Even inventariseren....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jingels, 19 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ben benieuwd hoeveel meiden na 6 maanden nog steeds Bv geven.
    Waarom en heb je een tijdslimiet in gedachten?

Ik wilde perse 6 maanden uitsluitend BV geven, mede ingegeven door een KS, na 6 maanden ben ik begonnen met bijvoeding.
    Mijn doel is zolang als Jelte wil, ik hoop op tenminste 2 jaar.

Jullie?

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb op dit moment geen "einddatum". Zolang Dylan en ik het allebei leuk en prettig vinden, ga ik door met bv.

Waarom ik nog bv geef: het is zo ontzettend makkelijk :D

3. hardloper

hardloper Niet meer actief

6 maanden uitsluitend bv, en eigenlijk wil ik op naar de twee jaar, maar of het lukt? ik wilde met de meisjes ook al, maar mirre kon niet paken, en er was toen niemand die wilde helpen (baal) bij jade was het ineens op (heel raar, ik wist niet dat het kon) nu zit ik op 9 maanden, en ik ga geloof ik wel lekker, alhoewel ik van iedereen met negatieve opmerkingen heel onzeker word... ik wil zo lang mogelijk omdat hij last heeft van zijn darmen...

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik zit bijna op een jaar (yes yes yes). En we gaan nog lekker verder.
    Omdat het gezond voor hem is en omdat hij er nog zo van geniet.

Ik heb geen einddatum in gedacht. 2 jaar zou heel mooi zijn, maar mocht het eerder ophouden vanwege een nieuwe zwangerschap, dan zou ik daar vrede mee hebben. Dat is op dit moment voor mij de enige reden om ermee te stoppen.

Maar ik ga nu ook een beetje sturen en kijken wat voor mij handig is. Ieder keer weer dat kolven komt me zo nu en dan toch een beetje de keel uit, dus de komende maanden wil ik de middagvoeding en ev. de vroege middagvoeding eraf halen zodat ik 's ochtends en 's avonds overhoudt. Maar het heeft geen haast, mag gerust 3 maanden duren.

Ik leef meer bij de dag wat de bv betreft en heb voor mezelf de regel dat ik niet mag stoppen op een moment dat ik er enorm van baal, omdat ik dan later spijt ga krijgen. ALs ik besluit zelf te stoppen, dan moet dat een weloverwogen besluit zijn. En tot nu toe kan ik dat besluit nog niet nemen ;).

5. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Marin is nu ruim een half jaar en ik geef nog borstvoeding, ik merk nu dat steeds vaker mensen gaan vragen wanneer ik er mee ga stoppen.
    Maar mijn meisje groeit er goed op, vind het heerlijk, ik vind het makkelijk en ik vind het ook een fijn momentje samen.
    Ik zie het wel, ik heb eigenlijk niet in mijn hoofd wanneer ik ermee wil stoppen.

Groetjes Senna

6. marsja

marsja Actief lid

26 mrt 2007
    114
    0
    0
    2x precies een jaar gevoed en dit keer hoop ik dat hij nog veel langer bij me wil blijven drinken.

7. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    overmorgen 8 maanden! ik had in mn hoofd dat ik in ieder geval 6 maanden bv wilde geven maar nu kan ik niet meer stoppen.. omdat ik het makkelijk vind, omdat het gezond is, en omdat het fijn is voor ons allebei.

wanneer stoppen weet ik niet, ik hoop dat dat geleidelijk gaat. nu is het wel zo dat ik vanaf 1 jan werkzoekend ben en hoe dat straks gaat met een nieuwe baan? maar misschien red ik het tegen die tijd wel zonder kolven overdag, we zien wel.

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    8 en halve maand nu alweer (wat vliegt de tijd hihi)

zei in get begin dat ik tot 6 maand zou voeden en dan afbouwen.
    maar dat liep anders dan gepland ;)
    en nu zie ik wel tot wanneer ik blijf voeden, stel er geen limiet meer aan.

9. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Een jaar en een paar dagen :D

Tijdens mijn zwangerschap zei ik, ik kijk wel of het lukt.
    Eénmaal begonnen zei ik, nou zeker drie maanden tot ik ga werken en dan zie ik wel.
    Toen ik mij echt goed verdiept heb in de borstvoeding zei ik, nou zeker zes maanden.

Ja, en nu zeg ik maar niks meer, we zien wel 8)

10. Female

Female Niet meer actief

Nu ruim 7 maanden en wil toch wel tot een jaar door gaan.
    Mss daarna nog de voor-het-slapen-voeding ofzo. Maar dat zien we dan wel.
    Sinds gister heeft Kynan wel een nieuw trucje. Hij heeft nog geen tanden maar kan al wel heel hard 'bijten'. Dus nu pakt ie steeds mijn tepel vast, trekt dan zn hoofd weg waardoor die een cm uitrekt... *aauuww*
    Echt niet leuk :cry:
    Verder is de BV vanaf dag 1 goed gegaan, en nog steeds heerlijk, relaxed en makkelijk!

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier ook al bijna 8 maanden, idd lekker makkelijk. Einddatum heb ik niet.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij mijn oudste had ik eerst 6 weken, toen 3 maanden, toen 6 maanden. Daarna heb ik besloten geen tijdslimiet meer te nemen en het gewoon aan de kinderen over te laten wanneer ze er genoeg van hadden.

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    6 maanden moest van mezelf... en verder gewoon tot zolang het leuk is.
    Zal wel het eerste jaar halen (nog anderhalve maand! Yiheee) en verder gewoon zolang hij wil...

14. jacqueline16

jacqueline16 Actief lid

6 dec 2007
    315
    0
    0
    Zelfstandig ICT-er
    Zuid Holland
    Volledige borstvoeding geef ik sinds twee weken niet meer, ze krijgt overdag 1 flesje. Over twee weken ga ik daar nog 1 voeding van af halen, zodat ik alleen 's ochtends en 's avonds (en evt. 's nachts) voeding ga geven. Dit wil ik echter zo lang volhouden totdat het niet meer fijn is voor haar of voor mij.

kortom: niet echt een einddatum in gedachten. Ik vind het eigenlijk al niet heel fijn dat ik die 2 voedingen moet afbouwen, maar ik ben straks eigen baas en ik denk dat het heel lastig uit te leggen is aan mijn opdrachtgevers als ik met mijn kolf aan kom zetten.

15. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik wil in ieder geval 6 maanden volledige borstvoeding geven en daarna kijken we wel.
    Het is niet over rozen gegaan hier en ik heb er vele weken Diflucan (pillenkuur tegen spruw) op zitten. Ik hoop dat het nu wegblijft, want ik mag van de huisarts niet een nieuwe kuur binnen de komende 3 maanden. Dit omdat ik maar 1 nier heb en spaarzaam om moet gaan met medicijnen (voor de andere behandelmethodes van candida ben ik resistent). Dus.... als het wegblijft dan voor mijn part nog lekker een behoorlijk aantal maanden!

16. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Wij zitten op 5 maanden! Ik ga natuurlijk voor de 6 maanden, en wil dan kijken hoe het gaat als Arend bijvoeding gaat krijgen. Ik hoop in ieder geval nog lang na die mijlpaal van een half jaar bv te blijven geven, al is het alleen maar 's morgens en 's avonds.
    Kun je trouwens lang 1 voeding per dag blijven geven? (bijv. 's avonds)

17. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ondertussen ruim 7 maanden al weer. De eerste 6 maanden uitsluitend BV gegeven, daarna begonnen met wat bijvoeden.
    Een tijdslimiet? Nope, zolang we er alle 2 van genieten, er genoeg melk ik, gaan we lekker op deze weg door. De angst van "als er tanden komen" moet ik vast stoppen... nou dat is dus niet zo, 2 keer gebeten waar hij zelf bijna meer van schrok dan ik en nu bijt hij niet meer, gelukkig maar met zijn 4 tanden nu :)
    Ook ik zou alleen een eventuele volgende zwangerschap nu kunnen bedenken om misschien te stoppen.... maar daar moet ik nog even niet aan denken ;)

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zit nu op de 2 maanden en hoop de zes te gaan halen. Ik was nooit heel erg pro bv maar nu ik wat meer er over heb gelezen wil ik graag de 6 maanden volhouden zonder bijvoeding. Bij de eerste twee ben ik met 4 maanden al begonnen met bijvoeden en liep mijn bv zo snel terug dat ik met 6 en 7 maanden ben gestopt.

19. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Alweer ruim 8 mnd!
    Ik wilde het in ieder geval 6 mnd volhouden, maar ik kan er gewoon nog geen afstand van doen ;)
    Veel mensen verklaren me voor gek, aangezien het me niet lukt (drukte, ik heb de rust niet....) om te kolven op het werk. Ik kolf dan dus voor ik ga werken, ik voed 1 borst en daarna kolf ik de ander, waardoor ik dus echt om kwart over vijf al op moet. En als ik thuis kom na zessen begint het riedeltje weer.....Maargoed, het kost me dus dd wat inspanning en moeite en mensen snappen daar meestal geen bal van.
    Maar we genieten er nog zo van! En ik denk er verder ook niet meer zo over na. Ik geef BV. Punt.

Ik streef er eigenlijk naar om een soort van natuurlijk verloop te krijgen. En dat komt al wel nu. Eerder dronk ie zo 10 keer per dag, nu nog maar 4-5 keer met de bijvoeding erbij....
    Ik zie het dus allemaal wel!

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tjonge dat is heel wat!

Je weet toch wel dat je je voed/kolfrecht ook mag gebruiken om thuis te voeden? Dus, als kolven op het werk niet gaat, dan mag je later beginnen en eerder weg om je kind live te voeden, en je mag zelfs midden op de dag naar je kind (of je kind naar je toe laten komen). Zolang het maar maximaal 25% van je werktijd bedraagt.
    Met een werkdag van 8 uur betekent dat dus dat je een uur later mag beginnen en een uur eerder weg!

Deel Deze Pagina