kattenpis

Discussie in 'De lounge' gestart door Michelle04, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Mijn lief en ik hebben net een nieuw huisje gekocht dat we lekker aan het opknappen zijn. Het arme paleisje is door de vorige eigenaren niet echt met liefde behandeld en schoonmaken was niet echt hun favoriete bezigheid zal ik maar voorzichtig zeggen. Ondertussen zijn we al goed op weg met verven en verbouwen maar ik loop tegen het volgende hardnekkige probleem aan: Onder de trap zit een flinke kast. Hier lag een heel smerig stuk zeil in dat ik meteen de deur uit heb gedaan. Nu hebben de vorige eigenaren deze kast de afgelopen 10 jaar waarschijnlijk als een soort van kattenbak gebruikt want de stank is niet te harden. Het is een en al kattenpis wat je ruikt daar. Ik heb nu echt alles gedaan wat mogelijk is om de stank eruit te krijgen maar werkelijk niets helpt.
    Ik heb het geprobeerd met gewoon schoonmaakmiddel, bleek, fles van de bouwmarkt leeggespoten (Het heet stank weg ofzoiets), een vochtvreter neergezet en er staat een luchtverfrisser. Ik ben ten einde raad dus wijze dames alle tips zijn welkom!

Liefs Michelle

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Geen bleek in elk geval en geen heet water!
    Als het in het hout getrokken is zou ik kijken of je dat niet kunt vervangen, dat is lastig weg te krijgen. Lukt dat niet: schoonmaken met biotex helpt redelijk, en zelf heb ik Ecodor, dat helpt ook redelijk goed.
    Goed laten luchten, drogen, en herhalen tot het weg is. Irritant hè?

3. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    azijn werkt heel goed om kattenpis luchtjes te neutralizeren.

Succes!

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Pure Alcohol en Biotex, heeft hier toen heel goed geholpen.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Misschien moet ik die tips eens proberen voor de gang... Hier is de kattenpis in de voegen van de tegelvloer getrokken... Onze jongste kat vind het nogal snel vies in de kattenbak en gaat er dan naast zitten.... *blech*

6. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Alvast bedankt voor de tips meiden. Er zitten idd houten planken in de kast maar ook de trap zelf is van hout ik hoop niet dat het hier is ingetrokken. Zelf heb ik het idee dat het echt uit het beton van de vloer en van de wand af komt. Het is echt niet te harden in die kast. Ook leuk als ik een rondleiding in ons nieuwe huis geef: "Hou even je adem in dan laat ik onze riante trapkast zien" :(

@ Esther: Misschien beetje blonde vraag van mij maar krijg ik geen azijnlucht in de kast als ik het daarmee schoonmaak? En wat voor hoeveelheden moet ik dan gebruiken?

@Bluesky: Jij ook veel succes met schoonmaken en dat we maar snel van nare geurtjes verlost mogen zijn ;)

Zet alvast biotex en azijn op m'n boodschappenlijstje, meer tips zijn van harte welkom!

7. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Wij hebben ook zo'n kat die een beetje kieskeurig is bij de kattenbak. Ze had de laminaatvloer aardig te pakken. Ik heb het schoongemaakt met flink wat groene zeep. Wel een paar keer achter elkaar, maar nu ruikt het weer heerlijk fris op het kamertje.

8. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Dat is het punt denk ik hier ook. Als je het vrij direct reinigt is de geur vrij snel weer weg maar dit is vermoedelijk echt van jaren stelselmatig kattenpis niet opruimen. Het zit er echt heel diep ingetrokken, juggh :(

9. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hallo allemaal,

Wilde ook vraag stellen over kattenpis. Ik ga ook verhuizen en in de voortuin van nieuwe huis, ruikt het bij een grote struik (zou echt niet weten hoe het heet) heel erg naar kattenpis als je bij de voordeur staat.

Is daar ook wat tegen te doen?

Groetjes Brez

10. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wij hebben het ook gehad in huis... in elk vertrek lag het in alle hoeken bijna... wij hebben het schoongemaakt met pure bleek en nergens geen last van ... bleek lang laten intrekken

11. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Brezjica volgens mij hebben ze bij het tuincentrum wel een goedje dat de katten in het vervolg weghoudt bij deze struik. Zo komt tenminste niet elke kat uit de wijk zijn territorium opnieuw in jou struik afbakenen.De rest spoelt hopelijk wel weg met een regenbui.

12. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ga meteen vragen bij tuincentrum, hoop dat het er is. Het is echt niet te harden die geur :confused:

Groetjes Brez

13. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Haha ja ik zou de geur niet smeriger kunnen verzinnen, lekker penetrant zal ik maar zeggen. Ik weet helaas de naam niet maar als je het aan een medewerker vraagt dan weten ze wel wat je bedoeld. In het ergste geval kan je altijd nog snoeien ;) Succes!

14. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad

15. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    is het nog gelukt?
    zo,ja wat heeft uiteindelijk echt gewerkt?

16. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    bij de dierenwinkel verkopen ze spray voor buiten om de katten weg te houden... en het ruikt niet vies.... kost ongeveer 7 euro

en wat betreft die kattenlucht in beton.. ik zou voorlopig citroensap eroverheen doen..... uiteindelijk zou het weg moeten trekken

17. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Nou wist niet eens dat het bestond, maar ben erachter gekomen dat het een paar planten zijn die er staan :confused: die zo stinken naar kattenpis.!
    Mijn zus wees erop.

Weet echt niet hoe ze heten, zal het een keer opzoeken.
    De planten ga ik ieder geval weghalen.

Groetjes Brez

18. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Het is uiteindelijk toch gelukt. Mijn schoonmoeder kwam met het idee om wierook te branden omdat dat ook in het hout zou trekken mocht de geur daaar ook in zitten. Na vele stokjes verbrand te hebben moet ik zeggen dat het goed geholpen heeft. Mijn huis doet nu qua geur niet onder voor een boeddistische tempel maar de pislucht is er uiteindelijk uit. Deze week schilder ik de vloer nog een keer over met betonverf en dan is de kast weer als nieuw. Nog bedankt voor alle tips dames!

19. mamv1

mamv1 Niet meer actief

hier staan handige tips tussen!
    Daar kan ik ook wat mee :D

20. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    :) :) :) :) :)