5 maanden en maar 150 per fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door goldy, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    #1 goldy, 19 sep 2012
    Laatst bewerkt: 19 sep 2012
    Mijn zoontje heeft 3,5 maand volledige borstvoeding gehad. Daarna rustig afgebouwd en zit nu al even op volledige flesvoeding. Hij heeft altijd al last gehad na zn voedingen, van buikpijn, opboeren en vaak kleine beetjes terug spugen. Nu met de flesvoeding is het zelfs wat erger maar waarschijnlijk ook doordat het wat zwaarder verteerbaar is. Hij weegt nu 6300 gram en is 64 cm

Hij krijgt nu de ene dag 5 voedingen en de andere dag 4 voedingen. Dit komt doordat hij maar 150/5 per fles kan verdragen. Als ik meer maak drinkt hij het ook op maar dan krijgt hij er nog meer last van dan normaal. Dus daar heeft hij te veel aan.. zo komen we de ene dag uit op: 7 - 11 - 15 - 19 - 23 en de dag erop:
    8.30/9 - 13 - 17 - 21/22
    Maar dat vind ik geen probleem hoor, ik twijfel alleen of hij dan wel genoeg binnen krijgt? Op het cb zei ze dat als hij er goed op groeit/poept/plast het dan voldoende is. Maar dat ik wel met fruit zou kunnen beginnen. Dat krijgt hij nu ook sinds 3 dagen en dat gaat heel goed, hij krijgt daar ook helemaal geen last van (tot nu toe). Waar ik wel bang voor was.

Dus mijn vraag, krijgt hij zo niet te weinig melk? Of zou ik hem beter sochtends om 7 u wakker kunnen maken op de dagen die hij om 8/9 uur komt zodat hij dan toch op 5 flessen uit komt?
    Zijn er nog meer baby`s hier die geen grotere flessen kunnen verdragen?

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter is een kleine drinker en inmiddels ook een kleine eter.
    Hierdoor komt ze dus wel vaker op een dag.

Ze begint en eindigt de dag meestal wel aardig op dezelfde tijden, soms iets later soms iets eerder.

Volg gewoon je kindje in wat hij aangeeft. Dit heb ik ook gedaan en dat gaat hartstikke goed.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nja op zich gaat t wel goed toch..

Alleen heel eerlijk... Ik vid 4 flessen best weinig... Dat is 'maar' 650 op een dag...
    Ik weet niet of dat ook daadwerkelijk genoeg is om ook goed te groeien e.d
    Ik persoonlijk zou elke dag 5 flessen doen

Maar doe wat jij denkt dat goed is :)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij goed groeit is het voldoende. Maar ik vind maar vier of vijf drinkmomenten op een dag wel erg weinig. Er zijn inderdaad kinderen die de dag komen met vier grote flessen, maar zes à zeven eet/drinkmomenten pas meer bij het natuurlijke eet/drinkritme dat we als mens hebben.
    Mijn dochter dronk nooit meer dn ongeveer 125cc per keer uit een les. Sommige kinderen hebben nou eenmaal meer aan wat kleinere porties.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    #5 Emmarijn, 20 sep 2012
    Laatst bewerkt: 20 sep 2012
    Hier ook een slechte drinker, altijd al geweest. Maximale flessen van 150+5, waar ze gemiddeld ook nog eens 50cc van liet staan.... Vaker aanbieden was geen succes, dan weigerde ze gewoon. Heeft dus een hele tijd op 5 flessen van 150+5 gezeten. Als het aan haar had gelegen had ze op 4 flessen overgegaan, maar wij hebben de 23:00 fles t/m 6 maanden gegeven. Ze is ook maar een klein meisje, dus vond dat ze het nodig had.

Ook met 5 maanden begonnen met bijvoeding. Inmiddels is ze bijna 7 maanden en ze is echt van de bijvoeding! Eet inmiddels redelijk goede hoeveelheden en ze drinkt ook nog steeds 4 flessen van 150+5. Wij hebben ontdekt dat ze haar flessen beter drinkt als we er wat pap met vanille doorheen doen. Eerst rijstebloempap vanille, vanaf 6 maanden fijne granen vanille. Ook de kant en klare pappakjes vindt ze wél lekker, krijgt ze nu dus 1 keer per dag en drinkt er zo 200cc van op!

Maar nog steeds groeit ze niet harder, haha ;) Heb me er maar bij neergelegd dat ze gewoon niet graag melk drinkt en nu eenmaal een klein meisje is. Zolang ze groeit en tevreden en vrolijk is, zal het wel.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn meisje zit inderdaad aan 6 tot 8 voedingen op een dag inclusief bijvoeding (en een late avondfles en een nachtfles, blijkbaar heeft ze hè echt nodig.). Ik geef nu eerst de bijvoeding zoveel ze wil en dan nog de fles wat ze wil.

7. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankje voor de reacties.
    Ik ga denk ik eens proberen om kleinere flessen te geven, 120/4 en dan maar wat meer voedingen op een dag. Misschien kan hij het dan beter verdragen op zn maagje.
    Ben benieuwd.

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    heb je ook al naar de voeding zelf gekeken?
    kan het daar niet aan liggen dat hij er zo'n last van heeft?
    mijn dochter is ook 5 maand en krijgt 4x 210/7 met een half potje fruit of groente op een dag

9. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jaa was al overgestapt op comfort, dat leek een aantal dagen beter te gaan maar daarna werd het alleen maar erger. Nu meng ik de standaard en comfort.. Dat gaat tot nu toe nog het beste..

Deel Deze Pagina