Hoi allemaal, Zondag/ maandag hoopt mn menstruatie afgelopen te zijn dus kunnen we voor ronde 8 aan de slag. Nu wil ik voor het eerst ovulatie testen gaan gebruiken. Maar hoe werkt dat precies? Als ik hier zo lees hebben er veel positieve ervaring mee! Wanneer moet ik dan beginnen met testen, en hoelang moet je daarmee doorgaan? Is er ook een bepaald tijdstip dat je testen moet enz? Ben benieuwd!
ik heb erg lang de ovulatietesten van sensitest gebruikt. gewoon de dipsticks.. van het ziekenhuis moest ik smorgens tussen 8 en 10 testen en dan s'avonds ook tussen 8 en 10. je mag trouwens niet met ochtendurine testen. en niet te veel drinken van te voren. t liefst 2 uur van te voren niet meer drinken. ik begon op dag 10 en stopte als de test positief was. positief is echt alleen als de teststreep even donker is als de controle streep. ook deed ik als de streepjes donderder werden de clearbleu ovulatie test ernaast, maar deze zijn vrij prijzig, maar wel makkelijker af te lezen.. rondje betekend niks.. smiley is ei!.. als tip, ik plakte mijn ovulatie testjes op in een schriftje met de datum en tijd erbij, zo had ik altijd iets bij de hand om andere testjes mee te vergelijken.
heb niks toe te voegen Alleen als tip als je merkt dat hij donkerder word vaker testten zodat je je LH piek niet mist. Wel testten ga je gebruiken?
Welke testen raden jullie aan? En ik heb een onregelmatige cyclus, evengoed 10 dagen na 1e menstruatiedag beginnen met testen of wat denken jullie?
Z&K en sensitest zijn beide erg goed en weinig negatiefs hier over op het forum! zou alleen niet de gevoelige dipsticks nemen, Z&K zijn bijna 10 euro goedkoper als sensitest. Voordeelpakket ovulatietesten en zwangerschapstesten - Zwanger & Kids Sensitest Ovulatietest dipstick vanaf 0.49 | Sensitest Dag 10 beginnen is op zich goed hoor wel zelfde tijd aanhouden met testten en geen ochtendurine
Bedankt voor de tip. Ik werk alleen onregelmatig (verzorgende) dus ja kan niet elke dag om 10 uur in de ochtend testen doordat ik de ene dag van 7-half 4 werk andere dag bijv van 3-11. Wat is dan het beste? Want 6u smorgens testen is geen optie dus.
Of op het werk snel testten.... in de lunchpauze is niet de ideaalste manier dat zou een optie kunnen zijn!
ik zou idd ook niet gevoelige testen pakken maar de gewone, ik heb een tijdje naast de gewone de gevoelige gebruikt, en daar bij had ik dagen lang een posi test.. ik teste ook wel eens eerder dan 8 uur ivm mijn werk, maar zette dan een uur vroeger de wekker zodat ik al een keer geplast had.. en deed dan in de middag en de avond nog een test voor de zekerheid. want een ei missen willen we niet!