Eventjes van me afschrijven- menstruatie en zwangerschapstesten

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by karnijn, Apr 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Hai,

Ik zit me hier al een paar dagen op te boeien dus wil ik mijn verhaal hier even neerschrijven. Misschien zorgt dat voor rust. Mijn man is een luisterend oor, maar - hij blijft een man ;) - ik heb niet het gevoel dat hij me volledig begrijpt. Het hele gedoe blijft hem niet op de huid zitten, bij mij wel. Ik geraak het niet kwijt, dus hier gaan we:

Sedert de geboorte van mijn oudste ben ik - na mijn hele menstruerende leven onregelmatig te zijn - ineens klokvast geworden qua ovulatie en menstruatie. Ik kan mijn ovulatie herkennen en ik ben al zes maanden heel regelmatig.
    Afgelopen maand stond mijn ovulatie rond 7 - 8 april gepland. Het is in die periode gekomen, maar ik kon het niet juist achterhalen. Mijn vruchtbaar slijm bleef duren...
    Een dikke week later begonnen mijn darmen te rommelen. Een hele week verschillende keren per dag naar de wc. Vond ik raar, meestal is het omgekeerd. Toen begon ik me wat vragen te stellen; zou het?

Menstruatie verwachtte ik ten vroegste de 21e. Er gebeurde niets. Heel benieuwd deed ik, 's morgens, de 22e een test, negatief. De 23e gebeurde hetzelfde :(
    Woensdag de 22e begonnen menstruatiekrampen, maar verder niks.

Zaterdagnamiddag deed ik opnieuw een test, onder aanmoediging van mijn man die mijn gezaag niet meer aan kon. Een vroege test van kruidvat. Er was een amper waarneembaar streepje. Is deze test zoveel gevoeliger dan de KV twee voor 5?

In de namiddag begon er wat bruinig slijm. Game over dus. Het modderde maar wat aan. Vandaag lijkt het al wat meer op bloedverlies. Vanmorgen deed ik nog een testje met ochtendurine (KV twee voor 5). Weer een heel licht streepje. Echt een tuurstreepje.

Dus ja, ik weet het, het is niets. Maar waarom krijg ik pas nu streepjes te zien?? Mijn menstruatie is er. Waarom dan niet vorige donderdag?!
    Die onduidelijkheid hé; ik kan daar echt niet tegen :x ;) Maar dat zal bij iedereen wel spelen zeker? :)

2. lietjuh

lietjuh Bekend lid

Mar 9, 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Misschien is het een hele vroege miskraam. En die kv2v5 testen vind ik niet zo fijn. Ze laten streepjes zien bij zoveel dames en vervolgens komt er gewoon een menstruatie.
    Als ik jou was zou ik er niet te veel over nadenken. Op naar de volgende ronde ☺

3. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    I know, maar laat dat nu net de moeilijkheid zijn ;p

Bij mijn eerste zwangerschappen altijd Kv2v5 gebruikt. Heel tevreden van. Als het niets was, was het écht wit. Bij zwanger altijd een streep. Die early van KV had ik nog nooit geprobeerd.

Ik begrijp gewoon niet waarom er nu pas een streepje komt. Begon ik dan echt pas hcg aan te maken vlak voordat het mis ging? Was al vier dagen overtijd..

4. Doetie

Doetie Bekend lid

Sep 26, 2011
    554
    33
    28
    Female
    Friesland
    Heb je een foto van de testen?

5. lolababy

lolababy Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,403
    1
    0
    Zelfstandige
    Inderdaad ook foto's laten zien is misschien wat duidelijker voor ons.
    Hier hen ik het ook gehad en naderhand miskraam. Late innesteling bleek achteraf vandaar ook late postieve test.
    Kijk het nog even aan als je mensturatie niet echt door zet.

6. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    M'n menstruatie is anders. Wel echt bloedverlies, maar veel minder. Van mij mag het ook een paar dagen minder duren ;)

Mijn testjes zijn écht tuurtestjes. Je ziet het amper in het echt, laat staan dat ik ze goed op foto krijg. Zeker die van zondag is onzichtbaar. Deze namiddag deed ik in een opwelling ook een testje, nadat mijn man er over begon. Ik was echt niet van plan om weer te testen... Ik vind het streepje wel duidelijker, maar ben echt bang dat het niets is. Zeker gezien ik overal lees dat de kwaliteit van KV2v5 serieus achteruit gegaan is.

Attached Files:

7. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,565
    0
    0
    Ik zie helaas niks op je testjes.

8. Jla80

Jla80 Bekend lid

Feb 28, 2014
    780
    1
    16
    Ik zie helaas ook niks op je testen

9. Doetie

Doetie Bekend lid

Sep 26, 2011
    554
    33
    28
    Female
    Friesland
    Helaas zie ik ook niks... 😦
    druk mn neus bijna tegen het scherm.

10. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Dat had ik verwacht en ook zo aangegeven.
    Ik wilde alleen mijn verhaal kwijt, geen beoordelingen over een test. Ik zie een uberlichte streep en besef dat het hoogstwaarschijnlijk niets is. Het ging me meer om het delen van mijn frustraties over de onduidelijkheid dan het turen naar een test.

11. karnijn

karnijn Bekend lid

Jun 22, 2011
    958
    3
    0
    Dit herlezend klinkt het misschien allemaal zwaarder dan ik het bedoel :) Hoop dat dit niemand tegen de borst stuit!

Share This Page