Na een half jaar nog aan de fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kiki80, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn dochtertje heeft tussen de zes en tien weken netjes uit een fles gedronken. Van de een op andere dag deed ze dit niet meer. We hebben alles geprobeerd, ook met hulp van de LK. Ze wil alleen maar bij mij aan de borst. Nu, na meer dan een half jaar, heb ik echt de behoefte om even een dag zonder kinderen te zijn, ze gewoon even bij mijn man te kunnen laten voor meer dan twee uur.
    Ondertussen drinkt ze wel wat uit een bekertje, maar het gaat niet goed genoeg om echt een voeding mee te kunnen doen.

Zijn er hier successtories van dames waarbij het zelfs na een half jaar nog goed is gekomen? Of moet ik me erbij neerleggen dat ik waarschijnlijk voorlopig nog haar live zal moeten voeden?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Heb je het pas nog geprobeerd? Misschien dat ze nu ineens het licht ziet? En ik heb goede ervaringen gehoord met de Tommie Tippee fles...

Ik weet niet of je er wat aan hebt, ik heb er zelf geen ervaring mee... Succes!

3. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    helaas ik heb geen tips voor je, mijn meisje van 7 maanden oud heeft nog nooit uit een fles gedronken maar een tuitbeker gaat wel redelijk goed als ik aan het werken ben. Ze weigert de fles overigens niet hoor, we hebben gewoon nooit geoefend, ze snapt gewoon niet hoe ze de melk eruit moet zuigen!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik lees even mee, hier bij papa ook flesweigerdrama's :(
    Bij de gastouder gaat het dan weer wel goed...
    Maar ook ik zou dus echt zoooo graag eens even zonder zorgen in m'n eentje weg willen kunnen...

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Momenteel kan ik echt een flessenwinkel beginnen, alle soorten en maten. Het is ook geen weigeren, maar het niet snappen.
    Ze heeft ook nooit op een pink of speen gezogen, daar moest ze niets van hebben.

Oefenen doen we bijna dagelijks. Ze vindt het heel gezellig, even zitten, knabbelen op een speen, maar drinken doet ze niet.

Vandaag een tuitbeker zonder antilek aangeschaft en daar wilde ze wel 30 cc uit drinken, daarna keek ze me hongerig aan en zette het op een schreeuwen.

Dramaqueen op en top.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik zou zeggen blijven proberen, hier ook heel veel problemen ermee gehad, eerste 12 weken dronk hij wel uit de fles, toen 4 maanden niet, de 1e dag dat ik ging werken (toen was hij 6 maanden) dronk hij wel... daarna weigeren...

En deze week gaat het weer beter, eerst uit de Difrax S-fles, daarna pakte hij ook Tommee Tippee, en gisteren opeens ook weer Avent!

7. raspberry

@Noatje: hier lijkt het eigenlijk alleen maar slechter te worden als we meer willen oefenen: hoe meer we het 'pushen', hoe erger de drama's worden... en verder helpt het momenteel niet echt dat er (nu achteraf bezien) al vanaf de 4 maanden steeds tandjes aan het doorkomen zijn :(
    Verder wel een beetje wat jij beschrijft: ik heb vanaf 8 weken tot aan dat ik ging werken (14 weken) dagelijks een flesje gegeven om te oefenen. Niets aan de hand, vanaf dag 1 probleemloos gedaan. En een paar dagen voordat ik ging werken was het ineens mis en ging ze weigeren, zowel bij mij als bij papa. Bij de gastouder gaat het gelukkig wel goed, maar daar heeft ze ook nooit de borst gehad, dat scheelt denk ik wel.

Hier ben ik dus ook wat meer aan het nadenken over andere opties dan de fles, want ook de Tommee Tippee doet het hem niet (meer) op de weigermomenten. Wat werkt wel: tuitbeker (en zoja: hoe ga je daarmee oefenen: snappen ze dat wel zomaar?), of juist een rietjesbeker? We hebben ook een oefenbekertje van difrax, maar dat gaat nog erg langzaam en dan zit je zoals kiki beschrijft eens op 30-50 cc en dan is ze te moe om daar nog verder uit te drinken.

En uiteindelijk is hier echt het probleem dat Thirza op een gegeven moment gewoon de borst wil. Dan gaat het niet enkel om honger, maar ook om bij mij zijn, lichaamswarmte, enz. Dus ja... hoe doorbreek je dat een beetje?

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik bedoelde zonder puchen natuurlijk.... ik geef trouwens nooit de fles want als ik dat doe dan wil hij niet en is het 3 dagen gedonder bij oma.

9. raspberry

Nouja, ik had pushen dus ook al tussen aanhalingstekens staan: bedoelde er dus meer mee dat als we de fles meer aan gaan bieden, dat ze er dan alleen maar meer weerstand tegen krijgt. We pushen hier ook niet: wil ze niet, dan niet. Kwartier of half uur later nog eens proberen dan.
    En een beetje wat jij ook zegt: vooral zelf de fles niet aanbieden, want dan is het bij oma gedonder. Als ze hier de borst te lang niet heeft gehad, dan weigert ze de fles dus helemaal... beetje lastig, omdat ik geen vaste werktijden heb: ben ambulant hulpverlener en deel daarom zelf mijn afspraken met de jongeren die ik begeleid in. Betekent wel eens dat ik, als ik ook nog wat afspraken op ons centraal bureau moet hebben, toch vanaf een uur of 11 al weg ben en pas rond 9 of 10 terug. Dat is dus te lang, zeker als dat de hele dag bij papa was. Als ze de dag bij de gastouder is geweest en dan nog een avondje bij papa, gaat het nog wel, (dan heeft ze haar maag tenminste wel vol, omdat ze bij de gastouder goed eet en drinkt). Maar bij papa is het dus echt wanhopig: pakt het minimale uit de fles en dat houdt ze dus wel een dag vol. Maar als dat dus langer dan 6-8 uur duurt, is het wel brullen geblazen :( Ben dus al een aantal malen eerder uit m'n werk komen rijden...

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Er is in ieder geval nog hoop!
    We zijn nu echt met bijvoeden begonnen en dat gaat super. 's Middags melk uit een bekertje erbij, en er wordt bijna niet gekliederd.
    En nu wil ze opeens wel uit de fles drinken. Eerst op de automatische piloot om 23 uur en nu ook wel overdag. Wat een opluchting, wat een vrijheid in het verschiet, heerlijk!

Dus dames, niet wanhopen, het kan echt.

11. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @kiki: wat voor melk krijgt ze erbij dan?
    Hier ook een enorme flesweigeraar. Bij iedereen, pappa, mamma, opa,oma ooms en tantes.... Kauwt alleen wat op de speen en wil daarna gewoon weer bv. Op dit moment soms om de 2 uur omdat het warm is en dus niets anders binnenkrijgt door flesweigering...
    Maar daar word ze dn weer misselijk van, omdat ze teveel krijgt.... Zeer vermoeiend...

Als ik 's avonds pap aanbied duwt ze de lippen stijf op elkaar, dat wil ze niet, brood ging er direct goed i maar daar werd ze weer misselijk van en sinds we daarmee weer gestopt zijn is de misselijkheid ook weer weg. Ben nu dus best een beetje wanhopig op zoek naar goede tips e.d. dus blijf hier meelezen, wie weet krijg ik dé tip hier nog een keer.... Ondertussen blijf ik aanbieden en aanrommelen....

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    ff nog iets: met misselijkheid bedoelde ik dat ze dus echt in 1 dag tijd het boxkleed én het speelkleed heeft ondergespuugd....

13. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

weetje hier weigerde ze dus ook.
    Maar als ik echt weg ben is het geen probleem. Mijn man is heel geduldig en leid haar wat af.
    Ondertussen kan ik best weg zijn. Pfff
    Ook op het dagverblijf neemt ze wat ze nodig heeft. De rest drinkt ze bij mij.
    T zei zo. Dat is de opoffering om weg te gaan bij mij.

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Welke melk, tja, ik ben aan het afbouwen (7 maanden is voor mij genoeg) dus ik meng nu gekolfde melk met biobim melk.
    Ik weet echt niet wat er anders is, van de een op andere dag wilde ze wel, en dat terwijl we bijna vijf maanden van alles hebben geprobeerd.

O ja, ik had een zachte tuitbekerspeen van Avent eerst gebruikt, daar had ik de antilek afgehaald en dat had ze snel door en kort daarna ook de speen van de fles. Misschien is dat wel de truc geweest.

15. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @kiki: biobim? is dat opvolgmelk? Dat was eigenlijk de vraag, geef je opvolgmelk of gewoon koemelk... vanaf wanneer mogen ze dat ook al weer.... (ben echt veel dingen kwijt zeg...pfoeh, dacht dat ik alles nog wel wist maar, ben echt veel kwijt... toch de dagboeken maar weer op na slaan)

Deel Deze Pagina