Actie voor mensen in Nederland

Discussion in 'De lounge' started by chantal1984, Jan 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    Nou ik wilde vandaag of morgen even alles uitzoeken ik heb echt veel mijn hele zolder staat vol als ik alles heb gecontroleerd geef ik het allemaal door. misschien een idee om mensen die een afhaalpunt zijn of doneren de mogenlijkheid geven om foto's ervan te plaatsen en dan erbij te zetten b.v ben je geintreseerd neem contact op met:

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Idd .. de discussie zal je altijd wel blijven houden, kga me er nu niet druk over maken, maak me nu druk over het opzetten van de actie :D

3. chantal1984

Thanx, je bent geweldig !

Iedereen is vrij om te plaatsen op de hyves wat hij of zij wilt .. Alleen liever geen spullen die verkocht moeten worden, we willen namelijk dat er maar een aantal dingen zijn die verkocht worden en dat willen we zelf doen, we willen namelijk van die opbrengsten maandelijks iets organiseren voor mensen die dat kunnen gebruiken :D

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Dat is een goed idee mamabeer!!! Ik heb ook al wat geplaatst, en mijn woonplaats erachter gezet zodat de mensen meteen kunnen zien waar het af te halen is.

We zijn nog bezig met vorm te geven aan de 'verzamelpunten-lijst' maar we hopen dat zo snel mogelijk klaar te hebben.

Er zijn al mensen geweest die chantal hebben benaderd: aan hen even een vraag: willen jullie je naam, plus woonplaats, plus spulletjes die je aan wilt bieden naar Chantal of mij PB-en? Dan kunnen wij alles op een rijtje zetten.

Ik zal eens kijken op de Hyve of ik het fotoalbum zo ik kan stellen zodat leden ook foto's kunnen plaatsen.

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,037
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Dat laatste gedeelte van mijn post was niet voor jou bedoeld.

Maar in mijn omgeving zie ik gewoon genoeg mensen die een huis hebben gebaseerd op 2 lonen.
    Alles maar willen hebben, maar ondertussen maar net kunnen rondkomen...
    Ach laat maar...heb niet eens meer zin om het verder uit te leggen.

@Chantal, wil je in iedergeval wel heel veel succes toewensen, en vind het erg lief dat je dit op wilt zetten.

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    Waar kan ik naderhand doorgeven wat ik allemaal heb liggen? of moet ik gewoon een foto plaatsen op hyves en daar erbij zetten dat ze het hier komen ophalen? verzenden kan ook maar dan moeten de verzendkosten betaald worden

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    even tussen door over armoede mijn man komt net binnen en zegt dat ie waarschijndelijk voor 2011 z'n baan kwijt is

8. chantal1984

Je mag gewoon zelf foto's plaatsen van de spullen die je kan aanbieden. Ik heb ook in de regels gezet dat de spullen opgestuurd kunnen worden maar idd wel tegen verzendkosten ..

meiden ik ga ff dat ukkie uit bad halen ( zit hier naast me in de badkamer ;) ) want hij krijgt oma handjes ;) ... Och jee hij gaat al gillen dat hij er niet uit wilt hahaha..

Spreek jullie snel weer :D

9. chantal1984

Neeeeeee, dat meen je niet ... Jezus mina dat is ook ineens een klap ..

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    tja zat er aan te komen:( hij zit nu nog in de ziektewet maar gaat volgende week weer beginnen dus ff centjes apart zetten

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    weet iemand hoe dat zit met die toeslagen? gaan die dan omhoog als je geen werk meer hebt maar in de uitkering zit? maak me nu wel zorgen

12. chantal1984

Welke toeslagen ? Die zorgtoeslagen enzo ?

zijn toeslagen worden ook berekend over jou inkomsten dus dat ligt aan wat jij verdiend ...

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik verdien helemaal niks zit thuis bij de kids maar als het moet dan ga ik ook weer werken maar heb net alles uitgerekend dat als we 70% van het loon aan uitkering krijgen redden we het net maar dan moeten we stoppen met roken maar dat maakt niet uit dan leven we meteen een stuk gezonder:D

14. chantal1984

Oke, dan heb je kans dat het meer word ( toeslagen ) maar dat weet ik niet zeker ...

Wel een goede reden om te stoppen ja ;) ...

Als ik je vriend was en hij weet straks van te voren wanneer hij weg moet dan zou ik van te voren alles al indienen bij het UWV, duurt namelijk eeuwen voordat je bij hun centen krijgt ...

Wou dat ik nog een uitkering kreeg :( ... zit ook ( ongewild ) thuis :(

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik had nog uitkering kunnen hebben:x maar we redden het toen met zn loon en had geen zin om van iemand anders z'n centen te teren.

ik ben ook bang dat ik geen werk zal vinden want ik heb hartklachten en net ondervonden dat ik ook diabetes heb ik zie het somber in. ik heb wel al iemand gevonden die wel op de kids wil passen als ik werk zou vinden

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
  17. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    die 70% uitkering is maar max 2 jaar he. Daarna moet je in de bijstand en moet je ook je huis verkopen als je een koophuis hebt.

Sterkte! Gelukkig is er nog wel tijd om nieuw werk te zoeken!

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    hoezo moet je je huis dan verkopen?

19. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Serieus, armoede in Nederland is voor een groot deel echt krokodillentranen janken. Mensen die zich zelf in de nesten werken, schulden maken en dan maar janken bij de overheid.
    En voor de goede orde, ja mijn man komt uit een arm land, een land waar de mensen per maand maar 400 euro verdienen voor 6 dagen in de week zwoegen en waar producten en vaste lasten bijna net zo hoog zijn als in West-Europa.
    Een land waar geen sociaal vangnet is, waar mensen hun karige spaargeld door hervormingen in de jaren 90 zijn kwijtgeraakt, een land waar de mensen vroeger in de rij stonden voor een stuk brood, waar de maffia de prijzen opdrijft, een land waar weeskinderen over de vloer moeten kruipen in hun eigen kots met vodden aan hun lijf, waar je vroeger zomaar opgepakt kon worden door de KGB, maar waar de mensen over het algemeen vrolijk zijn en niet zeuren over hun situatie en altijd optimistisch in de toekomst blikken. En in Nederland? Allemaal zeikerds. Niet kunnen rondkomen van 900 euro maar wel een flatscreentv, sigaretten roken, vette auto, hypotheek, te lui zijn om te werken, maar wel 20 spijkerbroeken van een duur merk nodig hebben.
    Echt waar, ik vind het te schandalig voor woorden. En ik woon dan niet in Nederland, maar ik zie het hier in Duitsland ook.

En er zijn ook best mensen die het echt moeilijk hebben en waar ze buiten hun eigen schuld om in de moeilijkheden zijn gekomen maar zelfs die mensen hoeven niet te verhongeren.

Zo ben mijn frustratie ook kwijt.

Neemt niet weg dat ik het initiatief van Chantal een erg goed initiatief vind, voor die mensen die het ECHT nodig hebben.

20. Aura

Aura Niet meer actief

Had het nie beter kunnen verwoorden Chebu!

Share This Page