Positieve test door eisprong?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Feem, 1 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    #1 Feem, 1 nov 2017
    Laatst bewerkt: 1 nov 2017
    Hi meiden,

Ik geef al maanden borstvoeding en ik ben daardoor nog niet ongesteld geweest. Omdat we wel een 2e kinderwens hebben ben ik sinds een paar weken mijn temp in de gaten gaan houden. Om te kijken of ik een eisprong kan ontdekken. 9/10 dagen geleden dipte mijn temperatuur en daarna steeg hij een beetje, maar vervolgens zakte het weer een beetje in en gister ochtend zelfs weer naar 36.3. Ik moet zeggen dat mijn temperatuurmethode de laatste week niet heel secuur was, omdat mijn zoontje elke keer vroeg wakker werd. Ik tempte daardoor om 4u nachts wel eens ipv 7u... Daarom is mijn temperatuurmethode niet heel betrouwbaar geweest en wist ik niet echt wat ik moest invullen....

2 dagen geleden leek ik ovulatietest haast weer positief en vanochtend was mijn temp gestegen naar 36.8. Een stijging van 0,5 dus! Ik dacht: yes, ik heb een eisprong. Om alles goed in de gaten te houden heb ik vanochtend ook een ovulatietest gedaan en ook een zwangerschapstest.

Het resultaat van vanochtend (met ochtendurine):
    - hele negatieve ovulatietest (heel vaag lijntje), gisteravond en ochtend waren mijn ovulatietesten ook negatief
    - een licht positieve zwangerschapstest. Dit lijntje verscheen direct. Ik heb direct daarna nog precies dezelfde test gedaan, ook dit lijntje aanwezig.

Ik ben erg in de war! Ik zou een eisprong gehad kunnen hebben 9/10 dagen geleden, er was toen een lichte stijging. Of slaat mijn zwangerschapstest nu uit omdat ik een eisprong heb gehad?

Ik heb net weer een test gedaan en die is dus negatief, dit was geen ochtendurine.....

Ik ga morgenochtend natuurlijk weer testen, maar wat denken jullie???

Bijgevoegde bestanden:

2. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Woow, ik denk dat je zwanger bent!!! Morgen of overmorgen weer testen als hij oploopt weet je t zeker, spannend!

3. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Als je ovulatie test negatief is dan kan de zwangerschapstest niet reageren op je eisprong. Dit streepje zou dus van een zwangerschap kunnen zijn. Je had 2 testen die positief waren toch?

4. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Ja ik heb er vanochtend 2x dezelfde gedaan en net dus weer eentje (urine was minder geconcentreerd) waarvan ik eerst dacht dat ik negatief was, maar nu zie ik toch wel een tuurstreepje....

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  5. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Jeetje, denk je dat echt!??!!? Ik geloof het gewoon echt nog niet.... pfff.. morgenochtend is het moment van de waarheid....

Heb ook contact gehad met mijn verloskundige en die zegt dat ik gewoon zwanger ben....

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Welk merk zwangerschapstest is dit trouwens? Er is namelijk een merk test met zo'n kleur die ook vaak valspositief geeft (sorry).

Zou even een Kruidvattest gaan halen.

7. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    2besure heb ik. Ik heb er gelijk even op gegoogeld en er zijn wel dames die er vals positief op getest hebben... Ik heb net kruidvat gehaald en hem ook geprobeerd. Ik lijk wel iets te zien in de verte... Morgen met ochtendurine even proberen! ;)

8. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Dit is trouwens de KV van net, geen ochtendurine dus, heb het contrast wat opgeschroefd...

Bijgevoegde bestanden:

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  9. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb meerdere valse streepjes gehad op de 2besure, maar die waren niet zo duidelijk als deze. Op je kruidvattest zie ik ook een streepje. Als de ovulatietest nu negatief is denk ik dat je zwanger bent. Surprise ;)!

10. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Goed om te weten. Nou ik ga jullie morgen het resultaat sturen! Fingers crossed! Zou wel een heel mooi cadeautje zijn! We willen het natuurlijk heel graag, maar verwacht eerst ongesteld te worden enzo! Maar dit zou natuurlijk nog fijner zijn!

11. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    2besure heeft bij mij ook wel eens tuurstreepjes gegen, maar vind deze best duidelijk! Ben benieuwd naar morgen, ga duimen voor je!

12. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Spannend, maar ziet er goed uit! Streepje is best duidelijk!

13. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Ik denk dat je zwanger bent :) spannend morgen vroeg!

14. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Ik zie ook een streepje! Spannend! Morgen nog maar eens een testje doen

15. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Bizar hoe deze dag startte: vol ongeloof en ik was mega in de war. En nu, einde van de dag begin ik ook haast te geloven dat ik zwanger ben. Heel spannend dus morgenochtend..... Dankjewel voor alle lieve reacties!

YasmijnN vindt dit leuk.
  16. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    WoW wat een mooi verloop zo, ik denk ook echt zwanger hoor! Benieuwd naar je test morgen, kom zeker even spieken hier :D

17. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Ik denk ook een hele prille zwangerschap (9 dpo ofzo, zou dat kunnen?)! Wat spannend!! :)

18. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik denk ook dat je zwanger bent:D
    Super spannend!!

19. paula1984

paula1984 Niet meer actief

20. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Helaas negatief... :( Ik snap er helemaal niks meer van..

- waarom gisteren een positieve hcg test?
    - waarom heb ik nog wel vruchtbaar slijm?
    - is het dan toch een eisprong geweest?
    - of heb ik nu een eisprong?
    - of was er misschien wel "iets" en is het in een paar uur toch mis gegaan?
    - waarom heb ik dan flinke buikkrampen, hoofdpijn, misselijk, ... > dit had ik nooit bij eisprong, maar wel aan einde van cyclus... of ik werd ongesteld of ik was zwanger voorheen...
    - heeft het nog nut om morgen weer een zwangerschapstest te doen? Of is het kansloos?

Pfff... Ben een beetje een emotionele doos vandaag, omdat ik ook mijn laatste borstvoeding heb gegeven vanochtend, vond dat best emotioneel en toen testte ik ook nog negatief..

Ahja, was ook too good to be true..

LaLaS vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina