Hey Ik maak me veel zorgen. Ik voel elke maand mijn eisprong ( krampende pijn aan eierstok) Maar ik voel ook soms pijnlijke steken in mijn rectum dit duurt enkele minuten . Voor de rest heb ik geen klachten ( geen pijnlijke menstruatie) Ik vraag me af of meerdere dit hebben en of dit een effect heeft op de vruchtbaarheid daar maak ik me zorgen over.
Komt vaker voor. Vrouwen hebben het ook vaak tijdens de menstruatie. Vervelend, ja! Gevaarlijk of schadelijk, nee. proctalgia fugax ovulation. Als je daar op googled vind je wel wat informatie!
Je kan natuurlijk altijd even langs de huisarts gaan als je je zorgen maakt over je vruchtbaarheid. Vaak na een jaar proberen, kan je doorverwezen worden naar een fertiliteit poli voor een check. Enige ding wat soms anus kramp kan veroorzaken wat ook nadelig is voor je vruchtbaarheid is endometriose. Echter gezien je verder geen klachten hebt, acht ik de kans klein. Kans is groter dat het hormonaal is of de vorm van je baarmoeder. Alles ligt tegen elkaar aan.
Ik heb het ook vaak, kan dan nieteens zitten. Heb geen endiometriose en de eerste 2 kindjes vlot zwanger geraakt.
Had dit ook, ook tijdens mijn menstruatie. Voor zover ik weet kan dat geen kwaad en ook geen invloed op vruchtbaarheid, is alleen wel heel vervelend. Nu heb ik geen rectum meer door colitis ulcerosa en is het ook weg dat pijnlijk gevoel. Weet niet of er echt een link was met de cu want het was een andere soort pijn dan de dagelijkse Cu pijn.