Hallo meiden, Ik zou graag jullie advies willen over wanneer ik +/- kan starten met ovulatie testen. Ik ben 27 aug 2013 gestopt met de Nuvaring en heb 1 sept 2013 me ontrekkingsbloeding gehad. Ik wil graag ovulatietesten gaan gebruiken zodat ik weet of ik een eisprong heb in me cyclus. Maar ik zou graag deze nieuwe cyclus al willen beginnen maar heb geen idee hoe me lichaam gaat reageren na het stoppen van de Nuvaring. Op welke dag denken jullie dat ik het beste kan starten met de ovulatietesten? Ik zit nu op dag 6 van mijn ontrekkingsbloeding, en verlies geen bloed meer. Alvast bedankt! Dit word overigens mijn 3e kindje Ik heb al een dochtertje 2006 en een zoontje 2012 En in 2010 een vmk *
Nu is het lastig te bepalen wanneer je het beste kunt beginnen omdat je nog niet weet hoe je cyclus zal zijn. Ik zou voor de zekerheid op dag 10 beginnen, dan ben je altijd op tijd.
Uitgaande van een standaard cyclus van 28 dagen, heb je rond dag 14 je eisprong. 1 september was cd1, dus dan zou ik inderdaad rond 11 - 13 september beginnen met testen. Succes!