Verjaardag overleden oom

Discussie in 'De lounge' gestart door Sonneschijn, 17 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneschijn

22 apr 2017
    14
    0
    1
    Vrouw
    Veels te vroeg en onverwachts is mijn oom vorig jaar overleden. Vandaag is zijn verjaardag en wil ik mijn tante een berichtje sturen om te laten weten dat ik aan haar denk en zijn verjaardag niet vergeten ben.

Nu wil ik niet alleen schrijven sterkte vandaag en denk aan je maar verder dan dit kom ik niet

Wat zou ik nog meer kunnen schrijven

Alvast bedankt ❤

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Misschien een mooi gedicht zoeken op internet die aansluit bij het gevoel dat je bij je oom hebt.

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Eventueel dat hij gemist wordt. En een paar voorbeelden die zo fijn waren met hem of zo grappig aan hem waren.

Sommige mensen vinden de naam 'verjaardag' trouwens niet fijn. Je 'verjaart' immers niet meer. Zij gebruiken dan liever 'geboortedag'. Weet je toevallig hoe je tante hierin staat? Anders zou je daar rekening mee kunnen houden.
    Zelf zou het me overigens totaal niet uitmaken, ik zou het al superlief vinden dat je eraan denkt ❤.

Syane vindt dit leuk.
  4. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Precies wat je nu schrijft! Dat het verjaardag zijn verjaardag was en dat je aan hem denkt maar ook aan je tante!

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Je gevoel is genoeg: 'sterkte op deze dag' is al lief.

Ik stuur op de sterfdag van de beste vriendin van mijn vriendin (19 is ze geworden, overleden in haar slaap) haar altijd even een berichtje dat ik stilsta bij deze dag en aan haar denk.
    Een klein gebaar met veel waardering

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Vandaag is de 8e sterfdag van mijn vader.
    Ik zou het uberhaupt al fijn vinden als iemand op zulke dagen even een berichtje stuurt maar ik hoor niemand. Het maakt niet zoveel uit wat er in zit...een hartje alleen al zou goed zijn. Gewoon om te weten dat je niet alleen staat in je verdriet

7. Sonneschijn

22 apr 2017
    14
    0
    1
    Vrouw
    Ach lieverd wat rot dat je je op deze dag die al zo verdrietig is hiervoor nog verdrietig voelt.

Veel sterkte vandaag ❤❤

8. Sonneschijn

22 apr 2017
    14
    0
    1
    Vrouw
    Dank jullie wel voor de tips hier kan ik wel wat mee. Ik had inderdaad ook gekeken naar een gedicht op internet maar vond het zelf persoonlijker om het in eigen woorden te schrijven

9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    #9 spruitje80, 17 feb 2021
    Laatst bewerkt: 17 feb 2021
    Ik zelf ook. En bij sommige situaties doe ik dat ook nog trouw elk jaar, mensen die dichtbij me staan of waarvan we dat wederzijds doen. Maar ik kan ook begrijpen dat mensen er niet aan denken. Ik kan helaas niet bij iedereen om me heen denken aan de sterfdata of geboortedata van hun dierbaren. Ik vind het normaal al heel wat om op tijd aan verjaardagen te denken, besef niet altijd dat het een bepaalde datum is die ook nog iets betekent. Sommige data zal je je levenlang herinneren en andere data weet ik echt niet meer na een tijdje.
    Dat blijft dus altijd wel een lastig iets. De een vind het heel belangrijk en baalt als een ander er niet aan denkt. Maar zelf doet diegene het dan ook niet altijd bij alle anderen. De een heeft ook meer met datums dan een ander. En soms ook met andere datums, de een vind een geboortedag bijvoorbeeld belangrijker dan een sterfdag.
    Persoonlijk hoef ik ook niet persé een berichtje van iemand op de sterfdatum van mijn moeder, ik denk aan haar op zo'n dag, maar hoef daar verder niets mee. Jou raakt het wel dat niemand er aan denkt. Zo zijn we allemaal anders.
    Daardoor blijft het lastig, zeker als het je wel verdriet doet dat een ander er niet aan denkt.
    Spreek het in ieder geval uit, dan weten anderen waar je behoefte aan hebt.
    Ik stuur een vriendin al jaren een kaartje op de geboorte- en sterfdag van haar overleden kindjes. Ik doe dat echt voor haar, omdat ik weet dat ze het zo erg vind als anderen ze vergeten, dat heeft ze uitgesproken. Ik doe dat voor haar, niet persé voor mezelf, ik denk sowieso zo nu en dan weleens aan haar kindjes daar heb ik voor mezelf minder een datum voor nodig, maar ik sta daar ook weer verder van weg natuurlijk waardoor de datum niet persé mijn herinnering en dus gevoel is. Zo heeft iedereen zijn eigen behoeften.

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Tuurlijk, ik verwacht ook niet jaarlijks overladen te worden met berichtjes op sterfdagen en geboortedagen van mijn ouders. Maar ergens vind ik wel dat mijn man en beste vriendin er aan moeten denken ofzo...

11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik zou het dan uitspreken naar hen dat je dat fijn zou vinden. Niet aan een sterfdatum denken is niet iets wat je expres doet om de ander verdriet te doen, ze denken er niet aan omdat de datum voor hen waarschijnlijk geen of minder betekenis heeft. Als ze weten dat jij dat heel fijn zou vinden zullen ze daar waarschijnlijk wel moeite voor doen.
    Mijn man en ik missen al drie ouders, alleen mijn vader leeft nog. De ene keer denkt de een aan de datum, de andere keer de ander. Soms beide, soms beide niet. We hebben ook niet direct iets met die datum en vinden het ook niet erg dat de ander er niet aan denkt. Zou een van ons dat wel belangrijk vinden dan geven we dat aan en probeert de ander daar op te letten.

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Uiteraard al gedaan, enige wat ik kan doen is het nu loslaten maar dat blijkt elke keer toch niet helemaal gelukt te zijn te voelen aan mijn teleurstelling elke keer. Maar dat is mssn meer mijn ding.

Deel Deze Pagina