Hoi allemaal, Ik ben nog heel erg aan het leren en mijn cyclus aan het leren kennen. Ik gebruik de Natural Cycles app eerst als anti-conceptie en inmiddels als planning methode om zwanger te worden. Alleen ovulatietesten zijn nog nieuw voor mij en ik wilde dat deze cyclus eens goed aanpakken om meer gevoel te krijgen bij de eisprong. Dus ik heb behoorlijk braaf getest wanneer de app dit aangeeft. De app verwacht mijn eisprong morgen (zaterdag). Nu zie ik absoluut oplopende streepjes. Maar is de laatste test nu positief of toch nog niet volgens jullie? En zou ik dan morgen voor de zekerheid weer moeten testen en hoe laat is dan slim? Ben benieuwd naar jullie mening! Alvast bedankt voor de hulp. Vind het super interessant maar ook wel verwarrend. We maken het sowieso wel gezellig hoor maar ik ben toch ook nieuwsgierig hoe dit werkt. Dank!!
Geen van je testen is positief. Je test is pas positief als de controle streep minstens even donker is als de test streep. Zou vanaf morgen 2x per dag testen. Niet met eerste urine Wat voor soort app is dat? Best knap dat je app weet wanneer je eisprong komt
Ik zou nog heel even doortesten. Wellicht dat die vandaag wel knalt. Misschien een keertje in de ochtend en middag testen. Ik heb zelf dipsticks om mijn ei op te sporen en cb digitaal als ik twijfel of het positief is. Cb is een heel stuk duurder maar dan heb je maar 1 of 2 cb testen nodig. Misschien een idee?
Bedankt voor jullie hulp! Ik test zo nog even en later vandaag nog een keer. Mijn temp ging al omhoog vanochtend dus ben benieuwd. En bij twijfel zal ik eens een CB test halen. Wat betekent het eigenlijk als je helemaal nooit een positieve OV test hebt? @Meiske2015 ik gebruik de app Natural Cycles. Als het ware een Ladycomp en Fertility Friend in een. Dus de app geeft mij info maar ik moet natuurlijk wel elke dag temperaturen en invoeren
@Meiske2015 Had je laatste reactie nog helemaal niet gezien. Heb een screenshotje toegevoegd. Voor mij is dit allemaal nog nieuw hoor maar tot nu toe werkt het voor mij. Het aflezen is op deze manier niet zo eenvoudig maar dat doe ik in een ander scherm. Er is uiteindelijk geen enkele knaltest uitgekomen. De testen van gisteren waren veel lichter. Dus geen positieve ovu test. Temperatuur schiet nu wel omhoog. Was dus vooral nog benieuwd of het uitblijven van een knaltest nog iets betekent. Kan je piek bij ‘s nachts liggen of maar super kort zijn? Dat zou verklaren waarom een posi test niet lukt dus dan wil ik het voorlopig zonder proberen aangezien wij nog naar net van start zijn. Fijne zondag allemaal!
Het kan inderdaad prima dat je piek maar kort is of inderdaad in de nacht heeft gelegen. Bij mij was het ook vaak van heel licht streepje aantal dagen naar ineens knaltest. Dan kun je hem best snel missen. Moet zeggen na een aantal maanden dat ik zelf wel het gevoel kreeg van misschien eens een ovu test doen en dan dat die dan vaak wel tegen knaller aan zaten. Merkte dat meer aan afscheiding en soort gevoel.
Dat kan betekenen dat je een korte piek hebt en ‘m steeds mist. Al lijkt me dat bij jouw testen niet erg voor de hand liggend.
@Hinti Dank! Mjah, ik ga bijna denken dat het dan in de nacht moet zijn geweest @Stakato Ja dat leek mij ook niet. Alleen vind ik het nu nog te vroeg om echt elke dag 2 keer te gaan testen. We zitten pas in ronde 1 en ik wilde vooral iets meer leren hierover en inzicht krijgen en dat is op zich hartstikke goed gelukt dankzij jullie! Ik neem aan dat testen nu geen zin meer heeft toch, na temp. stijging?
Je kan best je piek missen. Zegt niks. Als je temp omhoog gaat en blijft dan is je eisprong gewoon geweest