Ik zit net je topic te lezen.... en wat ontzettend rot dat het niet goed zit... Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik werd 'ongesteld' op de dag dat dat zou moeten. En een week later had ik ineens een positieve zwangerschapstest. Zo raar! Verloskundige hebben me bloed laten prikken en echo's gemaakt. Niks op de echo's te zien en het hcg bleef stijgen. Eigenlijk hebben ze me te lang door laten lopen en te laat naar de gyn gestuurd. Toen ik bij de gyn kwam moest ik direct blijven en werd ik diezelfde dag met spoed geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik wil je heel veel sterkte wensen, het is niet niks. Ik hoop dat het 'meevalt' voor je....
Jeetje wat heftig dat ze je eileider hebben moeten verwijderen. Hoe kunnen ze eigenlijk zien dat je iets in je eileider hebt zitten? Op mn laatste inwendige echo keek ze naar eierstokken en baarmoeder. Heb je nu ook minder kans op zwangerschap? Krijg je daar hulp bij? Bah wat een rotsituatie...
Verloskundige had ook gekeken naar eierstokken en eileiders, maar die zei nee het is geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. Bij de gyneacoloog dus opnieuw een echo met duidelijke apparatuur, werd helemaal binnenstebuiten gekeerd voor mijn gevoel, was niet echt een pretje, flink drukken met dat apparaat, en toen zagen ze dus dat het hoogstwaarschijnlijk wél in mijn eileider zat. De kijkoperatie heeft dat bevestigd, en achteraf waren ze er net op tijd bij, het had niet veel langer moeten duren of mijn eileider was geknapt. Ze zeggen dat je gewoon zwanger kunt worden met 1 eileider, de andere neemt de functie dan over. Maar het vertrouwen in mijn lichaam is er nog niet. Ben nu 3x ongesteld geweest naar de operatie, waarbij ik flink veel pijn heb op de plek vd operatie de eerste paar dagen.
Jeetje wat naar dit. Ik denk dat je zaterdag nogmaals moet bloedprikken om te kijken of het hcg gestegen is. In dat geval moet er ergens een zwangerschap bezig zijn. Is het gedaald dan zal het toch ergens mis zijn gegaan en je ongesteldheid een miskraam en langzaam aflopende hcg waarde. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en hou je lijf goed in de gaten. Als je het niet vertrouwd gelijk aan de bel trekken! Sterkte!
Vervelend die onderzoeken, mijn eierstok ligt iets naar achteren, dat deed ook super zeer. Mijn echo is gemaakt in een diagnostisch centrum dus wel goede apparatuur. Wat vervelend dat je nu iedere keer zo'n pijn hebt zeg... Ik.kan me voorstellen dat je het vertrouwen beetje kwijt bent. Ik ben al 36, in mei 37 en hoop toch dat ze me dan wel gaan monitoren enz of ik wel genoeg eitjes maak met die ene eileider. En anders hoop ik op hulp of zo. Doen ze jou niet monitoren?
Om de dag bloed geprikt. Als hcg vanzelf daalt (kan even duren), valt het mee. Anders moet je een injectie met medicijn die de cellen afbreekt. Bij mij (na weken onzekerheid en daarna controle) is het vruchtje vanzelf gaan afbreken. Hcg daalde. Ik had elke dag wel bloedverlies 10 weken lang. Heel veel sterkte! Hopelijk is het toch goed.. wonderen bestaan.
Inderdaad, binnen een uur kunnen ze de uitslag hebben. Dan moeten ze ‘cito’ prikken. Lijkt me ook voorrang.
Ze kunnnen pas op de echo iets zien vanaf een hcg van 1500/2000 dus denk dat ze dat nu gaan opvolgen.
Bedoel je dat ze niet eerder iets kunnen zien? Mijn hcg is nu 130, dat staat gelijk aan een zwangerschap van 4 weken. Dan kunnen ze toch wel iets zien? Zakje of ring?
Jeetje wat een heftig verhaal! Ik heb ander half jaar geleden ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Ik ben met spoed opgenomen omdat ze zeiden dat het een miskraam was geweest en me niet verder onderzochten. Ze hadden bij mij bloedgeprikt en ik had geen hcg in mijn bloed meer zitten. Maar vanwege de pijn en bloedstolsels bij mijn eileider toch een operatie gehad. Eileider was al gescheurd en veel bloedverloren. Dus je hoeft niet altijd veel hcg te hebben voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dat was bij mij het geval iig. Ben nu na anderhalf jaar weer zwanger(5.3wk) en vandaag een goede echo gehad. Heel veel sterkte en ik hoop dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is.
Nope dan is er niks te zien alleen verdikt baarmoederslijm. Ik heb 1 x eerder op 4.3 een echo gehad daar zagen we wel een vruchtzakje van 2 cm dat is een miskraam geworden.
Vindt wel dat ze je lang laten lopen als ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap vermoeden. Vorig jaar was ik ook zwanger en verloor al 2 weken elke keer lichtbloed en oud bloed. Bij een echo was mijn baarmoeder ook leeg, enkel verdikte baarmoederslijmvlies. Doorverwezen naar de gyn daar alles nagekeken me baarmoeder eileiders etc maar niks te zien. Ze dachten dus ook een gemisde zwangerschap het was een raadsel. Moest 2 dagen later ook terug komen om weer bloed te prikken, maar kreeg een dag later in de avond veel pijn in me zij en dat werd steeds erger. Naar de spoedpost gegaan, weer een echo en toen zagen ze in ene wel een zwangerschap van 8 weken in me linkereileider die inmiddels al op scheuren stond. Ben toen binnen een uur geopereerd en ze hebben ook me eileider verwijderd. Was gelukkig 4 maanden later weer opnieuw in verwachting. Ik zal zeker je mond echt opentrekken als ze steeds wachten.
Pff vervelend he. Hoop dat het zaterdag te doen is voor je. Nee ik word niet gemonitord. Hebben ze het ook niet over gehad. Kon het beste een menstruatie afwachten en dan mochten we weer proberen. Maar als die pijn bij de menstruatie nog lang aanhoud ga ik wel weer aan de bel trekken. Het hcg liep bij mij op, maar wel langzaam. 54 - 97 - 401 - 2000 - 2400 Er zat een paar dagen tussen, hoeveel weet ik niet meer precies. Bij de laatste zat er 3 dagen tussen. En de laatste waarde waren bij de gyn, en toen moest ik dus blijven.
Pff... heftig hè.. even offtopic. Had jij de maanden na de operatie ook zo'n pijn bij dr menstruaties? Op de plek vd operatie.
Wat slecht dat ze het niet gezien hebben en een dag later wel. Lijkt me vresijk die achtbaan en meteen opereren. Is dat onder volledige narcose? Mag je dan meteen weer naar huis? Wat heerlijk dat je nu weer in verwachting bent, ben je meteen gecontroleerd of het weer buitenbaarmoederlijke zwangerschap was? Sorry voor alle vragen hihi
Ja die plek bleef altijd gevoelig, alsof ik daar eisprong had zn pijnlijk gevoel terwijl dat dus niet eens zou kunnen.
Ja ik was volledig onder narcose alles ging super snel kon er niet eens bij stil staan. Ik was 11uur savonds in het ziekenhuis en 12uur snachts werd ik geopereerd... mocht een dag later weer naar huis toe. En toen ik opnieuw zwanger was werd ik idd met 5/6 weken gelijk weer onderzocht of het op de juiste plek zat dit keer.