Actief in buik dus straks ook actief?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Feddar34, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Bij mij ging het ook op.
    Alyna was heel erg actief in m'n buik!

Ze slaapt wel best goed, maar is ook errug actief, zit geen seconde stil. ;)

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    het zal mij benieuwen! Hier ook een erg actief baby'tje in mijn buik. Mijn hele buik staat helemaal scheef en doet dan ook echt pijn! Vooral 's ochtends als ik net wakker ben en 's avonds van 21.00 uur totdat ik ga slapen.

Ik hoop dat ze dat straks ook volhoudt, als ik ga slapen dat zij dan ook gaat slapen. Nu smelt ik wel helemaal, zo schattig dat ze ;s nachts stil is, we gaan echt samen slapen, mijn poepie en ik. :D

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier was het een echte draai/wiebelkkont en veel schoppen. Ook buiten de baarmoeder meteen een druktemaker en weinig slapen, helaas.... Daar is met zes maanden pas verandering in gekomen, toen ging ze beter slapen. Het drukke is altijd gebleven. Ze wilde vanaf maand 1 al proberen te zitten, ze liep met 11 maanden. Sinds die tijd is ze een stuk rustiger. Wel in beweging, maar haar humeur is een stuk opgeruimder. Het blijft een hittepetit, dat wel. We denken dat ze gewoon ze snel mogelijk zelf wilde lopen, sinds die tijd is ze een stuk tevredener.

Maar ondanks het drukke: het was wel een heel lief kind wat nooit huilde en altijd lekker enthousiast was. En dat is nog zo.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hoop dat het heir ook neit echt klopt hoor want hij is vanaf 17 uur wakker en heel druk tot een uur of 22 pff dan word het wat snachts.

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Leuk om al die ervaringen te lezen.
    Onze kleine is 's ochtens actief vanaf dat ik opsta (soms moet ik hem echt 'wakker maken' en dan voel ik ineens een trapje), 's middags tot ongeveer 17h issie weer rustig, daarna begint ie weer met meestal een piek rond 21h. Als ik in slaap val, slaapt 't kleine meneertje ook. Als ik 's nachts ga plassen voel ik hem eigenlijk nooit.

Groot was de verrassing dan ook toen ik afgelopen week een hele nacht heb wakker gelegen omdat hij continue keihard aan't schoppen was!

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    In bewoog mijn dochter bijna 24/7 en dat doet ze nu nog steeds :D Zelfs in haar slaap kan ze niet rustig blijven liggen ;). Ze slaapt wel goed (van 20 tot 8) maar tijdens het slapen gaat ze haar hele bedje door en verandert elke 5 minuten van houding.

Soms sta ik naast haar bed te kijken als ze slaapt en moet ik echt mijn lach in houden ze is dan bijna net zo druk als overdag!

Dus hier klopt het helemaal ;)

Rust komt in het leventje van Jamila (nog? ;)) niet voor.

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Justin was echt al een ADHDer in mn buik en dat is ie altijd gebleven! Al toen ie een paar dagen oud was lag ie met zn armen en benen te trappen en zwieren alsof ie de trein moest gaan halen.. de HELE dag! Nu is bijna anderhalf en rent van links naar rechts door het huis, hij kroop en tijgerde trouwens ook zo snel als dat hij nu rent....
    btw, hij heeft wel altij d(ook in mn buik) snachts goed geslapen. Niet altijd doorgeslapen maar geen eindeloze weken met slapeloze nachten...

Nu ben ik weer zwanger, dit jochie is heel rusig in mn buik, dus ben echt erg benieuwd of hij ook echt rustiger is als zn broer.

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    klopt! Mijn zoontje was enorm druk in de buik. En nu kan hij echt geen moment stil zitten, er is altijd wel iets in beweging. Een echte wiebelkont!

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena was ook heel erg druk in m'n buik. Die was gewoon echt vermoeiend toen ze wat groter was om de hele dag in je buik te hebben!

Ze was wel direct erg wakker en wilde ook al heel snel niet meer liggen als een baby, alleen tegen je aan zodat ze alles in de gaten kon houden. Ook was ze vaak veel wakker, maar niet heel erg overdreven actief of druk.

Ze heeft er wel vanaf het begin aan echt een hekel gehad om opgesloten te zitten, misschien dat ze dat toen ook al niet zo leuk vond.

10. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Ik had een rustig kindje in mijn buik en ze was ook erg rustig vla naar haar geboorte, maar haar mondje zit geen moment op slot.
    Nu zwager van een druktemakertje, maar a ik hoop toch weer zo'n rustige baby te hebebn hoor.

Gr gaby

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Favoriet bij onze frummel:

De Dans op Mama's Blaas.

Ben benieuwd waar dat zich in gaat vertalen... ik voel de baby meestal de hele dag door, heb er ook al eens een tijdje van wakker gelegen. Soms vrees ik de komende 18 weken wel... als het zo'n bewegelijk ding blijft dan vraag ik me af of de trappen op de blaas geen spontane incontinentie worden.

Eigenlijk is het alleen rustig als ik zelf heelveel in beweging ben, maar dat wordt ook vaak met bandenpijn en harde buiken beloond.

Ook op de echo's een en al beweging, heerlijk eigenlijk! Ben erg benieuwd of het ook een druk kindje gaat zijn. Man en ik zijn best rustige mensen. Waren ook rustige kinderen, vooral ik. Hmm...

12. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

heb ook weleens gehoord dat meisjes veel actiever zijn in de buik dan jongens.
    wie weet of dit waar is?

on-topic: heb nu ook een hele drukte maker.....en ook een blaastrappertje.hihihihi.
    Omdat mijn baarmoeder voorloopt op de zwangerschap voel ik de kleine vaak helemaal bovenin mijn buik trappen.........en je ziet het natuurlijk...hahaha

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva was heel erg druk in mijn buik, ik voelde haar ook bijna constant en heel goed, terwijl mijn placenta aan de voorkant zat, dan voel je het juist meestal minder.

Toen ze geboren was, zei de verloskundige meteen dat ze zo druk was, ze was ook heel sterk, niet zo gek dus dat ik haar zo veel en goed voelde.

De eerste maanden sliep ze 's nachts vaak prima, werd alleen een paar keer wakker om even te drinken. Overdag was het wel drama, veel moeite om in slaap te vallen en telkens maar zo'n 3 kwartier slapen, heel vermoeiend. Met 5 maanden ging het beter en met 6 maanden helemaal super, vanaf dat moment heeft ze altijd doorgeslapen (op 4 á 5 keer na en dat in anderhalf jaar :)).
    Ze is altijd wel erg druk geweest, al vind ik het wel minder geworden, of misschien ben ik er nu wel aan gewend ;). Stilzitten kan ze in ieder geval niet goed.

14. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Onze dame was in mijn buik heel rustig. Soms voelde ik haar alleen 's ochtends en 's avonds. Wel voelde ik haar vrij vroeg al, geloof zo rond 17 weken. Maar nu is de kleine dame heel beweeglijk en alert. Ze slaapt wel goed hoor! En niet onrustig, maar ze is wel vroeg in ontwikkeling. Als van jongs af aan ligt ze druk te trappelen in de box, voor de 3 maanden rolde ze om.

Collega van mij had heel beweeglijke baby in de buik, en ook hij is nu een ontdekkertje! Andere collega heeft 2 rustige kids die in de buik ook rustig waren, en weer andere collega heeft zoontje die in de buik heel rustig was, maar nu niet haha. Dus t lijkt soms wel overeen te komen, en soms weer niet....

Groetjes! Sas

15. parmessar

parmessar Niet meer actief

mijn kindje is nog steeds erg druk. Laatst vroeg ik aan de verloskunde dat hij erg druk is in de buik, is hij dan ook zo druk als hij is geboren. Moest ze lachen, ze zei nee dat is niet zo. Sommige kindjes kunnen heel rustig zijn en anderen weer heel erg druk maar dat zegt niks over hun als ze geboren zijn.

16. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Veerle was alleen druk op bepaalde tijden: vroeg in de middag, rond het avondeten en voor het slapen gaan.
    Nu zie ik daar wel wat van terug. Over het algemeen is ze vroeg in de middag even goed wakker en rond het avondeten ook. Dan is ze klaarwakker en wil ze er echt bij zijn. Ze ligt dan heel druk te trappelen en te lachen. Toen ze net geboren was had ze zo'n wakker uurtje ook als wij naar bed gingen, maar inmiddels heeft ze een goed dag/nachtritme.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Onze eerste was een kleine druktemaker in mijn buik, en nu is hij dat nog steeds. Geen janker overigens, ook nooit geweest. Maar gewoon beweeglijk.

Ik heb het idee dat nummer 2 een stuk rustiger is; bij de echo's waren we nu zó klaar, terwijl het bij grote broer echt een half uur duurde voordat meneer er goed voor wilde liggen. We zullen zien, of dat zo blijft...

Deel Deze Pagina