Wagen voor straks baby en ventje van 1,5 jaar

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Passie, 15 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Passie

Passie Lid

12 dec 2006
    16
    0
    0
    Haarlem
    Hoi,

Ik ben alvast aan het rond vragen naar ervaringen met duo wagens. Voor een baby en een jongen van 1,5 jaar. Ik heb mn oog op de urban jungle, maar misschien heeft iemand nog tips voor me. We hebben een opel zafira en er worden strax 4 plaatsen (vier kids) bezet dus heb alleen de ruimte van de 7e stoel over voor een kinderwagen. Iemand ervaringen hiermee?
    :rolleyes:

Gr. Pas

2. fee

fee Lid

12 aug 2006
    63
    0
    0
    Hoi
    Ik heb net een zoontje van 1 maand.
    Ik heb ook een dochter van 2,5
    Ik heb voor en kiddy-board gekozen.
    Zo een duo wagen vind ik zo groot.
    Mischien is zo een bord ook iets voor jou.
    Een kindje van 1,5 wil waarschijnlijk toch niet meer lang in de wagen zitten.
    En staan vinden ze over het algemeen spannend.
    succes
    gr Fee

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter is net 19 maand als de tweede komt en ook hier geen duowagen. Mn meisje loopt al sinds ze 11,5 maand is en sinds die tijd heeft ze goed kunnen oefenen, ze loopt inmiddels flinke stukken. Als we echt gaan winkellen dan zijn we toch wel met zn tweeën en de gewone boodschappen lukt goed zonder kinderwagen (jaja uitgeprobeert). Hier dus ook een kiddyboard en de eerste tijd kan mn dochter nog wel in de wagen zitten, dan doe ik de baby in de draagzak.

Anders zou ik waarschijnlijk zijn gegaan voor die wagen van halfords.

4. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik vind 1,5 wel erg jong om een hele dag te moeten lopen... Elke wagen heeft zijn voor en nadelen denk ik, als je er 1 naast elkaar neemt dan ben je vrij breed en kan je niet altijd door kassa's of winkel deuren! Dus wat dat betreft is zon wagen dat je ze achter elkaar heb weer wat makkelijker, kan de baby achter in een nestje en je zoontje voor in.. Ik zou gewoon wat uit gaan proberen wat jij het fijnste vind kwa rijden enzo.. En er niet TE veel geld uitgeven want ja als je zoontje toch de leeftijd heeft dat hij er niet meer in hoeft dan wil je waarschijnklijk weer een andere..

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik vind anderhalf ook heel erg jong om te lopen, mijn jongste is 3 en valt bij een redelijke wandeling zelfs nog in slaap in de wagen, ik zou het er niet op wagen dat je straks met een jengelend kind zit dat moe is of gewoonweg niet wil lopen, of zelfs jaloers op de baby wordt omdat hij/zij wel in de wagen mag. Mijn 2de en derde scheelden 15 maanden en ik heb wel een duowagen gebruikt, best heel lang zelfs, ik had voor 1 naast elkaar gekozen omdat ik achter elkaar zo lastig vond sturen.

6. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

als onze 2e geboren word is onze dochter net 2j en wij nemen ook een wagen met een kiddyboard

7. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    ideaal onze dochters schelen 19 maanden , en we hadden de duorider van graco naast elkaar.Ideaal.Ze kunnen elkaar zien en kunnen ook allebei iets zien.

Achter elkaar is heel moeilijk sturen en vooral een stoep op is heel moeilijk doordat de zwaarste voor zit.
    Een plankje is hietr ook niks omdat ze er wel op moeten blijven staan, en in je eentje niet altijd even gemakkelijk:).

en je past door alle deuren(je bent net zo breed als een invalidewagen), en door invalidekassa's.Meestal geen probleem

8. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Onze kindjes schelen 20 maandjes en ik een duo wagen van de prenatal.Achter elkaar Top Mark heet hij geloof ik...
    Heb er een babybak bijgekocht waar ik als ze groter zijn een winterzak van kan maken.Ben er erg blij mee en stuurt ook goed....Mijn oudste is nu bijna 4 maar gaat nog regelmatig zitten hoor als we een wandeling maken~!
    En wij rijden een citroën saxo en daar past hij met gemak achterin..zelf de luiertas/rugzak en laarsen passen er nog bij...
    Em dadelijk met onze derde komt ie weer helemaal van pas!
    Succes......

9. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    alsik dadleijk zwanger ben moet ik ook voor ene duo wagen brandon is nu 11 maanden maar lopen zit er nog niet in maar we wachten rustig af

10. Niet meer actief

Ik heb de topmark gekocht. Astrid loopt al hele stukken hoor, maar ik vind het niet nodig dat ze alles zelf loopt en soms mag ze van mij gewoon even niet uit de bug! Het wordt ook aangeraden om tot de 3de jaar een bug mee te nemen, omdat die kleintjes dat nou eenmaal zolang nog niet volhouden!

Tsja.. en werkt het echt niet met de duo, dan doe we die toch weer weg. En zien we wel hoor, maar voor zover heeft de oudste straks nog niet zoveel te willen met lopen!

Overigens mag ik wel een maatje groter auto.. hmm, ff hub lief aankijken!

11. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ben het met gupsie eens, jij bepaald toch dat je kind in de buggy moet blijven zitten, niet hij of zij zelf..

12. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wat je ook nog kunt overwegen, is om geen duowagen te nemen. De kleine kan toch in een draagdoek, en dan kan de oudste in de kinderwagen!

13. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wij hebben ook een duowagen(tandemwagen) van Topmark aangeschaft toen ik zwanger was van Tim. en ik moet zeggen... HEEEEERLIJK! Lisa is nl echt zo 1 die dan wel en dan niet wil lopen en ook in de winkel is het makkerlijker.. Ze loopt anders regelmatig met dingen te slepen, die ik dan weer terug kan zetten. Nee.. die wagen blijft hier voorlopig wel.
    Al moet ik zeggen dat Tim nu al wel bijna uit het babynestje gegroeid is. (maargoed.. ook al bijna uit de dreami van de quinny)

14. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    als onze 2e geboren wordt is mijn dochter 1 en 9 maand, wij kopen geen duo wagen. mijn dochter begint nu met lopen, maar staan kan ze erg goed, ze doet niks anders dus wij kopen een kiddy board. en als ze dan idd goed loopt, dan is het hier alleen in de omgeving, ik ga toch niet alleen met 2 kinderen hele einden lopen, neem dan altijd wel iemand mee zodat er voor mijn dochter ook nog een buggy mee kan. tevens vind ik een draagdoek ook wel een goed idee.

15. Mv 3 wonders

Mv 3 wonders Actief lid

19 apr 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    als ons ukje word geboren is net rond de verjaardag van mijn zoontje, ook hij loopt hele goeie stevige stukken, en ik heb ook een kiddyboard gekocht voor hier in de buurt maar nu willen wij nog wel een duo wagen erbij voor hele afstanden en dagjes uit dat doen we regelmatig en als hij dan de hele dag moet lopen of staan zie ik niet zitten, en een baby in een draagzak al helemaal niet vnwege het ruggetje.
    Wij gaan zelf kijken voor de xadventure of de urban Jungle daar valt mijn oog nu op het moment op.
    Succes met kiezen, hoop dat je er uit komt, je moet gewoon je eigen gevoel volgen.

Deel Deze Pagina