Maar weet je wat me ook opvalt de mensen die dus die presentatrice naast hun hebben gaan 9 van 10 gewoon door met het spel omdat zij in hun ogen ''Machtig'' is, want iedere keer als die presentatrice dan zei '' laat je niet beinvloeden ga gewoon door '' gingen ze bijna allemaal door ...
    Ze hebben ook een andere groep getest die dus geen presentatrice naast hun hadden en die hebben allemaal halverwege gezegd dat ze zouden stoppen ... Dus als je er dan over na denkt doen mensen het niet zo zeer echt puur om het geld maar gewoon omdat ze beinvloedt worden die die presentatrice ...

10. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.090
    1.072
    113
    Nouja, ze gingen niet door voor het geld toch?
    Want ze wisten van te voren dat ze geen geld kregen.

11. adi

adi Niet meer actief

Jezus man,.... heb echt geen woorden voor...

Wat ik me afvraag, wat hebben ze gedaan met die kandidaten na afloop... zoiemand heeft toch hulp nodig, of straf. want in het echt had ie dus iemand vermoord voor geld...

12. Ja precies, van tevoren wordt gezegd dat het een oefenuitzending is en dat ze niks winnen, dat snap ik dus ook niet helemaal :(

Overigens, ik vind de vergelijking met de programma's die ze in het begin laten zien echt niet kloppen. Iemand in kokend water gooien is natuurlijk bizar :$, maar Scarred (het MTV programma) is gewoon een programma waarin ze ongelukken laten zien die toevallig gefilmd zijn. Daar geven de 'slachtoffers' gewoon toestemming voor, het is niet zo dat ze pijn lijden voor dat programma. Heel offtopic hoor, maar als enooooorme Jacoby Shaddix (presentator van dat programma) fan kon ik het niet laten ;)

Deel Deze Pagina