Ben ik weer eens ..... Zit vandaag op cd 16, gisteren had ik om 12.00 uur een positieve test, maar heb ik om 16.00 opnieuw getest en 's avonds om 21.00 uur weer. (1e plaste ik over mijn complete stick heen, waardoor de test niet wilde lopen in eerste instantie, 2e was over datum en 3e was voor mij als controle, omdat ik de 1e 2 niet helemaal vertrouwde) Alledrie positief, de eerste 2, hadden 2 gelijke strepen, maar die van 21.00 uur knalde er compleet af. vanavond weer getest, en ook die is positief, 2 gelijke streepjes. Bovendien heb ik de hele middag al rugpijn, buikpijn en kramp in mijn liezen en bovenbenen. Normaal gesproken heb ik 1 positieve test, test ik 7 -10 uur later opnieuw en is die ALTIJD stukken lichter.( vandaar dus ook dat ik bij een positieve test nog een keer test een paar uur later, hij is bij mij kort positief) Nu dus al 30 uur positief. Vanaf waneer gaat de 24-48 uur in? En waarom nu ineens zo lang positief, dat heb ik normaal nooit.
Volgens mij gaan 48 uren in vanaf eerste positieve en 10 uren vanaf echte knaller (dit laatste heb ik onlangs gelezen)
Ik heb het even gegoogled, want ik wist het ook niet. Ik lees op verschillende sites dat de eisprong plaats vindt 24-48 uur na de START van je LH piek. Dus vanaf gisteren 12:00 gerekend ongeveer
In een reactie op de piek in de oestrogenenproductie begint de hypofyse plots veel luteïniserend hormoon af te scheiden. Dat stimuleert het vrijkomen van de eicel uit de follikel. Ovulatie treedt op 34-36 uur na het begin van de LH piek, de LH piek duurt 48-50 uur. Ovulatie vindt plaats 10-12 uur na het maximum van de LH piek. Bron: gezondheid.be Dat vind ik altijd een hele heldere uitleg
Nou we hebben alleen maar een poging gisterenochtend gewaagd, gisteravond en vanochtend is het er niet meer van gekomen (lees: mamabri was in diepe slaap ) Zou dat voldoende geweest zijn? Of vanavond nog een poging wagen? Heeft dat nog zin?
Gisterochtend is in principe goed, die zaadjes liggen iig op de loer! Als je vanaaf nog de kans hebt, zou ik het gewoon nog een keer doen. Het kan nooit geen kwaad iig. Ik denk dat je eitje vandaag ergens gaat springen, dus misschien ben je vanavond dan nog net op tijd.
Ja dan is het wel raar...Ik zou niet weten hoe dat kan. Denk dat niemand dat zo kan zeggen. Moeder natuur doet wel vaker rare dingen