Actie voor mensen in Nederland

Discussion in 'De lounge' started by chantal1984, Jan 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik moet echt even wat kwijt :p
    Heb een wwb uitkering al 5 jaar
    Nou wat ik dus even wil vermelden is:
    Dat we elke maand 550 euro over hebben!
    We kopen eten bij lidl (tja niet echt wwb winkel want mensen met werk doen het)
    We hebben geen auto doen alles met de fiets of bus

Al moet van die 550 euro ook even eet geld vanaf toch veel over!
    Die toeslagen doen dat

Ik moet ook even zeggen dat door mensen zoals ts we gratis kleding hebben gekregen en speelgoed
    Al konden we het zelf betalen ;):D

Snappen jullie mijn point?

We zijn niet arm
    En niet armoedig

Dan doe je echt wat verkeerd!
    Schulden?
    Auto onder de kont met mankementen?
    Of een dure huurwoning?

Tja...Arm ;)

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    @Chantal: wat een goed initiatief! Ik zou me graag willen aansluiten bij jouw Hyves. Is het een idee dat ik ook een soort zelfde Hyve aanmaak, en mensen in mijn woonplaats en omgeving hun spulletjes bij mij kunnen brengen zodat ik het allemaal weer op mijn Hyve kan kwakken?

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,037
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Ben het helemaal met je eens!

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik snap hem ff niet, wil je nou zeggen dat het een goed idee is of juist totaal niet ?

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik begreep hem ook al niet zo. :(

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,037
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Ze bedoeld dat je in Nederland niet arm hoeft te zijn...als je maar goed met je geld om gaat.

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ok! ;)

8. chantal1984

Oke ;)

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Het zou niet hoeven nee, maaar gebeurd wel helaas

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik vind het ook een beetje kortzichtig (nav de reactie van puzzycat) heel veel mensen komen of zitten in de problemen buiten hun schuld om.
    Dan neem ik mezelf eens even als voorbeeld: er is nu nog niks aan de hand MAAR: vanaf 3 februari zit mijn vriend zonder werk. We moeten het dan van een WW doen, en dat gaan we écht niet redden! Dus, hoelanger mijn vriend WW heeft, hoe meer problemen wij hebben! Terwijl wij tot nu toe alles netjes betalen en nergens schulden hebben (buiten hypotheek om)

Dus nee... mij maak je niet wijs dat mensen altijd zelf schuld hebben!!! Word zelfs een beetje boos en verdrietig van zulke reacties...

11. lalleman

lalleman Actief lid

Jan 9, 2008
    190
    0
    0
    software administrator/software technician
    almelo
    arcastische modus: ah vandaar dat er in nederland weer tig voedselbanken zijn dat zin de 2de wereld oorlog niet meer in nederland aanwezig waren ;) sarcastische modus:

armoede heb je wel in nederland, vaste lasten zijn amper te betalen,en het loon/uitkeringen stijgen weinig tot niets.
    Ook krijg ik altijd kromme tenen van mensen die zeggen dat armoede de schuld van de mensen zelf is, ja moet je maar geen lcd tv kopen of een dure auto ....
    Als ik hoor dat er familie's zijn die met 20,- euro boodschappen zich moeten redden,ben ik heel erg trots op deze mensen dat zij dit redden.
    Bekrompen reacties zoals hier en ook op andere fora zorgen er juist voor dat deze mensen zo moeten blijven leven....

P.s ik steun deze actie 100% en mocht ik iets kunnen doen, laat het me maar weten.

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113

Dat is pas aso!!!

Ontopic: Chantal, goed initiatief, ga zo door.

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ben intussen mede-eigenaar van Chantal's Hyve geworden. En ik ben er trots op! :D Ik heb van haar begrepen dat er al meiden zijn geweest die Chantal hebben benaderd en die hebben aangegeven dat ze zich ook als afhaalpunt willen opgeven. Hartstikke top meiden!!!
    Mensen mogen mij vanaf nu ook benaderen.

Chantal en ik zijn nu druk in de weer met mailen over ideeën en dergelijke. We hopen op zeer korte termijn deze actie en de hyve meer vorm te geven! Het begin is er in elk geval!!!

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
  15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    der bestaat al genoeg van dit zie Gratis baby en kinderkleding. Ook zwangerschapskleding. Mensen helpen mensen, voor moeder en kind - Hyves.nl hier vind je al veel sites over heel nederland
    mischien idee om je daarbij aan te melden zoals ik ook in oktober gedaan heb

16. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

ook wij hebben het niet breed door faillissement bedrijf maar hebben vandaag de kledingkast van mijn man door gespit en hebben nu aardig wat mannenkleding over die nog allemaal erg goed en netjes is...hij past het niet meer en wilt het ook niet zo in de prullenbak gooien want er zijn genoeg mensen die we er blij mee kunnen maken...dus bij deze ze zijn eventueel op te halen...versturen wil ik het ook wel maar dan moet je wel de verzendkosten betalen. ;)

17. bezorgde

bezorgde Actief lid

Oct 18, 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Wat dan als je zelfs geen fiets hebt of geld voor een bus kaartje?
    Waarom spullen aangenomen terwijl je het zelf kon kopen?
    Toeslagen redden jullie dus,wat nou als je die niet hebt omdat je er volgens het 'hokjes systeem' geen recht op hebt?
    Deze mensen krijgen na verloop van tijd schulden.
    Boodschappen bij de Lidl niks mis mee maar ook die kosten geld hoor en die kan je niet kopen van een min bedrag.
    B,v gehandicapten moeten wonen in te dure woningen omdat deze aangepast zijn en w88 soms maanden op een tegemoetkoming.
    Deze mensen leven van een uitkering en kunnen vaak niks bij verdienen,puur omdat ze dat gewoon niet kunnen.
    Je gaat uit van je eigen situatie en scheert daarmee meteen iedereen over een kam.

Oprecht vind ik het fijn dat jullie je redden maar zelfs jullie zijn nog bevoorrecht!

18. chantal1984

Zo kwam het bij dus ook over, en vooral met die lachende smilie er achter ...

19. chantal1984

Hoi Hoi,

Dat zou toppie zijn, waar woon je precies in zuid-holland, miss kan ik het ophalen, anders ben ik wel bereid om verzendkosten te betalen, is voor het goede doel he :D

20. MamaG

MamaG Fanatiek lid

May 24, 2008
    1,298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Nou inderdaad zeg! Mijn vraag is nu vooral waarom ze die uitkering heeft...

Share This Page