Gevoeligheid Action ovulatietesten?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door rianne2985, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

#1 rianne2985, 8 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2017
    Hoi meiden,

Ik heb gisteren in een aantal aparte fora deze vraag al gesteld maar ik krijg geen reactie, vandaar even een oproepje hier.
    Het zit zo, normaal test ik vaak met ovulatietesten van de action. Echter was ik deze week niet in de buurt van een winkel ( ik woon in frankrijk en de eerste de beste action is een half uur rijden ;) )
    Dus ik heb toen een doosje ovulatietesten bij de supermarkt gehaald. Nu zag ik dat deze pas positief uitslaan bij 40mlU/ml :eek::eek: Dat is echt heel erg ongevoelig.
    Nu zit ik volgens mij in mijn vruchtbare periode ( vruchtbaar slijm, gevoelige onderbuik al 2 dagen en mijn temperatuur zit ook "rond eisprong". Maar deze testen slaan dus nog niet positief uit. Ik heb wel een licht streepje nu maar niet zo donker als de controlestreep, maar aangezien ze zo ongevoelig als wat zijn, vraag ik me af of ik dat ooit ga redden. Bij de actiontesten had ik wel een duidelijk positieve test bij de piek.
    Maar aangezien ik geen doosje meer heb, vraag ik me af hoe gevoelig die action ovulatietesten zijn. Volgens mij 20mlU/ml maar ik weet het niet zeker.

Aangezien veel meiden action ovulatietesten gebruiken, zou iemand van jullie eens in de bijsluiter willen kijken voor mij? Wellicht als ik met een action test nu getest zou hebben, was hij wel duidelijk positief geweest, al zullen we daar niet meer achterkomen denk ik ;)

Wat ik wil met deze vraag, geen idee eigenlijk hihi. Ik hoop gewoon dat ik ondanks mn vage streepje op de test, toch mijn piek heb. Vanavond maken we het voor de zekerheid nog maar even gezellig ;)

Dit is trouwens de donkerste uit de reeks ovulatietesten die ik de afgelopen dagen heb gedaan. Normaal zou ik zeggen negatief natuurlijk, gezien het teststreepje lichter is dan de controlestreep, maar 3 dagen geleden had ik maar 1 streepje ( alleen controle ) wat denken jullie?
    20170508_120526-1.jpg

2. rianne2985

Dit zijn mn testen van de afgelopen 3 dagen. Voor 6 mei had ik enkel een controle streepje.
    20170508_124512-1.jpg

3. manuela83

manuela83 Actief lid

12 mei 2016
    259
    24
    18
    Vrouw
    thuismama
    kerkdriel
    ik vond die van de action ook altijd veel fijner
    geloof deze ook gevoeliger zijn maar heb helaas geen doosje meer anders had ik voor je gekeken gooi ik vanochtend net weg..
    hoop je een gezellig avondje hebt gehad en mijn duimen zullen draaien voor je

4. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Ik heb ze wel van de action zal over een half uurtje even voor je kijken.

5. rianne2985

Ah super @wish01!!

6. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ze lijken precies op de ovulatietesten van de big bazar...

7. rianne2985

@SMJD heb je ervaring met die testen of weet je of die betrouwbaar zijn?

8. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Die ik had van de big bazar gaven een gelijk gekleurde streep, meestal niet donkerder.
    Ik heb ze naast de zwanger en Kids dipstick gebruikt, deze werden dan donkerder.
    Vond de big bazar erg lang duren voor ze doorliepen. Is dat bij die van jou ook?

9. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    En duurde lang voor ze goed donker opdrogen. Zou even doortesten, denk dat je knaller wel snel komt...

Kanttekening : weet natuurlijk niet zeker of ze precies hetzelfde zijn als die van big bazar maar ze lijken er wel precies op

10. rianne2985

@SMJD Ik heb net even gespeurd op google en idd, ze zien er precies hetzelfde uit die testen. Zaten er ook 5 in een pakje? Weet je toevallig van welk merk ze waren?

Ik zou graag nog even doortesten, maar ze zijn helaas op. Ik heb via internet wel weer een voorraad dipsticks besteld maar die verwacht ik woensdag pas. En vandaag is het een feestdag in Frankrijk, anders was ik wel even naar de winkel gegaan maar helaas is alles dicht.

Ze lopen idd heel erg langzaam door en drogen langzaam op.

Ik heb dus ook nog geen andere testen ernaast kunnen gebruiken, zo balen!
    Ik reken die laatste van vandaag maar als positief en dan vandaag en morgen klussen en dan maar afwachten of dat genoeg is geweest.

Ik zal zo ff een foto posten van de laatste test, opgedroogd. Misschien herken jij er iets in aan de hand van jouw testen destijds :)

11. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Sorry duurde even. Maar het 25 bij action ovulatie testen

12. rianne2985

Ah oke, top! Bedankt voor het kijken!

13. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik weet zo niet meer hoe ze heetten helaas... maar wel 5 in een pakje!
    Ik zou dan vanavond klussen en dan morgen of sowieso overmorgen nog. Stel dat je morgen je piek hebt dan springt je ei woensdag of donderdag pas...

14. rianne2985

Ja precies! Ik temperatuur er ook naast dus we houden het in de gaten ;)

15. rianne2985

Vriendlief gaat toevallig even naar de stad vanmiddag, neemt bij action nog even een doosje ovulatietesten voor me mee. Hopelijk ben ik niet te laat!

Deel Deze Pagina