active balance vaginale gel

Discussie in 'De lounge' gestart door bellina, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    hallo,

ik denk dat ik een vaginale schimmelinfectie heb (heb gegoogled en heb wel alle symptomen)
    nu zag ik ook op google dat er een gel is gewoon te verkrijgen bij drogist of apotheek en die helpt de natuurlijke ph waarde weer te herstellen

mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze gel in combinatie met een schimmelinfectie? :oops:

2. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Mijn ervaring is dat je het beste even naar je HA kan gaan... Ik weet dat je liever iets anders zoekt maar vaak is het wel de kortste klap!

3. sim

sim Niet meer actief

ik zou ook even naar een huisarts gaan, sterkte ermee

4. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Soms helpt alleen bellen naar de assistent ook al en hoef je niet eens zelf heen. Maar dat is per HA verschillend...!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat soort gels wordt toch vaak afgeraden door artsen. Het lichaam is in principe zelf wel in staat de ph-waarde te regelen. Alleen soms lukt dat niet (vaak door AB voor blaasontsteking). Dan kun je beter wat antischimmelmedicijnen van de huisarts nemen, en daarna het lichaam gewoon zijn eigen ding weer te laten doen.

Ik heb 1 keer het advies gekregen om zoiets te gebruiken. met de uitdrukkelijke opmerking: Je ph-waarde is zo verstoort (na maandenlange ellende), dat dit ook geen kwaad meer kan.

uiteindelijk bleek het niet eens een schimmel te zijn. Maar gewoon een gevoelige slijmvlieslaag. Dus als je het vaker hebt kun je beter om een uitstrijkje vragen, zodat ze precies uit kunnen zoeken welk soort schimmel je hebt (of niet)

6. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik heb het een keertje gebruikt bij een infectie, alleen het verzacht wel voor een paar uurtjes maar het haalde de infectie niet weg. Na drie dagen toch naar de ha gegaan en daar een kuurtje gekregen, binnen een dag was het al over. Dus ik zou gewoon naar de ha gaan als ik jou was!

7. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    nou ben naar de huisarta geweest en ik heb indd een schimmelinfectie
    ik heb creme en een capsule gekregen die ik moet inbrengen
    helpen deze middelen snel??? want het is behoorlijk ongemakkelijk en mijn huisarts zei dat het wel 4 tot 7 dagen kon duren voor ik verbetering kon merken....dat duurt me te lang

8. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Ik heb dit ook een keer gebruikt. Voor het slapen gaan inbrengen zodat het goed op z'n plaatst blijft. Het voelde wel wat vervelend aan de eerste 2 keren. Maar was wel snel over.

9. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Was snel over maar vond het een ongemakkelijk middel... Helaas is het de enige manier!

Spoelen met lauwwarm water vond ik zelf altijd wel prettig. Soort van verkoeling brengt het :)

10. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    ervaarde jij ook pijn na het inbrengen van die capsule?

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.026
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik hoefde geen capsule in te brengen, moest wel een capsule slikken.

En om dat creme in te brengen vond ik ook niet echt een pretje, maar na 1 dag merkte ik al verbetering en na 3 dagen had ik nergens meer last van.

12. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik heb die capsules die je in moet brengen ook een keertje gehad. Maar jeetje wat was dat erg!

Drie nachten lang liggen janken. Ik kreeg er zo'n jeuk van.

Ben benieuwd of andere dat ook hadden.

13. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0

:( nu wordt ik wel bang

14. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Haha niet bang worden. Ik dacht dat je de eerste al achter de rug had.

15. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    nou ik heb er maar 1 gekregen met de dosis van 3 dus 1200 mg of zo en ik moet hem vanavond al inbrengen, dalijk heb ik ook drievoudig de hoeveelheid jeuk die jij had met 1 capsule :(

16. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Wees blij dat je er maar 1 hebt en niet 3. Mischien was ik een uitzondering en was mijn schimmel heeel hardnekkig.
    Ik ben alle drie de keren, nadat ik het echt niet meer hield, naar de wc gegaan om het 'eruit' te plassen. Ik weet dat dit niet mag maar na een half uur tot uur na het inbrengen dan moet het toch zn werk hebben gedaan.
    Ik heb er daarna nooit meer last van gehad dus het heeft wel geholpen.

Succes vanavond

17. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    dank je, ik zal morgen laten weten hoe ik dit wondermiddel heb ervaren na het inbrengen

18. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    En, leef je nog?

19. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    nou misschien heb ik dan niet zo'n hardnekkige schimmel als jij maar ik voelde amper iets, heel af en toe een kleine steek maar niet echt noemenswaardig

wat ik wel wat minder vond was dat ik drie keer in de nacht wakker werd met een doordrenkt inlegkruisje, verder heb ik ook het idee alsof het nu al wat minder is

20. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Nou gelukkig maar. Hopen dat het weg is.

Deel Deze Pagina