Hoi allemaal, Al eerder deze week een onderwerp aangemaakt over de vals positieve testen van Zwanger en Kids. Nou ben ik dinsdag met een kuur provera begonnen om de menstruatie op te wekken die niet kwam/komt. Ik werd gisteren niet lekker en de wereld draaide, de gyn gebeld en die zei, je bloed was maandag negatief op HCG getest dus je hebt vast bijwerkingen. Vandaag nog steeds lage rugpijn, buikpijn etc, dus met mijn middag urine getest, nog steeds positief... maar.... Ze worden donkerder? Net nog 1 gedaan, binnen 3 minuten dit streepje te zien. Word ik gek? Links test van nu, rechts test van 11 uur.
Kan je geen kruitvat test doen? Deze testen zijn vaak zo vaag vind ik. Ik zie overigens wel een licht streepje.
Ik heb 2 weken langs vals positief getest. Het was een tuurstreepje die niet op de foto te zetten was, maar wel duidelijk genoeg dat vriendlief hem zag. Ik deed deze eigenlijk omdat ik er nog 6 liggen had en ik hier met de eerste zwangerschap wel pas positief mee testte na lang omo-witte testen. Ik heb maar even een afspraak met de dokter gemaakt omdat ik de provera kuur heb. Kruidvat is een goed plan, maar m'n plas is op
Hoe gek het ook klinkt, ik had ook liever gehad dat ze volledig wit bleven. Om uiteindelijk in de toekomst wel weer streepjes te vertonen natuurlijk, maar dit maakt het er niet gemakkelijker op.
Misschien ziet er iets in de provera waar de testen op reageren? Overigens zie ik niet echt iets op deze testen en heb zelf ook echt hele slechte ervaring met deze test met een zeer duidelijke valse streep.
Ik zie ook niks op je testen. ik zou er idd van uit gaan dat je niet zwanger bent en je ongi afwachten (die komt vaak 5 dagen na provera toch?) De klachten die je nu hebt kunnen ook de bijwerkingen van provera zijn volgen mij (het zijn toch weer hormonen die je genomen hebt).
Uploaden heeft wel wat met de kwaliteit gedaan. Met het blote oog is er een licht, maar duidelijk streepje. De buik en rugpijn had ik al voor provera, dus dat zegt ook niets. Ik wacht het inderdaad maar af... ik zit nog in de kuur, daarna zou ik inderdaad ongesteld moeten worden. Verklaart niet waarom de test donkerder word, alleen dat ik ze weg ga gooien...
Nee volgens de assistente kan de test alleen op HCG reageren. Provera kan dit iig niet zijn. Wat vervelend, dat die testen nog verkocht mogen worden! Ik testte er nooit vals positief mee, wit was echt wit en met de eerste streep was ik ook echt zwanger. Ben je er ooit achter gekomen waar dit aan lag?
Ook hier enorm in de maling genomen door deze testen met nog duidelijkere strepen en een bloedtest die hcg van 1 aangaf. Destijds heb ik er ook een klacht over ingediend, maar ze blijven zich verschuilen achter een 'foutmarge'. Negatieve recensies worden van hun site verwijderd. Kortom; weggooien en overstappen op een ander merk. Kreeg je vorige week hier zp nog mee dat deze testen zelfs positief werden van kattenurine? Ok daar heb ik dan toch wel heel hard om moeten lachen.
Mocht je wel zwanger zijn, provera maakt niet uit. Bij mijn oudste heb ik ook een kuur provera gehad, en testte 2-3 dagen na de kuur positief. Resultaat is een dametje van bijna 6 jaar. Ik zie op je test van vandaag wel een heel vaag streepje, maar geen ervaring met deze testen. Misschien even naar de kruidvat voor een test?
Oké, ik bedenk mij Hoe je in vredesnaam kattenurine hebt opgevangen in een potje :') Ik vind het echt niet kunnen!
Dankje voor deze reactie, mocht het dan toch wonder boven wonder wel zo zijn, neem je bij deze, deze stress even van me weg. Beckje, ik heb nog 1, ik ga de kraanwatertest doen...
Nee helaas niet. Wel een klacht ingediend. Geld terug gehad en set nieuwe testen van een ander merk gekregen. Dat is op zich netjes. Máár Z&K ontkent dat het een vals positieve test was ondanks dat ik 2 uur later 0,6 hCG in bloed testte. Ze zeiden: bloed en urine zijn niet te vergelijken en er heeft "iets" gespeeld wat jouw positieve test heeft veroorzaakt. Grote BS als je het mij vraagt en ik vind ook dat die testen niet meer verkocht zouden moeten mogen worden. Zie het hier te vaak voorbij komen en het bezorgt mensen gewoon zo veel verdriet en onzekerheid.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je met deze testen door blijft testen als je weet dat ze zeer vaak valspositief geven. Niet alleen bij jou, maar ook bij anderen. En in je bloed kun je veel eerder zien of je zwanger bent dan met een urinetest. Maandag was je bloedtest negatief. Dat betekent dat je dus echt niet zwanger bent (temeer je al 2 weken valspositieve testen hebt). En waarom die ene nu net iets donkerder is, weet ik ook niet. Wat ik wel weet, is dat iemand nog een donkerder streepje had op die Rottesten, maar echt niet zwanger bleek. Wellicht geven die krengen gewoon graag lichtere of donkere streepjes :x terwijl je niet zwanger bent. Zou ze in de prullenbak pleuren en desnoods met Kruidvat 2 voor 5 Euro voortaan gaan testen. En bovendien zou ik vragen of je een echo mag om te zien waarom je nog steeds niet ongesteld wordt, ondanks dat je niet zwanger bent. Wellicht heb je een cyste ofzo (kan ook zorgen voor valspositieve testen overigens).
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb geen idee waarom ik toch bedacht heb te testen. Pijnlijke baarmoeder, onderrug, borsten etc. Boosheid omdat ik er nog zoveel van had liggen en ze nutteloos zijn geworden. Omdat ik me totaal niet goed heb gevoeld gisteren en ik niet de kans wilde lopen provera te slikken als ik zwanger ben. Heb net de testen meegenomen naar de HA. Heb er een uur gezeten, maar hij weet het ook niet. Hij denkt echter wel dat er een kans bestaat dat de provera reageert op de test en daarom positief uitslaat. Hij sluit een Mola zwangerschap ook niet uit, ondanks de negatieve bloedtest. Afwachten is nu het advies. Again...
Haha ner dat ging per ongeluk. Kattenpies opgeveegd met een keukenpapiertje en later een negatieve test er op gegooid. 10 min later was de test ineens positief :')
Een mola is nier mogelijk heel apart de je huisarts dat suggereert. En je dan niet door verwijst!! Want als je zwanger bent van een mola moet dat zo snel mogelijk verwijderd worden. En juist het aparte aan een mola is extreem vroeg positief testen en evht knaltesten hebben!! Mijn testen knalde toen zo dat zelfs de gyn zei dit is een meerling! Maar dat was dus niet zo. Pas achteraf nadat ins kindje was overleden en weg gehaald en onderzocht in het lab kwamen we erachter dat het om een mola ging!
Wat vervelend zo zeg! Ik zie wel degelijk een lichtroze streepje op je onderste test. Zou morgen ook even testen met kv, hopelijk heb je dan meer zekerheid.