Actimel, Yakult, etc.?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ise Bo, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Ik gebruik sinds gister ook yakult voor mijn spastische darm. Ik hoop dat het gaat helpen. Als het wel werkt ga ik ook over op tabletten.

2. Mamav2R

Mamav2R Lid

5 jan 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Nijmegen
    Je kunt het best gewoon gevarieerd eten en geen light produkten nemen (daar zit aspartaam in en als je ergens futloos van wordt). Verder moet je goed op de E nummers letten. Alles tussen de E 600 en E 626... niet nemen! Verder lekker aan het fruit meid :D Is toch heerlijk?

3. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Hier gaat het goed met de yakult, en bij jullie?

4. mieke

mieke Bekend lid

hoi trees

mag ik even vragen welke jij gebruikt voor de spastische darm
    want ik zie door de bomen het bos niet meer
    ik ben 4 jan geopereerd en is mijn galblaas en stenen weggehaald
    dit scheelt wel iets in de buikpijn kwa aanvallen
    maar verder denken ze toch dat ik een spastische darm heb
    ik loop constant krom van de pijn
    alvast bedankt

veel liefs mieke

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    De huisarts adviseerde mij om ook iets met probiotica te nemen aangezien ik bijna elke maand een schimmelinfectie heb.
    Maar ik zie dat er dus ook capsules van zijn...Misschien maar eens naar kijken.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

Ik maak hetzelfde mee. 30 maart me galblaas verwijderd(daarna nog een opname omdat er galstenen in me galwegen zaten) maar daarna heb ik nog net zoveel pijn als voorheen.
    Ik heb nog een MRI gehad maar er zaten geen stenen meer. Nu zeggen ze ook PDS verder geen onderzoek enz naar gedaan behalve bloedprikken.
    Ik heb vanalles geprobeerd. Maar ik heb toen een tijd activa gegeten en sinsdien is het een stuk rustiger eerst dagelijk aanvallen die op galaanvallen lekken maar nu 1x in de 2 maanden ofzo.
    Ik slik wel omeprazol 80 mg dagelijks omdat ik anders echt veel last heb van maagzuur en duspatal voor de krampen in de darmen.
    Maar 1 feb heb ik een second opinion in een ander zh omdat ik me totaal niet serieus genomen voel worden in dit zh

7. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Even voor de dames met een spastische darm, waar zit de pijn?
    Ik heb veel pijn rechts naast mijn navel. Alleen niet constant. het is er een paar seconden en ebt dan weer weg om binnen een paar minuten terug te komen, iemand die dit herkent?

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja bij mij zit het echt bij me maag maar soms idd langs me navel. Ik heb altijd aanvallen waarbij ik ga zweten hartkloppingen krijg ga hyperventileren en een heel erg brandend gevoel heb en vaak ook bij moet over geven

9. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik heb ook een spastische darm, maar sinds ik zwanger ben geen last meer van gehad.. Wel drink ik nog dadelijks een Yakult.

10. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    in het tv programma helder zei een deskundige vandaag dat actimel gewoon yoghurtdrank is maar dan 10 keer zo duur .

11. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Ik heb ook last van mijn maag ( tenminste in die buurt ) maar meestal zit de pijn toch naast mijn navel. Ik herken alleen niets in het kromlopen van de pijn. Het is wel pijnlijk maar zo erg is het bij mij niet.

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nog een tip voor een goed merk, ik heb hier een spastische darm en Yakult helpt wel wat hoor, maar als dit beter werkt probeer ik dat liever ;)

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb juist altijd de drank, omdat die beter opgenomen wordt en dus beter werkt. Floradix is vooral voor ijzer en algemene weerstand. Ik merk dat ik veel minder moe ben als ik dat braaf elke dag 2x inneem. Lekker is het niet heel erg (vloeibare appelstroop, vind ik), maar goed, een beetje jus d'orange erachteraan en je proeft er niks meer van ;)

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Je mag het geloof ik zelfs in je jus doen is mij verteld, ik vind het persoonlijk niet echt vies, ja ik ga het niet voor de lol bij de bar bestellen :D maar het werkt idd beter dan pillen..

15. Only me

Only me Niet meer actief

Geen van allen hielpen bij mij. Gewoon gezond eten, genoeg vezels/vitaminen en mineralen en fruit en bewegen hielp beter :)

16. gimena

gimena Niet meer actief

ik gebruik Actimel.
    voor me weestand

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    helaas is dat niet genoeg als je echt PSD hebt of een chronische ziekte ;) voor een normaal gezond mens ben ik het helemaal met je eens..

18. Only me

Only me Niet meer actief

Sorry meis, heb niet alle berichten gelezen :)

Maar nee, dan helpt het niet :(

Mijn moeder zweert bij Yakult :)

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Nou goed alle beetjes helpen he, een gezonde levensstijl ondersteund natuurlijk wle als je al "ziek" bent, dat maakt soms het verschil tussen niet kunnen functioneren en al iets kunnen functioneren zeg maar..

20. Trees

Trees Niet meer actief

Solgar!

Ik heb ze vroeger ook weleens van phitaal gehad, maar ik zweer bij solgar doordat ze in al hun vitaminepreparaten geen synthetische stoffen toevoegen. Hoe 'natuurlijker' ik eet, hoe minder last ik van mijn darmen heb.

Hier een link met de verschillende soorten die ze hebben. Ik gebruik de plus en mijn dochter abc, speciaal voor babies.

Solgar Vitamins: Spijsvertering

Deel Deze Pagina