Wat een goed initiatief, Chantal! Heel veel succes! Ikzelf doneer de winterkleding aan het Leger des Heils, de zomerkleding niet, want die doneer ik aan mijn schoonfamilie in het buitenland. Daar hebben ze niets aan een wollen wanten en shawls . Verder kijk ik zo eens in de twee maanden mijn voorraadkasten door. Datgene wat ik niet meer wil gebruiken doneer ik aan de Voedselbank.
hier gaan oude kleding van de oudste naar een gezin 1 straat verderop. ik kon haar ook niet maar zag haar wel eens naar school lopen en gedag gezegd en toen ze me haar huis aanwees kon je het ook wel zien aan de gordijnen ed. toen ik de eerste keer vroeg of ik haar blij kon maken met kleding reageerde ze blij maar verrast. nu ga ik een keer of 4 per jaar een paar zakken brengen. ze blijkt dus uit een geweldadige relatie gestapt te zijn en zit in een schuldsanering. kleertjes van de jongste gaan naar de zus van mijn schoonzus die het niet heel breed heeft. mijn quinny heb ik toen ik hem niet meer gebruikte aan een vrouwtje gegeven die ik via marktplaats kon omdat ze strijkwerk zocht. ik een paar keer strijk gebracht en toen vertelde ze dat hun bedrijf falliet was en ze onder een curator stond maar ze was wel 6 maanden zwanger met bi. toen ik haar mijn kinderwagen gaf ging ze huilen van geluk en ze laat nog altijd via hyves weten hoe het met de kindjes gaat.
Goed idee Zelf heb ik laatst al 4 zakken kleding naar de kleding container gedaan! Ik weet niet of ik misschien ergens mee zou kunnen helpen? (wonen wel een eind van elkaar af!) maar ik sta altijd wel open voor dit soort acties
Hey Chantal, Wat een goed en creatief initiatief Zal alleen wel moeilijk worden om precies uit te vogelen wie het echt nodig hebben. Ik zal de nieuwe hyves wel eens in de gaten houden!
Thanx Nou idd, ben altijd zo bang dat er mensen tussen zitten die er misbruik van gaan maken maar goed dat zal je altijd wel hebben De hyves ga ik vanavond en morgen vol zetten met gratis spullen dus als mensen nog gezinnen kennen die deze spullen kunnen gebruiken dan mogen ze ze allemaal wijzen op mijn Hyves .. Ik ga er ook kleding voor volwassenen op zetten ... www.takingcareofyou.hyves.nl
Hoi Hoi, Ben al blij om te lezen dat je het in de kleding container hebt gedaan, hoop ook dat veel mensen dat ook zullen doen Als ik het allemaal wat beter heb opgezet kan ik best wat hulp gaan gebruiken .. ben van plan om overal in nederland een soort van verzamel punten te gaan maken zodat iedereen die dan bij de verzamel punten in de buurt wonen en de spullen kunnen gebruiken terecht kunnen... maar goed het is allemaal nog in aanbouw dus dat zal allemaal wel ff duren, maar als ik je hier aan mee wilt doen mag ik je dan tegen die tijd een pb sturen ?
Ik wil ook wel helpen! Heb het zelf ook niet breed, en mensen in mijn omgevening al helemaal niet. Er heerst zeker te weten wel armoede in nederlands, even de oogklepjes af doen
Ben ik mee eens, voorbeeld mn schoonmoeder Die houd 50 euro over, nou vetpot hoor :S Daar moet ze dus alles van kopen, eten, drinken, verzorings middelen, (af)wasmiddelen ect
Kleding in de container vh leger des heils doe ik ook hoor, dat is ook zo'n kleine moeite. Die dingen staan op heel veel plaatsen en bij de meeste supermarkten, dus om het dan in de vuilbak te gooien ... En meestal is het toch ineens een zak vol met uitruimen vd kledingkasten, en dat doe ik niet vaak dus..
Dat is echt heel weinig zeg. Ik bedoel, met creatief zijn kom je ontzettend ver maar dit is echt gewoon niet te doen... Hoe doen ze dat dan? Want het is volgens mij bijna onmogelijk... Lastig hoor..
Is ook heel erg weinig, sja allemaal bij springen waar mogelijk is Lange leve dat alles zo verschrikkelijk duur is, en nog duurder word. Nederland is krom echt hoor
leger des hels fijn dat ze er zijn hoor....maar ik vind het ongehoord dat wat wij in de kledingcontainer voor ze doen zodat het nog gedragen kan worden door mensen die het nodig hebben,...zij er GELD voor vragen aan de mensen die het juist zo erg gebruiken kunnen...dan kun je het net zo goed naar de kringloop brengen,,,daar betaal je nog minder voor een broek enzo dan bij het leger des hels.....verder niks ten nadele van het leger dels hels...doen goed werk maar dit vind ik dan toch niet kunnen....maar das mijn mening
Je bedoeld het op zeker niet kwaad maar je zit er zover naast. Zelfs in ons 'welvarende' Nederland zijn er echt mensen die niks hebben. Heel vaak buiten hun schuld om! Ook idd de oudjes. Watde overige posten betreft : Voedselbank zag ik ook nog ergens voorbij komen : weet dat je daar pas voor in aanmerking komt als je echt niks hebt! Best wel gek dan toch dat er zoveel mensen gebruik van moeten maken. Nederland heeft een hele kromme regel n.l,eerst moet je diep in de schulden zitten en werkelijk niks meer hebben (behalve dan je schulden) en dan pas treed er wat in werking om je te helpen. Alles is in hokjes ingedeeld dus je leeftijd ect tellen ook nog eens mee en oh wee, als je net tussen twee hokjes in zit dan heb je simpelweg pech gehad. Ieder initiatief binnen Nederland is dus nooit overbodig maar juist absoluut nodig! En juist omdat zovelen denken dat het wel mee valt doen ze ook niks.
ikzelf verkoop parfum (net als meer moeders hier), en mijn winst gaat naar stichting present. Dat is een organisatie die actief is in Nederland. Je kan je daar opgeven om bijv een dag te schilderen bij iemand. Leuk om met een groep te doen. Als je je opgeeft, dan zoeken ze een gerichte klus voor je. Ze zitten al aardig verspreid in Nederland. Misschien iets voor jou? Ze kunnen volgens mij ook wel babyspullen gebruiken... Ik woon in zwolle, dus als iemand een parfumparty wil organiseren voor het goede doel.....