Maar dat hele dunne cadeaupapier, is dat veilig voor de post? Dat vraag ik me dus af. Als je de naam weet, mag je me pb-en hoor! Kan ik ff googlen!
Ik verzend zelf in brievenbusdozen of een normale doos. De kleding is dan ingepakt in zijdepapier in de kleuren van mijn huisstijl. Krijg vaak te horen dat dit leuk uitpakken is.
Ja, dit doe ik ook. Papiertje ook in mijn huisstijl. Ik verzend in brievenbusenveloppen (noppenfolie) en dozen. Alles wat in de envelop past gaat in een (gekleurd) cadeauzakje (5000 stuks voor 40,00), alles wat in de doos gaat wordt afgesloten door zo'n papiertje. Biedt geen vulling of stevigheid: Maar is wel heel erg leuk bij het uitpakken.
Mag ik ook even een vraag stellen?? Stel je zoekt een product je duikt op google en de klikt op de bovenste link, daar vind je je product. Koop je het dan direct daar? of kijk je verder naar diverse webwinkels die hetzelfde product aanbieden.... Dat vraag ik me nou echt even af... ik zit in dubio
Leuk! Onderneemsters. Ik ben ook gevoelig voor verzendkosten. Pakket van 6,75 vind ik veel, volgens mij kan je afspraken met post.nl maken omtrent de verzendkosten. De verzendkosten van het retour sturen begrijp ik wel, maar is fijn als dat gewoon een standaard bedrag is. Verder zijn kortingen, handgeschreven kaartje, snelle reactie op vragen via mail, snelle levering, cadeautje, mooie verpakking allemaal erg fijn. Ook bevestiging van verzending van de bestelling vind ik belangrijk. De herinneringen om een artikel te beoordelen vind ik irritant. Eigenlijk heeft dit niets met acties te maken. Een puntenspaarsysteem of extra kortingscode na een aantal maal besteld te hebben, om vaste klanten te genereren. Volgens mij heet dat dunne papier gewoon vloeipapier. Is ook in leuke printjes verkrijgbaar. En ja ik kijk ook of ik een kledingstuk elders goedkoper kan krijgen. Ben tenslotte een zuinige Nederlander. Nu een vraagje van mij: ik zit al een paar jaar te dubben om een webwinkel te starten. Zou ik wat vragen mogen stellen over de praktische kanten van het ondernemen via een webwinkel? Als jullie hier geen zin in hebben, dan begrijp ik dat. Ik wil in het najaar weer beginnen met werken, alleen weinig behoefte om voor een baas te gaan werken. Daarbij zijn de banen ook niet voor het oprapen.
Hoi, Verzendkosten op zich vind ik logisch maar het moet wel normaal blijven. Bijvoorbeeld bij dat ene merk voor lieve en stoere kindjes betaal je veel verzendkosten, ook al voor bijv 1 shirt. Ik vind het leuk als iets netjes is ingepakt. Lingerie koop ik bijv in een einkel waar het in van dat hele dunne papier wprdt ingepakt, zo voelt het thuis weer als een kadootje. Ook een klein kaartje waar op geschreven is vind ik leuk, veel plezier met je aankoop bijv Ben wel benieuwd naar jullie winkels, jullie mogen mij pb sturen met de link
Hoi, Hier ook een webshop eigenaresse! Voor het inpakken gebruik ik stevig inpakpapier (bij mij zitten artikelen al in een doosje). Voor baby's doe ik een badeendje bij de bestelling als kadootje (koop ik bij Action). Voor oudere kindjes vind ik het lastiger.. Voor meisjes denk ik nu aan een leuk haarknipje, maar voor jongens vind ik het moeilijk iets te bedenken. Bellenblaas is leuk, maar gevaarlijk met lekken. Potloodjes vind ik een super idee! Vraag me af hoe duur dat is, helemaal als je iets met logo wil zal je een flink aantal moeten afnemen. Je wil natuurlijk wel een kadootje dat de herinnering aan je shop 'oproept' en wat niet te snel in de vuilnisbak verdwijnt!
@ Brabootje en BellaLuna : Fijn dat ik even wat vragen mag stellen. Werken jullie vanuit huis? Zo ja, waar laten jullie de voorraad dan? Hebben jullie zelf een website gebouwd of dit laten doen? Huren jullie 'webwinkelruimte' via een host met zo'n standaard pakket? Hoe vinden mensen jullie? Kan je er een beetje van leven of is het gewoon een leuke bijverdienste? Hoeveel tijd zijn jullie gemiddeld kwijt per week? Hoe komen jullie aan goede en leuke inkoopadressen? Dit zijn alweer een boel vragen. Jullie hoeven natuurlijk niet overal antwoord op te geven, maar ben wel erg benieuwd. Antwoord mag ook in een pb. Alvast bedankt!!
He, topic is weer naar boven. Miss Appletree, ik zal je later ook een pb sturen me daarin antwoord op je vragen.
Miss Appletree: Wij hebben onze schuur om laten bouwen tot shop waar mensen OP AFSPRAAK langs kunnen komen. Er is dus geen winkel, maar heb wel alle producten ruimschoots op voorraad en in "huis". De website heb ik laten bouwen. Ik wilde een professionele website waarbij mensen meteen een goed gevoel zouden hebben. Dat was dan ook meteen mijn eerste grote kostenpost, maar heb ik er inmiddels wel ruimschoots uitgehaald. Je kan ook websites 'huren". Dan betaal je een bedrag per maand (afschrijfbaar) en heb je verder zelf de touwtjes in handen. Die touwtjes heb ik overigens ook, maar omdat ik hem gekocht heb ben ik voor mijn gevoel verplicht er langer aan vast te zitten. Zou in de toekomst wel een professionelere site willen hebben. Mensen vinden mij via zoekmachines. Mijn bedrijfsnaam is dusdanig "goed" dat ik in de top 3 sta als je in mijn branche zoekt. Daarnaast is social media echt helemaal top en behaal ik via die weg de meeste bezoekers. Met google analytics kan je zien waar mensen vandaan komen, of mensen over je praten en of mensen ergens je link hebben gevonden. Echt ideaal. Daar kan je dan ook weer je marketing op afstemmen. Ik ben zelf in 2011 begonnen. Ik was op dat moment moeder van een 2jarige zoon en ik wilde wat "doen". Mijn gevoel was niet oke omdat ik niet werkte. De webshop opgestart en inmiddels werk ik daar fulltime aan. Sterker nog: Sinds april dit jaar heb ik een personeelslid i dienst genomen omdat ik de aanvraag (pakketten verwerken etc.) niet meer in mijn eentje aan kan. Ik werk "fulltime" , en in mijn ogen wil dat zeggen dat ik continu bezig ben met het bedrijf. Ik heb een vaste telefoonlijn speciaal voor het bedrijf waar ik van 09 tot 19 te bereiken ben. Mailtjes worden dagelijks beantwoord. Bestellingen gaan iedere dag de deur uit. Heb dit jaar ook een postbus nummer genomen omdat het niet meer te doen was, al die pakketten die ook bij mij aankwamen. Ik doe 's ochtends de bestellingen van de afgelopen 10 uur, die draai ik uit en in de loop van de dag ga ik ze maken. Als mijn zoontje dan aan het spelen is, of lekker in de tuin aan het banjeren is, heb ik daar de tijd voor. Tussen het aardappels schillen door behandel ik telefoontjes e.d. Ik weet niet in welke branche je wil gaan beginnen, maar in mijn branche kan je distributeur worden van bepaalde merken. Ik heb een stuk of 10 verschillende bekende merken (in mijn vakgebied dan..) in mijn winkeltje staan en daardoor groeien de bestellingen natuurlijk ook. Mensen kopen dat van het ene merk, en dat van het andere merk. Sinds januari heb ik de stoute scoenen aangetrokken en heb ik een eigen lijn op de markt gebracht. Op mijn beurt zoek ik daar verkooppunten voor. Mensen die al een eigen webshop hebben of er een willen gaan beginnen.
Dat hoef je niet eens te vinden, dat is wettelijk bepaald. Als je je hele bestelling terugstuurt, moet je de verzendkosten ook retour krijgen.
Ik vind geen verzendkosten ook aantrekkelijk! Anders rijd ik er liever ergens in de buurt om (als dat kan).
Ik ben toch wel erg blij om te lezen dat zoveel blij worden van gratis verzenden. Ik zit soms erg te twijfelen of ik toch verzendkosten moet gaan rekenen omdat alles ook weer duurder is geworden en het soms best pittig is, maar als ik al deze reacties lees, blijf ik toch maar gratis verzenden. Dat is ook hetgeen waar ik nu overal mee adverteer om klanten te trekken, dus wel erg aanlokkelijk denk ik zo. Verder nog tips buiten die verzendkosten dus om?
@ Bellaluna . Hartelijk dank voor het beantwoorden van mijn vragen. Wat leuk dat je winkel zo'n succes is. Mag ik nog vragen hoe je het combineert met je kindjes? Dat is voor mij o.a. een struikelblokje. @ loesje86 . Op zich zijn geen verzendkosten een leuke actie. Het moet je natuurlijk niet teveel kosten. Op zich vind ik bedragen van 1,95 voor brievenbuspost en 3,95 voor een pakketje niet verkeerd. En vanaf een bepaald bedrag gratis verzenden. Wellicht dat dat mensen over de drempel helpt om nog een item te bestellen .