Tja, soms zie je staan moeder en dochter rusten van 12u tot 15u. Is dat nou nodig om dat erop te vermelden? mensen bellen toch voor een afspraak en dan kun je toch bezoek afspreken.. en wie weet rusten wij wel op heel andere tijden of niet?
Bij de eerste hebben we het wel gedaan maar bij de tweede pastte het er eigenlijk niet op. Ik had toen ook zo iets van wij hebben geen familie of vrienden die zo maar voor de deur zouden staan. Iedereen belt altijd eerst voor ze langskomen dus heb het daarom niet gedaan. Ik zou bij jezelf dus even nagaan of je veel mensen in je omgeving hebt die zo maar langs zouden komen en of je dat dan vervelend vind. Is dit niet het geval kan je het er niet op zetten anders zou ik het wel doen.
Tja, wat is nodig. Maar mensen houden er vaak ook rekening mee dat ze dat niet naar jullie bellen op die tijden. Dat is misschien ook handig. Tja, heel persoonlijk denk ik!
Bij de eerste geloof ik wel gedaan, maar bij de tweede er gewoon opgezet dat ze wel eerst even moesten bellen als ze langs wilden komen.
wij hebben het er wel opgezet, zowel bij de eerste als nu bij de tweede. Ook voor het bellen, zoals hierboven gezegd, is het erg fijn en het zijn toch wel de tijden dat je meestal rust. We hebben in principe ook geen mensen die zomaar langs komen maar toch voor de zekerheid..
Ik wilde het erop zetten vanwege het bellen. Maar ik weet helemaal nog niet wanneer wij rusten. Dus tja. Ik denk dat ik gewoon de telefoon eruit trek op de momenten dat ik echt niet gestoord wil worden. Mensen die me in geval van paniek echt nodig hebben, kunnen altijd nog mobiel bellen.
Wij hadden het er ook op staan, vooral vanwege dat mensen dan niet zouden bellen op die tijden en na 20 uur 's avonds, vooral! Werkte alleen niet, hoor! Zelfs de mensen waarvan ik toch had verwacht dat ze er rekening mee zouden houden (zoals mijn moeder!!!!) belden nog doodleuk en als ik dan slaperig op nam: oh, sliep je?? Ja, hallooooo! Lees het geboortekaartje nog even rustig door...?! Enne... Ik had mijn rust echt heeeel hard nodig, dus was flink balen. Hebben uiteindelijk ook maar gewoon steeds de stekker van de telefoon eruit getrokken
precies.. we hebben enkel beiden een mobiele telefoon maar die zetten we dan gewoon op stil. ik zet trouwens naast het mobiele nummer van mijn man ook mijn mobiele nummer er maar op.. anders wordt hij enkel gestalkt en lijkt me wel fijn om zelf ook enige controle te hebben over wie wanneer op bezoek etc. (kaartje versturen we pas na 1,5 week denk ik)
Hier staat er op bezoek? Even bellen. En niets over rusttijden, als ik wil slapen zet ik de telefoon gewoon op stil. De kaartjes versturen we naar een paar dagen. Ik vond het wel fijn om mensen te hebben in de kraamperiode. Man was toen vrij en de eerste dagen hadden we ook nog de kraamzorg.
Wij hebben ook geen tijden op het kaartje, alleen de tekst gezellig een beschuitje komen eten, laat het ons even weten.
Wij doen het niet. Mensen bellen toch wel van te voren en als er onverwacht iemand aan de deur staat dan zijn dat of naasten die wel binnen mogen en die ook gewoon weg kan sturen als ik er even geen behoefte aan heb.
Wij hebben het niet gedaan, maar iedereen heeft ook gewoon netjes op normale tijden gebeld voor ze langskwamen. Nu staat het er ook niet op.
Wij hebben het bij de eerste niet gedaan en doen het nu weer niet. Mijn ervaring is dat je eigenlijk nooit van te voren weet wanneer je kunt rusten (dat was toch afhankelijk van wanneer mijn meisje sliep). En dan gaan 'ze' je juist bellen wanneer je slaapt. Ik zet gewoon m'n telefoon uit als ik ga rusten. Er staat trouwens wel op ons kaartje 'Bezoek? Leuk! Bel:.....'.
ik heb het er niet op gezet: ik wilde bv gaan geven, en aan gezien dat 'op verzoek' gaat, is er helemaal geen strak schema met rusttijden enzo. Het kan dan ook zomaar uitkomen dat, ondanks dat bezoek van te voren gebeld heeft, het eigenlijk toch niet uitkomt, omdat je net je kindje zit te voeden (in dat geval pech voor ze, moesten ze gewoon even wachten!). Kortom, ik vond het echt onzin. Heb ook geen onverwacht bezoek gehad, behalve een enthousiaste oma (die vond regelmatig een excuus om even 5 min. aan te waaien, en belde idd ook geregeld na 10 uur 's avonds).
PS plus dat ik echt enorme jeuk krijg van die leuk bedoelde rijmpjes als 'vingers/teentjes tellen, graag bellen' en wat voor varianten je al niet hebt!
Je kunt beter vermelden hoe lang het bezoek maximaal mag blijven . Wij hadden zo'n stel dat met geen tien paarden de deur meer uit te krijgen was. Gingen zelf wel even drinken inschenken etc. In eerste instantie leek het gezellig maar was toch wel blij toen ze de deur uit waren. Als je veel van dit soort kennissen of familie hebt is het wel een aanrader om bijvoorbeeld een groot kraamfeest te geven als je kindje een week of 4 is.
Wij hadden het niet gedaan! 1. Vonden het niet mooi staan, nog meer tekst! 2. Vonden het normaal dat mensen zouden bellen voordat ze langs zouden komen (meeste familie woont ook op minimaal 45 min rijden.... doe je niet met het risico dat je voor niks komt) 3. Hebben het mobiele nummer van mijn vriend erop gezet, hij zette hem op stil als hij ook even zijn ogen dicht ging doen 4. We waren er vanuit gegaan dat onze dochter zich vast nog niet aan een strak schema zou houden en dat ik zou slapen als het uitkwam, niet als het mijn rusttijden zouden zijn Ik was in de luxe positie dat mijn vriend 3 maanden ouderschapsverlof had opgenomen!!! Mocht het even niet uitkomen vanwege een voeding etc dan was hij ook thuis om het bezoek te entertainen.
Ik zou het er wel opzetten, al was het maar voor die types die TOCH onaangekondigd voor de deur staan. Dat ze weten dat je dan niet bereikbaar bent. En het geeft je zelf ook de mogelijkheid om die uren wat anders in te plannen waar de rest van de wereld niet bij hoeft te zijn
Wij hadden het er niet staan, alleen de vraag of ze ff wilden bellen/mailen of het uitkwam. Ook omdat ik vantevoren niet wist wat ik prettig zou vinden qua tijd. De 'standaard' rusttijden zijn meestal 's middags. Onze ervaring is dat we dan juist het liefst wel het bezoek hadden. Konden we 's morgens lekker rustig op gang komen en 's avonds ook lekker onze eigen gang gaan. 'Rusten' heb ik ook eigenlijk helemaal niet gedaan, ja lekker op de bank gezeten, dat wel, maar dat kon ook prima met bezoek erbij