Het maakt mij zelf echt totaal niet uit hoe iets verpakt is. Als ik iets binnen krijg, ruk ik het papier eraf, gooi het in de prullenbak en kijk wat ik binnen heb gekregen Ik betaal dus liever geen verzendkosten en het is saai ingepakt, dan dat ik verzendkosten betaal en ik krijg een 'cadeautje' binnen. Dat boeit mij persoonlijk niet zo.
Oke, begrijpelijk. Ik heb geen webwinkel in kleding, maar in make-up etc. Dus als ik gratis pakketten aanbied, moet ik wel véél make-up verkopen (dit omdat ik ook producten verkoop onder een euro...) Ik geef dus pennen erbij met mijn bedrijfsnaam erop: Je kan ook kiezen (als je inderdaad iets met kinderen doet) om bijvoorbeeld kleurpotloden te laten bedrukken met je bedrijfsnaam. Je hebt al vaak setjes die je eenvoudig kan laten bedrukken. Als gift geef ik zelf een nailartpotje cadeau.
Geen verzendkosten, bij hoge verzendkosten haak ik sowieso bijna altijd af. Dat voelt zo nutteloos. Verder ben ik ook wel gevoelig voor 20, 30, 40 of 50% korting.
Mij in principe ook niet, maar je moet je wel onderscheiden van de concurrentie. Als de concurrent voor 7,50 per pakket verzend, en het is in een doos met zaagsel gegooid, dan heb ik liever dat het er als een cadeautje uitziet en dat het mooi verpakt bij de klant aankomt. Ik doe dit nu een jaar (leuk inpakken) en merk gewoon dat eerdere klanten sneller bij mij terugkomen. Krijg er ook vaak leuke reacties op.
Oja, ik vind het wel leuk als het mooi verpakt is. Of als er wat extra's bij zit, wat kleins of een geschreven 'persoonlijk' kaartje. Ben dan wel geneigd daar eerder weer te kopen, al heb ik liever gratis verzending dan dat.
Ja, daar heb je ook wel gelijk in. Tot nu toe alleen nog maar positieve reacties gehad van klanten, maar het kan altijd beter denk ik dan! Ik zit zelf nog in de startfase, dus tips zijn bij mij ook welkom hoor
Waar ik vaak wel gevoelig voor ben is gratis verzenden (ook vanaf een bepaald bedrag) tweede artikel helft of gratis . En ik vind het ook leuk als er wat bij in zit, zo krijg je bij de bestelling online bij bart smit altijd een kleurplaat of een klein boekje met spelletjes er bij in, vind zoonlief geweldig
Gratis verzending of een klein gratis artikeltje (liefst nog zelf uit te kiezen) is zeker favo! Of kortingscodes
Ik had vorige week een bestelling bij Orangebag gedaan en daar kreeg ik een handgeschreven kaartje en 3 tijdschriften bij.. Ik was al helemaal gelukkig met m'n nieuwe schoenen en toen ik dat zag was m'n dag helemaal compleet.. vond dat echt enorm leuk!
Bij mij zijn de verzendkosten 1.95. Verder probeer ik elke maand/twee maanden een nieuwe actie. Net twee maanden gratis verzenden gehad en nu komt er weer wat nieuws. Ik durf niet te zeggen wat, want reclame maken mag niet
Dat maakt een bestelling net een tikkeltje specialer. Daar zou ik ook blij van worden! Bedankt allemaal voor de reacties! Nog meer mensen? Wat brengt jou over de drempel om een bestelling te plaatsen?
verzendkosten, verzendkosten en verzendkosten. Ik gruwel ervan. Laatst had ik bonnetje van 5euro gekregen, ga ik naar de site, koop mijn producten en moet 4,95 verzending betalen. Bedankt, afgesloten en niets gekocht. Snap ook wel dat het niet gaat bij elk wiswasje, maar vanaf 20 euro of 50 euro of zo (net zoals die site met een grote blauwe bal in het logo die boeken verkoopt, ik maak geen reclame LOL)
retourkosten...daar haak ik op af. dan kan ik zelf het pakket gaan betalen wat ik terug stuur. had laatst een jas in de uitverkoop gekocht voor mn dochter. 3,95 verzendkosten en 1, 95 retour. ik had verder niets gekocht, de jas was niet goed maar was mooi 6 euro kwijt en had niks!!! ik vind dus ook dat als je alles retour stuurt, je dus niks hoeft te betalen. en als je verzendkosten betaald vind ik dat je het diezelfde week moet krijgen.
Verzendkosten is idd heel belangrijk... en als je verzendkosten hanteert zorg dan dat ze duidelijk zijn.. ik heb eens een webwinkel gezien die geen verzendkosten, geen verzendkosten va 25 euro en geen verzendkosten va 150 euro hanteerde.. en alleen waarbij de geen verzendkosten gelde was duidelijk... de rest was zwaar onduidelijk bij een andere webshop waar ik ooit bestelde was het in inpakpapier verzonden... hoewel niet verwacht en niet nodig voelde het toch speciaal bij het uitpakken..
Inpakpapier lijkt mij ook wel leuk om in te verzenden, maar vind ik erg onveilig! Ben echt bang dat het zo scheurt bij de post, dus ja...dan verzend ik het maar liever in een stevige envelop met meer zekerheid dat het goed bij de klant aankomt. Best moeilijk om het goed en mooi te doen! Ben nu aan het kijken voor leuke verzendzakken! Zijn stevig, en zien er leuk uit! Maar ook erg duur
Hi Loesje... Misschien een tipje.... Verzendzakken zijn duur... Als je niet teveel wilt investeren , maar het toch er leuk uit wilt laten zien, zou ik gewoon kiezen voor heel dun papier... Van dat hele dunne cadeaupapier wat ze ook wel eens in dozen leggen, dichtvouwen en op het moment dat je klant het open maakt lijkt het net een cadeautje... Weet zo 123 niet hoe dat papier heet, maar ik heb het hier met stapels liggen. Zo lijkt het net een cadeautje en is het voor jou niet veel investering.
Ik vind verzendkosten niet zo'n probleem, als ze maar niet te hoog zijn, zeker voor kleine producten. Ik begrijp dat je voor pakketpost toch wel zo'n 5 euro betaald, vind ik ook redelijk. Retourzenden of ruilen en dan daar de klant zelf voor laten betalen vind ik wel altijd jammer. Zo heb ik nu een pakketje gekregen waarvoor ik 6 euro verzendkosten moest betalen, maar wil 1 van de artikelen ruilen. Dat kost me 6,75 voor het retourzenden en opnieuw 6 euro voor het opsturen van het nieuwe artikel. Dat vind ik echt veel te gek. Maar dit heb ik ook nog niet eerder meegemaakt. Verder zijn kortingen natuurlijk altijd leuk, maar als ik iets echt wil hebben dan bestel ik het toch wel (behalve als de verzendkosten dus heel hoog zijn).