Ernstig vocht vasthouden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mars, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mars

    Mars Actief lid

    11 feb 2007
    160
    0
    0
    Ik heb sinds ruim 2 weken ernstig last van vocht in mijn rechtervoet en been. Mijn linkervoet en been houden ook wel wat vocht vast, maar niet zo enorm extreem als mijn rechtervoet, het ziet er dan ook heel raar uit. (ik heb de omtrek van de voeten zelfs gemeten, links 26 omtrek, rechts 28 cm omtrek) Schoenen kan ik niet meer aan en zelfs in een badslipper moet ik mezelf persen, dus het is op deze manier lastig naar buiten gaan. Ik houd snachts en overdag mijn voet zoveel mogelijk hoog, maar dit helpt helemaal niets, sochtends is het gewoon nog net zo dik. Ik mag pas over 2 weken terugkomen bij de gynaecoloog en die zei 2 weken geleden dat ze er niets aan kon doen, maar ik vind dit best extreem. Is het wel normaal, en is er écht niets aan te doen?

    Daarbij komt ook de angst omdat ik dit bij mijn zoontje ook gehad heb (hoewel toendertijd in beide voeten/benen) en toen bleek ik achteraf zwangerschapsvergiftiging te hebben. Moet ik me zorgen maken of is het iets wat helemaal normaal is?

    Alvast bedankt voor je antwoord en evt. tips!
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

    Helaas is dit heel normaal, omdat het niet je eerste zwangerschap is kunnen deze klachten eerder en was erger optreden. Er is helaas ook weinig tegen te doen. Voeten om hoog, warmte en koude baden en goed drinken!
    De kans dat je bij een tweede kindje een zwangerschapsvergiftiging krijgt is veel kleiner dan bij een eerste kindje, alleen dikke voeten hoeven niet op een zwangerschaps vergiftiging te wijzen.

    Groetjes imke
     

Deel Deze Pagina