Ik dacht even grappig te zijn door na het inpakken van de fiets van mn dochter op hyves te zetten: ze weet wel wat ze vraagt he, 3 pakpapier rollen, 1 heel rolletje plakband verder heb ik hem eindelijk ingepakt gekregen! Meteen daarna schoot het door mijn hoofd dat veel van mijn oppaskids en oude oppaskids al de leeftijd hebben om te hyven en mij dan ook op hyves hebben toegevoegd... Dus gelijk verwijderd en neergezet: De kerstman is langsgekomen en heeft alvast een paar pakjes onder de kerstboom gezet! Oppassen geblazen dus! Meer mensen die hier herkenning in vinden?
Ja hoor haha. Ik denk ook niet altijd goed na. Laatst zei mijn moeder tegen de oudste (5) ,Bedank de SINT maar voor de mooie cadeaus' Waarop ik zei: ,Sint?' Dat was erg blond maar ik was die dag zó druk geweest met de rest dat het er gewoon uitschoot
mijn oppaskinderen zeker nog wel! Maar die zijn 0 t/m 9. Alhoewel ik denk dat er met hyves zoveel gepost word dat ze het vast wel ERGENS op internet lezen...
Haha, dat soort dingen krijg ik allemaal nog, maar ik kan het me zo goed voorstellen dat dit ook bij mij kan gebeuren.
ik ga in ieder geval het niet aanleren ze krijgt een mooi groot hellokitty huis onder de boom en voorderest is het mooi geweest met sint genoeg gekregen. vanmiddag kwamen we de kerstman tegen en kreeg ze een mandarijn ze zei doeiiii ploppie(kabouter plop)
Je zegt zeker nóg wel...ivm de leeftijd..maar ik ken eigenlijk in NL helemaal geen kindjes die uberhaupt in de kerstman geloven, hoe jong ze ook zijn. Wel sinterklaas, maar geen kerstman hoor, das toch ook helemaal niet gebruikelijk in Nederland of heb ik wat gemist?
Nee hoor, wel in Sint maar niet de kerstman. De kerstman is papa, van zijn centjes krijgt hij een kado
nou ik weet toch wel dat mijn jongere nichtjes en neven altijd in de kerstman geloofde hoor... van mezelf weet ik dat niet meer als het even mogelijk is lijkt het mij ook leuk dat mijn kindjes in de kerstman geloven... vind het raar als kinderen onder de 6/7/8 er niet in geloven?
oja.. denk er net aan ik had laatst gehoord dat er heeeeeeeeeeeeeeeeeeel vroeger een man was, die een gedicht over sinterklaas geschreven had,... en dat een amerikaan dat las en zo op het idee van de kerstman gekomen is.. heeeeeuuuullllllllllllllllllllll lang geleden dat kan toch niet waar zijn ofwel ?
Met Sinterklaas vroeg ik aan m'n moeder wat m'n broertje van mij voor Sinterklaas wilde hebben.. Waar hij naast zat dus Hij is 6, maar had gelukkig helemaal niets door
Wij doen hier niet aan kerstkadootjes, sint is een nl traditie en die hebben we al gevierd. De kerstman bestaat hier in huis dan ook niet en gaan we ook niet aan beginnen.
Zo dacht ik dus ook... heb in mijn omgeving nog nooit mee gemaakt, dat er kinderen in de kerstman geloven. Hier dus ook geen cadeautjes onder de boom
wel kadootjes onder de boom Maar niet het stimuleren in de kerstman.. Kerst staat namelijk voor iets heel anders dan de kerstman.. en Fairylaughs hoe bedoel je ik je vind het raar als kinderen er niet in geloven? Hij bestaat tensloote niet en nooit gedaan ook..
ik vind het gewoon heel leuk voor de kinderen.. dat hebben ze 'iets' om in te geloven, iets dat ze niet helemaal begrijpen maar wel ontzettend spannend is... op kerstochtend naar beneden rennen om te kijken of de kerstman geweest is met cadeautjes,.. savonds met de familie gezellig cadeaus uitpakken.. en met sinterklaas t zelfde,.. ik vind dat ze erin mogen geloven totdat ze een leeftijd hebben dat ze et wel doorhebben dat het niet echt is allemaal... en dan zullen ze nog wel cadeau's krijgen voor kerst hoor !!
sinterklaas heeft ook een heel ander verhaal hoor alleen kent niemand die....... maar goed idd af en toe wel oppassen geblazen hoor hier komt namelijk wel de kerstman we wonen dan ook in duitsland en de andere kindjes hier hebben hem dus ook. ons meisje heeft dan wle de mazzel dat ze met sint ook wat vaker dr schoen mag zetten pakjesavond hebben we dan niet. voor ons meisje bestaan ze dus allebei echt en brengen ze allebei echt kadootjes. het is dus een lekre drukke tijd dec haha
@ Fairylaughs.. Verschil is dat Sinterklaas wel bestaanheeft.. Kerstman is een hersenspinsel van iemand.. Jouw goed recht hoor om jou kids erin te laten geloven. Alleen de opmerking dat je het raar vind dat kinderen er niet in geloven. Kerst gaat voor MIJ om een heel ander verhaal. Kerst staat voor mij om het geloof.. Niet om de Kerstman. Tuurlijk ik koop ook kerstdingen waar de beste man op staat. Maar ik ga mijn kinderen niet vertellen dat hij op zijn slee en zoveel rendieren hiernaar toe komt hoor..