Actieve gezinshond

Discussie in 'De lounge' gestart door Disneyfan, 10 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    IK ben opgegroeid met 2 stabijen en die blaften helemaal niet veel, Alleen de jongste blafte als een malle als we de deur uitgingen, maar dat hebben we zelf veroorzaakt, dus dat kun je het beest niet aanrekenen.
    Ik vind het ontzettend leuke honden, maar de stamboom is wel altijd een issue geweest, ze zijn een tijd ontzettend doorgefokt. Daar zou ik echt even goed naar kijken.
    Maar het zijn redelijk ideale honden als je een beetje tijd en moeite erin stopt. Ze zijn lief voor kinderen, actief, maar in huis niet te druk, niet te groot en de vacht valt mee qua verzorging. Wel hebben ze echt een jachtinstinct. Vooral de oudste verdween wel heel regelmatig tijdens een wandeling, dus daar moet je de eerste 2 jaar goed aandacht aan besteden zodat je het goed kunt sturen.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij hebben 2 labradors uit de werklijn, moeder en dochter (nu 5 maanden).
    Zijn ontzettend lieve en sociale dieren, luisteren erg goed. Zo goed dat de oudste gewoon los loopt als ze loops is, ze rent dus niet weg.
    De oudste wordt ook regelmatig gevraagd of bange kinderen haar mogen aaien, omdat ze zo rustig is.
    Uiteraard hebben ze wel veel beweging nodig, maar een dagje wat minder omdat je bijvoorbeeld ziek bent, is ook prima.
    Vachtverzorging bestaat eigenlijk alleen uit afspoelen en drogen nadat ze weer eens in een stink sloot gezwommen hebben.
    In de zomer gaan ze met ons nooit mee op vakantie, vind ik te warm en het vliegtuig vind ik zielig voor ze. Maar in de herfstvakantie gaan ze wel altijd heerlijk mee wandelen in het buitenland.

3. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Goede dingen om te horen!
    Dat jagen zij we gewend van onze cocker. In haar jongere jaren ging ze er ook wel is tussen uit.
    Vooral mijn zoon vind honden geweldig! Hij is nu soms ook nog ontzettend verdrietig dat onze hond er niet meer is.
    Bedankt voor het delen van je ervaring!

femkes vindt dit leuk.
  4. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Ik vind een border colie ook heel mooi, maar ik heb het idee dat deze heel zenuwachtig kunnen zijn als er is wat minder beweging is.

5. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.656
    2.108
    113
    Veel ervaring met Labrador honden.
    Erg mens gericht en super met kinderen, hoewel ze voor hele kleintjes soms wat lomp kunnen zijn.
    (Onze eerste kegelde uit enthousiasme soms kindjes omver)
    Hele lieve honden die graag voor en met je willen werken.
    Een dagje niks doen, prima. Ze kunnen ook lui doen.
    Vaak ook sociaal naar andere honden.
    Wel is mijn ervaring dat ze erg allergie gevoelig zijn. Het zij voedsel of omgevings allergieën.
    Let goed op waar je een labrador aanschaft, er is erg veel broodfok op het moment.
    Wil je voor een pup gaan, wordt dan lid van de Labrador ras vereniging (NLV), zij kunnen je helpen aan een verantwoorde fokker.

6. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Als ik jou zo hoor, is een kooikerhondje de ideale match.
    Lief, trouw, leergierig, zelfstandig, gevoelig en actief.

In vele omschrijvingen van dit ras staat dat ze niet met kinderen kunnen...
    Als je ze vanaf pup krijgt is er geen probleem. Dat groeit met elkaar op.
    Gaat perfect!!!.

Ze zijn zelfreinigend, dus een mooi modderbad doet goed en een uur later weer schoon.
    Af en toe is borstelen is prima, wij deden dat drie keer per jaar...

Ze zien er aandoenlijk uit, wat ook een valkuil is. Ze zijn zeker aandoenlijk,maar zeker geen allemansvriend.

Bij een goede Fokker krijg je de juiste informatie hierover.
    Brooddoos komt helaas ook voor. Sowieso niet halen in Marum en Lithoyen.
    Beide broodfokkers met stamboom.

7. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Wij hebben een poedel(kruising) ivm allergieën. Maar anders was er hier zeker een Friese Stabij gekomen. Een familielid van mijn moeder fokt ze en onze oudste is er ook helemaal weg van. Leuke honden!
    Maar onze poedel is ook een schatje hoor:D

8. Doglover

Doglover Nieuw lid

12 apr 2021
    4
    5
    3
    Wij hebben een labrador.( zwarte reu) Geweldige gezinshond, actief, super lief, geweldig met de kinderen, dol op spelen, voetballen stok gooien etc en zelfs verstoppertje. Gaat ook met ons mee op vakantie vind auto rijden super leuk. In huis een heerlijk rustige knuffelbeer en heeft in zn hele 4 jarige bestaan welgeteld 2x geblaft dus daar heb je ook geen last van en het zelfde geld voor de vacht met wassen en borstelen ben je klaar

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben een Hollandse herder. Worden niet mega groot, zo'n 62 cm voor een reu en 58 voor een teef. Niet doorgefokt en je hebt ze in werklijnen of lijnen met rustigere honden. Praktisch 0 erfelijke aandoeningen, ook niet geheel onbelangrijk.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Borders zijn leuk maar hebben echt heel veel uitdaging nodig. Alleen wandelen is niet voldoende.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je zou ook eens kunnen kijken naar een sheltie. Lange vacht maar sluik haar, 1x per week borstelen is voldoende, en in maart en november laten trimmen. Super intelligente honden, niet te groot. Hebben veel beweging nodig maar kunnen ook prima een dag thuis blijven.

12. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Golden retriever!
    Echt de allerliefste honden als je het mij vraagt. Wij hadden er vroeger thuis een. Ontzettend goed met kinderen, enorme will to please, prachtig om te zien. Lekker actief maar ook niet meteen vervelend als ze eens een dagje wat minder aandacht krijgen.

Deel Deze Pagina