Die zwenkarm heeft de airfryer van Philips dus niet daarom vind ik die wij hebben handiger. Op Mora snacks staat de precieze bereidingstijd en temperatuur. Erg handig. Maar na een tijdje weet je het wel. Sauzen enzo kan niet in deze pan. Dus moet je even de keuze voor jezelf maken. Wel andere aardappeltjes inderdaad en wat ik al zei van die minipizza's en voorgebakken broodjes kunnen allemaal. Ik doe er ook weleens vissticks in bv.. veel minder vet dan uit de koekenpan.
soms heb je wel eens frietjes die wat gaan kruimelen, ik heb dat vaal iets met verse friet.... maar dat vind ik geen ramp want die kruimeltjes zijn erg lekker.... maar bitterballen en zo hebben inderdaad een te zachte vulling.... die zwenkarm kan er dus ge woon uit, dus heb je geen last van, alleen geeft die ook meer mogelijkheden, de nieuwe actifrys hebben een snackmandje hiervoor
ik vind frieten uit de actifry lekkerder dan gefrituurd, het smaakt puurder omdat je die frituurvet smaak niet hebt... je moet wel even zoeken naar welke friet het beste werkt, sommige soorten smaken niet zo lekker in de actfry..... eigengemaakte friet is ook heerlijk, maar ook daarbij moet je wel een goede aardappelsoort zoeken....
Gisteren besteld, vandaag al in huis en dus gelijk uitgetest!! Ik heb de Phillps Airfryer XL gekocht. Ik had verse patat van de Lidl, zak 700 gram, binnen 20 minuten waren deze echt goed van smaak en kleur. Halverwege heb ik er twee Mora Hamburgers bij gedaan en 6 bitterballen (allebei oven/airfryer-geschikt) en ik ben zeer tevreden over het resultaat. Airfryer is binnen 3 min. op temperatuur. Geen gedoe met bakpapier, omkeren of vet dat achter blijft. Na afloop het mandje en de bak in de vaatwassen en klaar!
Mmm, begin nu ook te twijfelen. Die van philips heeft ook wel voordeken. Jij hebt de xl. Maar weet je ook hoeveel gram friet er in een normale van philips kan?
De XL heeft 50% meer inhoud, namelijk 1,2 kilo t.o.v. 800 gram van de 'normale maat'. Ik vond het mandje van de normale echt enorm klein. In een gezin met opgroeiende kinderen ga je alleen maar meer gebruiken, vond het ook zonde om een grotere te moeten afschaffen binnen korte tijd. Ook vanwege het feit dat ik er misschien cake in wil bakken, of broodjes en groente bereiden moest er wel een schaal/blik inpassen. Dat zag ik bij de kleine helemaal niet lukken.
Ik zit te denken over upgraden naar een XL, alhoewel de gewone nu nog voldoet bij ons. Ik heb een verstuiver met olijfolie. Als je goedkopere snacks (zonder airfryerlogo) even bestuift met wat olie dan worden ze in de Airfryer ook lekker. Ik gebruik 'm ook voor afbakbroodjes, en van die blikjes croissant. Voordeel vind ik vooral dat ie heel snel op temperatuur is en als hij eenmaal op temperatuur is dan gaan de dingen heel snel. En dat alles in de vaatwasser kan vind ik ook heel fijn. Plus het missen van de baklucht.
goede tip van de olijfolie spray.... ga ik eens proberen.... de actifry heeft geen opwarmingstijd. Inderdaad fijn alles in de afwas machine!
Diepvriespizza's knip ik in stukken, die kunnen dan in 2 of 3 keer gebakken worden. Gaat heel snel, 5 minuten hoogste stand. Tegen de tijd dat de eerste stukken op zijn haal je de volgende er uit.
Ik vond het niets, m'n moeder had 'm een tijdje terug toen ik nog daar woonde.. Gelukkig was zij ook geen grote fan en was hij gauw weer weg
Het is natuurlijk ook maar net waar je hem voor wil gebruiken en of je echt minder vet wil eten...er blijft verschil met bakken in frituurvet, maar voor frituren heb ik hem niet alleen aangeschaft. Daarbij komt de smaak echt enorm in de buurt. En nagenoeg geurloos!