Actie voor mensen in Nederland

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Als het zo'n tuinman is zoals uit desperate houswives dan vind k dat geen probleem hoor ;) ...

hahahah sorry :D ....

2. danip

danip Niet meer actief

Niet helemaal wat je bedoelt waarschijnlijk, maar ik heb me een paar weken geleden aangemeld om (taal) maatje te worden. Dwz bijv. op bezoek gaan bij een oudere persoon die eenzaam is. Of een jongere met problemen, of iemand die zijn financien niet op orde heeft helpen.

Lijkt je dat niet wat?

3. chantal1984

Het is een idee maar het is idd niet echt wat ik bedoel ... Een praat maatje is uiteraard harstikke mooi om te doen maar denk dat je momenteel veel gezinnen beter kan helpen met bv kleding, eten etc etc .. snap ie ?

maar vind het wel een goed idee .. en zou het er bv wel bij kunnen doen ;)

4. danip

danip Niet meer actief

Ja kleding gaat inderdaad al naar het leger des heils. En onze tv is een poos terug al gratis naar een bijstandsgezin gegaan, dus dat soort dingen doe ik al automatisch.

lijkt me gewoon zo leuk om mensen te helpen d.m.v. rechtstreeks contact :) En de mensen met financiele problemen zijn juist degenen die op het randje balanceren. Dus misschien kun je dan verdere problemen voorkomen.

5. Aura

Aura Niet meer actief

@Danip...dat doe ik dus ook en denk dat je daarmee heel veel bereikt, super van je! En je helpt mensen ook echt en structureel.

6. danip

danip Niet meer actief

Oh leuk, dus jij doet dat ook! Ik moet nog gekoppeld worden, maar heb er wel zin in. Lijkt me mooi om zo een gezin te helpen. Ben blij dat mijn opleiding dan weer mooi van pas kan komen voor iets goeds. Jij bent dus ook bezig met de financien van iemand? Hoe vind jij het om te doen?

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik ben op dit moment mijn oude kleding en schoenen aan het uitzoeken..
    maar weet niet of het handig is om het bij jou te brengen, denk dat ik het dan beter zelf hier naar leger des heils te brengen.. is wat makkelijker ;)

vind het trouwens een TOP initiatief van je!
    vind dat er inderdaad ook wel eens aan de mensen in ons eigen land gedacht mag worden.. maar als ik het dan zeg hier in de omgeving krijg ik me toch rare reacties....

stort overigens ook voor het buitenland hoor ( niet dat mensen denken dat ik het flauwekul vind voor bijv. haiti)

8. chantal1984

Tuurlijk heb je groot gelijk in, het hoeft ook niet perse naar mij ben al blij dat mensen ook aan de mensen hier in nederland denken dus helemaal toppie :D

En tja ik krijg ook rare reacties maar daar trek ik me weinig van aan, als ik mensen kan helpen dan doe ik dat en dan boeit het me niet wat ze om me heen zeggen ...

en ik stort dan wel niets naar Haiti maar dat heeft niets te maken met het feit dat het ik niet zielig vind oid vind dat de organisaties teveel geld in eigen zakken steken.. dat is mijn voornaamste reden ..

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja heb je ook wel gelijk in hoor, toen ik hoorde dat er nog ruim 7 ton over was vd Tsunami wat nu voor Haiti werd gebruikt moest ik wel ff op mn hoofd krabben van uhm... hoe kan dat?!

en ik stort ook niet voor alles hoor, alleen als ik erg door word aangegrepen, was nu met dat stel die hun adoptie kindje gingen ophalen..

en kleding en schoenen gaan hier standaard naar het goede doel.. vind het zonde om goede dingen weg te gooien, alleen echt afgedragen kleding/schoenen gaan richting de kliko..

10. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Dito!

11. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Ik heb een hele tijd geleden een topic geplaatst over mijn dochter toen ze nog heel klein was en er kwam een hele discussie over het feit dat ik mijn auto liever liet staan vanwege financien en wat ik met mn zieke kindje moest doen. Toen kreeg ik een prive bericht van iemand die mij daarna ging mailen.

ik kreeg 3 zakken met kleding en speelgoed en knuffels van ze. Dat was zooo vreselijk lief! Ik heb er nu nog profeit van!

Ben nog steeds helemaal overdonderd dat er zulke mensen zijn, een gewoon complete onbekende al je kleding geven en er zaten ook merk kleren bij, heel veel nijntje kleding enzo! echt heel lief.

Ik heb de kleding die ze niet meer past naar het 2e hands winkeltje gebracht, deze brengt de kleding naar 3e wereld landen.

Ik ben de naam kwijt want ik heb nu alweer een andere gebruikersnaam hier en een andere mail maar ik vind dat zulke mensen echt een dikke pluim verdienen!!!

En als ik ooit iemand anders kan helpen dan hoor ik dat graag! Ik ben zelf een alleenstaande moeder die met 2 banen waarvan 1 fulltime probeert rond te komen. door de gemeente kan ik geen huis krijgen en moet ik het in de vrije sector huren, zal alles doen om dit huis te houden voor mn dochter, ze heeft het zo fijn hier en haar eigen kamertje enzo en weet dus hoe zwaar het is.

En als diegene die zichzelf hier nu herkent in dit verhaal dit leest kun je even pb-en? Wil je nog even heel erg bedanken! Ze heeft nu de laatste kleertjes aan van het pakket. echt helemaal super!

12. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Goed dat jullie je geld liever aan Haiti schenken , maar waarom moet je dat in dit topic melden? Dit gaat over nederland.

Maar hoe heb je het eigenlijk precies in gedachten?
    Wil gerust mensen helpen die het hard nodig hebben!

Had het er laatst ook met mijn moeder over, maar ik ken hier in de buurt dus geen mensen die iets hard nodig hebben!
    Aan de ene kant ben ik het ermee eens dat we in Ned. niet echte armoede kennen...
    Maar er zijn toch wel mensen die het echt moeilijk hebben!
    Dus ik ben bereid om wat te geven...Al weet ik nog niet hoe en wat?

13. chantal1984

Ik weet niet precies waar je woont maar ik ben momenteel ook met een hyve bezig en een website www.takingcareofyou.hyves.nl ( staat nog niets op maar ben er mee bezig ;) ) en wil dus een soort van verzamel punten in nederland gaan maken waar mensen dus spullen kunnen ophalen .. Ik zou dus bv jou naam neer kunnen zetten dat mensen eventueel spullen bij jou op kunnen halen .. Ben nog ff aan het brainstormen maar is het goed als ik je vandeweek een PBtje daar over stuurt ? ...

14. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @chantal: ja dat is Prima! Ik woon in Friesland

15. chantal1984

Oke thanx, ik hou je op de hoogte :D

16. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    superinitiatief! Maar hoe weet je precies wie er hulp nodig hebben? Er zijn nl. ook gezinnen die er niet voor uit durven komen die het moeilijk hebben. Hoe wil je deze gezinnen bereiken? ik woon met mijn gezin in een dorp en heb het zelf best wel lastig met de financien en kan bijna niks nieuws kopen voor de kindertjes en koop vaak via mp en heb een vrouw bij me in de straat die is alleenstaande moeder met een uitkering en 1 zoon en die heeft het ook niet breed, maar de mensen in ons dorp zien het niet aan ons en wij praten er niet over. Nu vertel ik het dan om duidelijk te maken dat er veel meer is dan zichtbaar is. en hoe ga je er achter komen dat de gezinnen die je wil helpen daadwerkelijk hulp nodig hebben, om misbruik te voorkomen? Bij de voedselbank moet je bv je gegevens invullen kwa inkomen en vaste lasten en schulden en aan de hand van die gegevens word je wel of niet geaccepteerd voor hulp.

maar nogmaals vind het super en zag al meer van dit soort acties hier. helemaal top!

17. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik vind dit ook een heel goed iniatief en ik weet zelf hoe het is om met heel veel minder te doen.
    Zelf geef ik kleding die mijn kinderen te klein zijn gratis weg aan mensen waarvan ik weet dat die niets hebben.
    Ook spullen ed.
    Ik heb dan ook nog heel veel kleding staan en dingen.
    Binnenkort ook de babykamer van mijn zoontje zodra hij in een groot bed kan gaat die ook weg voor noppes.
    Pb mij maar als ik je eventueel kan helpen hoor doe ik graag!

18. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik zag iets over een taalmaatje? Wat is dat precies en waar kun je daar meer info over vinden en je eventueel aanmelden?

Ik heb jaren vrijwilligerswerk gedaan in een bejaardentehuis: ik heb daar koffie rond gebracht en de blijheid die ik daarvoor terug kreeg was me meer waard dan een maandsalaris! Door omstandigheden kon ik het helaas niet meer doen, maar wellicht kan ik iets betekenen door bijvoorbeeld zo'n taalmaatje?

19. chantal1984

Ik denk dat ik een goede reasearch moet gaan doen om de gezinnen te vinden die het echt nodig hebben ... Misschien dat ik contact op neem met bv het leger des heils of de voedsel bank en kijk dan of ik via hun misschien iets kan regelen ...

Ik ken zelf ook een aantal gezinnen hier in de buurt die het ook echt nodig hebben ..

Maar goed ik zal dus een goede research moeten doen want ik wil het echt voor de mensen doen het echt echt echt nodig hebben ..

20. danip

danip Niet meer actief

een taalmaatje houdt in dat je bijvoorbeeld een vluchteling die moeite met de taal heeft, helpt met het huiswerk of gewoon door Nederlands te spreken met hem/haar de taal een beetje eigen maakt. Dat kan dus door bijv. zo nu en dan met elkaar te gaan koffie drinken, of gezellig bij elkaar op visite, of naar de Bios (nederlandse film) of wat je maar leuk vind. Dat is dan een vast persoon die je helpt.

Google maar eens op taalmaatje. Dan kun je zien waar ze dit bij jou in de buurt organiseren.

Deel Deze Pagina