Overtijd, urinetest vaag, bloedtesten wordt niet gedaan

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Dicky88, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Om de titel beter uit te leggen:

Ik ben momenteel 10 weken overtijd als ik het goed heb uitgerekend, laatste menstruatie was 10 september (dag 1).

Zij het niet dat ik hiervoor met een cortisolziekte heb geleefd, toen deze weer op normale waardes zat ben ik keer op keer netjes ongesteld geweest, op 1 dag na bijna regelmatig dus. Nu ineens 2 menstruaties overgeslagen. Wat ik nu dus verdacht vind (en wel mogelijk is door knappen van condoom)
    Na geduldig wachten op een menstruatie, geduldig wachten op de 2e die had moeten komen...een zwangerschapstest gedaan vorige week en deze week.
    Negatief maar ook wat vaag. Huismerk van de Etos geweest.

De huisarts gebeld, assistenten gaf aan dat de thuistest genoeg is (mijn ziekte hiervoor uitgelegd), en dat ik geen bloedtesten hoef omdat dit geen verschil maakt met de urine. Al las ik genoeg verhalen dat hcg soms niet goed te meten is in de urine maar wel in het bloed. En mocht ik die 10 weken overtijd, ook zwanger zijn zou dit juist een hoogste hcg moeten zijn toch?
    Juist ivm mijn verleden en medicatie van nu wil ik zwangerschap uitsluiten/bevestigen ivm medicatiedoseringen.

Hoe zit dit met bloedtesten? Ik vind het raar dat ze hem juist ivm mijn ziekte niet willen doen, ik moet maar weer een huistest doen.
    Wat kan ik hiervoor doen? Ik weet het even niet meer, voel mij niet serieus genomen.

2. Asuka

Asuka Niet meer actief

Onzin dat ze niet eens je bloed willen testen, wat een sukkels zeg, ontzettend slecht.

Je kan het nog een testje wagen, dan zou ik voor de kruidvat 2v5 gaan. Het kan maar zo zijn dat het testje van de etos nét niet werkte.

Ik wens je succes!

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Weet je wanneer je je eisprong heb gehad?

4. Giggle

Giggle Bekend lid

18 jun 2013
    968
    0
    16
    Wat raar dat ze geen Bloedtesten doen zeg...
    Het irritante van thuis testen is ALS je daadwerkelijk nu zolang overtijd bent (vanuitgaande dat je meteen een eisprong hebt gehad en je toen zwanger bent geworden) je nu dus 11,5 week zwanger zou zijn, geteld vanaf 1sep.
    En je HCG dan zo hoog is dat thuisgezeten vaak juist veeeeeeeeel minder positief uitslaan omdat ze t HCG niet aankunnen...
    Heb het zelf namelijk een keer getest toen iemand dat hier vertelde, en mijn urine verdunt met water en hoppa ineens was ie een stuk duidelijker hahaha.
    Wat ik zou doen als ik jou was is de VK bellen, als je daadwerkelijk 11,5 week zwanger bent kunnen ze meteen een echo doen en heb je duidelijkheid!!!
    Vind het wel echt een slechte zaak van je HA
    Heb je een foto van je test??
    Succes hopelijk is het goed nieuws, maar ik zou iig zsm de VK bellen.

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Eens met bovenstaande bericht!
    Hcg komt tegen de 11 weken zo ver dat normale testjes het simpelweg niet aan kunnen meer.
    Erop staan dat je word doorgestuurd naar gyn hoor als het al niet is om een zwangerschap aan te duiden dan wel dat het niet normaal is zolang niet ongi te worden.
    Jou lijf jou zorgverzekering jou eis!!!!!

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Is je ziekte misschien weer teruggekomen, waardoor je ongesteldheid uitblijft?

Ps: mijn test knalde bij 4 maanden zwangerschap....
    Neemt trouwens niet weg dat ik vind dat de assistente zich er erg makkelijk van af maakt.

7. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Mijn ziekte is zover bekend niet teruggekomen. Begin oktober nog testen gehad.
    Niet weten dat er een mogelijkheid bestaat tot zwanger zijn. Dus niet direct kunnen vragen om te laten testen.

Heb geen foto's. Heb gelijk die dingen snel weggegooid. Vond er niks aan op dat moment dat het niet zeker voelde :-D

Ik ga morgenochtend weer 1 testje doen.

Maar kan dat serieus dat als hcg zo hoog is de test dat niet aankan en negatief slaat?
    Hoe kan dat dan? Aan de ene kant kan ik mij er iets bij voorstellen maar aan de andere kant zou hij toch iets aan moeten geven dan?

Ik vind het zo raar. Ineens overtijd.
    Voel mij ook anders.
    Wil gewoonweg duidelijkheid om stappen te ondernemen.

Kan je zomaar zonder huisarts bij de verloskundige aankloppen? Ik ben daarin echt een leek.
    En het voelt als zo'n grote stap, ook als het toch niks blijkt voelt het bezwaard....

8. Humava

Humava Niet meer actief

Ja je kan zonder verwijzing naar de verloskundige gaan. Ik zou gewoon even bellen en je situatie uitleggen. Ik vind het van je ha ook niet netjes dat ze het zo wegwuiven.

9. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    heb je al weer getest ben benieuwd en gewoon blijven aangeven anders dat je toch een bloedtest wil!!!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

\

KLOPT NIET!

De GEHELE zwangerschap test je positief.

TS zou anders voor haar gemoedsrust een echo kunnen laten maken. Kan ze zelf met eigen ogen zien wat er al dan niet gaande is.

11. Be Happy

Nee, je test gewoon de gehele zwangerschap positief. HCG verdwijnt niet, maar stijgt op een gegeven moment niet meer. Je testjes kunnen wel wat lichter worden door de hoogte van het HCG, maar je ziet toch echt nog een goed duidelijk tweede streepje zonder te hoeven turen.

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    Je kan ook naar een pret echo bureau gaan ervoor

13. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Bedankt voor jullie hulp. Dat is al geruststellend.

Test van vanochtend 6u was negatief, zelfde verpakking als de vorige. En nog ben ik er niet zeker van.
    ik wacht nog een weekje af.
    Anders zoek ik contact met een verloskundige praktijd en ziekenhuis
    dat de menstruatie uitblijft klopt ook niet als ik niet zwanger zou zijn.

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Vraag anders of je doorgestuurd kan worden naar een gynaecoloog om uit te vinden waarom je menstruatie uitblijft.
    Lijkt me toch niet dat je zwanger bent...

15. Roos153

Roos153 Lid

19 nov 2014
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heeft je huisarts geen telefonisch spreekuur? Ik zou niet zomaar afgaan op wat de assistent zegt.. Zit nogal een verschil tussen een arts en een doktersassistente..

16. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Roos, de assistente heeft de arts gesproken. Werd daarna door haar daarover teruggebeld donderdag.
    Ik contact maandag het ziekenhuis, mijn arts (van de ziekte) was er vandaag niet.
    Ik krijg door die negatieve test lichtelijk de zenuwen dat het m
    ijn oude ziekte is nu of iets anders qua gynaecolisch iets.

Dubbel omdat we voor mijn ziekte kinderwens hadden. Door ziekte verweg gezet.
    toen menstruatie goed liep iets van als ik wat bijgekomen ben van de heftige periode zaten we er voorzichtig aan te denken. Als deze positief zou zijn was het zeer welkom. Waren er niet perse mee bezig en gebruikte condooms.
    Dus voor ooit willen we het. Maar dan komt dit weer op het pad.
    Hopelijk snel afspraak om dingen uit te sluiten. Geen zin om weer ziek te zijn.

17. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Eindelijk in het ziekenhuis terecht gekund.
    Vandaag bloedafnamen om te kijken naar de oude klachten. Hormoon en algemeen bloedbeeld.
    En uiteindelijk om 10:30 nog urine voor hcg test.
    Was verwarring over ingevulde lijst, stond alleen een opmerking bij voor zwangerscghapstest en niks aangekruist.
    Verkeerde formulier. Uiteindelijk kreeg ik een urine potje ipv bloedtesten.... Geen bloedtesten voor hcg gehad.
    Testen ze in het ziekenhuis op een lagere hcg waarde uit de urine? Die mij prikte wist dat niet 123...
    Vrouw die mij prikte vond dat ook vreemd. Vooral gezien zij ook zwanger is en pas laat hcg kreeg (3-4 maanden).
    Later gaf ze aan dat ze uiteindelijk bij een clearblue toch wel positief teste. Zijn die betrouwbaarder dan eigen merk Etos en Kruidvat? Sowieso duurder.
    Haar huisarts wilde ook eerst geen bloed prikken....
    Maar tja zij mag natuurlijk niks aankruiZen om alsnog bloed te doen. En mijn arts was er ondertussen niet meer bij de poli.

Volgende week uitslag.

18. Be Happy

Onzin.

Tijdens de hele zwangerschap heb je een duidelijk positieve test, in elk geval geen tuurstreepje!

Doe eens een CB Digitaal van 13 euro die aangeeft zwanger/niet zwanger?

En overtijd zijn betekent niet automatisch dat je dan wel zwanger moet zijn. Er kan ook iets mis zijn met je hormonen ofzo.

19. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Alle hormonen worden getest momenteel.
    Dus daarvan hoor ik het volgende week.

Die cb test die jij aanraad is gevoeliger ook? Of meer een dat je geen tuurstreep idee krijgt?

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je krijgt niet pas vanaf 3-4 maanden hCG. hCG wordt geproduceerd na de innesteling en die is in principe tussen 6dpo en 10dpo. Vanaf dat moment verdubbelt hCG zich elke 48-72u.

Deel Deze Pagina