Action magnetron groentestomer, sterilisator?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mmmrolmops, 3 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Ik wil een magnetron sterilisator kopen, van de HEMA denk ik. Maar nu was ik vandaag bij de Action en zag dus een groentestomer voor in de magnetron, met dus een mandje er in en een ventiel bovenop.

Is dit ook te gebruiken als sterilisator? Ik zie zo in eerste instantie niet in wat er anders aan is. BPA vrij staat er ook op, en het voornaamste is dus dat hij maar 2,89 kost oid. Die van de HEMA is 17 euro.

Heeft iemand enig idee?

2. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Geen idee of dat kan.

Persoonlijk vind ik een Magnetronsterilisator echt een overbodige aanschaf! Heel gepuzzel om alle flesjes en speentjes er goed in te krijgen...
    5 min uitkoken in een grote pan is echt veel makkelijker en sneller is mijn ervaring.

Weet dat het je vraag niet was :oops:
    Maar wilde het toch even zeggen.

LiveLifeLovely en Hopsatee vinden dit leuk.
  3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Allereerst hoef je alleen in de kraamweek en in het geval van spruw te steriliseren. (Bij gezonde kindjes)
    Dus een sterilisator is al vrij overbodig lijkt me.
    En een groente stomer lijkt me toch wat anders dan een sterilisator. Ik zou het niet kopen, ook al is het weinig geld.

4. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Ik doe het nu ook in een pan, maar wil het toch proberen. Ik lees toch ook vaak dat mensen het wel handig vinden.

5. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Ik steriliseer langer dan die week, de meningen zijn daarover verdeeld.

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wij hebben ook een magnetron stabilisator. Ik deed het toch voor mijn eigen gevoel nog 1x per week.
    Ik vind het ideaal. Kunnen 4 flessen in. Alles erin 2 min in de magnetron en klaar.

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik heb er een gehad maar vond het maar gedoe dus hij bleef in de kast en de pan gebruikt. Veel handiger. Van kraamzorg hoefde uitkoken alleen eerste keer (maar ik bind het zelf wel fris dus doe r wat vaker)

On topic nee ik zou hem daar niet voor kopen.

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

kunstvoeding laat plakkerige restjes achter in je flessen, vooral het speengedeelte...
    Je zult je flesjes dus moeten afwassen met een beetje afwasmiddel om de zoveel dagen (elke week).
    Inprincipe is dat al genoeg als je ze in het begin een leer uitgekookt hebt.
    Alleen steriliseren werkt niet tegen de plak die achter blijft.
    Uiteindelijk vond ik het overbodig om een sterilisator te hebben eigenlijk...

9. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik vond het die magnetronsterilisator niet fijn dus kookte elke avond alles uit in een pan.

Deel Deze Pagina