Binnenkort gaan we een paar dagen weg. We zitten dan in de buurt van Emmen. Nu hadden we naar de Apenheul willen gaan (is niet in de buurt, maar wel op de route ), maar die is dicht... Dus we zoeken iets anders om te doen (wat leuk is voor een kind van bijna 2 en een van 4,5). Beetje in de buurt van Emmen of meer richting de Randstad. Plopsa Coevorden gaan we sowieso naar toe, maar willen dus ook nog wat anders.
Dierentuin is inderdaad leuk, dat kan sowieso wel, tijd terug dat we daar in Emmen (zonder kinderen) geweest zijn. Niet in de Randstad, maar alles tussen Emmen en de Randstad kan ook, omdat we die weg toch af moeten leggen. Liefst dichter bij Emmen dan bij de Randstad, want in die regio komen we toch wel en richting Emmen niet vaak. Andere tips zijn ook welkom! Speelstad Oranje vonden we ook erg leuk, maar in een paar dagen en Plopsa en Speelstad Oranje is wel veel van hetzelfde (en de jongste kan bijna nergens in).
Ballorig in Stadskanaal Kabouterland in Exloo Wonderwereld in Ter Apel Tropiqua overdekt zwembad in Veendam. Kabouterland en Wonderwereld is buiten. En idd Plopsa in Coevorden. Onze jongste was dik 2,5 jaar en mocht in weinig attracties dat vonden we wel erg jammer.
dat zou ik veel eerder voor ballorig emmen gaan. Stadskanaal is veel kleiner en emmen heeft een apart stuk voor onder de 5. in Stadskanaal zit het in 1 ruimte en kunnen de kleintjes ook het grote stuk in waar onder andere een hoge trap zit
Ballorig kunnen we overal naar toe, vind ik zonde om dat dan 'zo ver weg' te doen. (Maar ik houd wel in gedachten dat we als we gaan, beter naar Emmen kunnen gaan! ) Kabouterland en Wonderwereld lijken me wel wat! Moet het natuurlijk wel droog zijn, maar dat kunnen we wel afwachten en anders zwembad als alternatief houden (is het in Tropiqua wel een beetje warm? in Assen was het steenkoud...niet het water, maar de ruimte zelf).
veendam is een erg leuk bad vooral voor kleintjes(leuker als die in Stadskanaal) en ook verwarmt. kabouterland en wonderwereld kan je een combi ticket voor kopen is het goedkoper en kan je naar beide toe.
Nou, Wonderwereld is niet meer wat het geweest is. Zou ik overslaan. Kabouterland in Exloo is wel heel leuk. Speelstad Oranje in Oranje EmmerZoo Zuidlaren is iets verder, Sprookjeshof Aquarena in Emmen (zwembad, met golfslagbad, apart baby-peutergedeelte met hekje. Toch goed op blijven letten want ze kunnen langs de zijkanten nog ontsnappen. En het is er lekker warm) ZooBizar in Orvelte
Het is een eindje rijden, maar Sprookjeshof in Zuidlaren is ook de moeite waard. Ze hebben buiten een speeltuin en een sprookjeswandeltuin, maar er is ook een binnenspeeltuin. Wij zijn er afgelopen zomer geweest en het was echt de moeite waard. (wel bij droog weer)
Dierentuin hier in Emmen (Yucatan is ook wel leuk, maar zit bij het andere gedeelte van de dierentuin, waar op het moment geen beesten zijn aangezien ze daar de nieuwe dierentuin bouwen). Veenpark is wel leuk, maar gaat pas vlak voor pasen weer open, heb je dus niks aan. Ballorig zit op 't industrieterrein, vind het zelf niks aan, maar voor kinderen vast wel leuk. Speelstad oranje is wel leuk, maar voor de echte kleintjes is er niet zoveel te doen. Sprookjeshof zijn we anderhalf jaar geleden geweest, vond het maar een vieze oude bende. Waren er binnen een half uur dus ook weer weg. Kabouterland Exloo schijnt wel leuk te zijn (zelf nog nooit geweest). Aquarena is altijd wel leuk, hebben idd een apart peutergedeelte wat afgezet is met hekken, maar niet helemaal rondom. Verder is het golfslagbad leuk, maar sommige kinderen vinden het helemaal niks die golven
Saz: Ben je ook in de binnenspeeltuin geweest? Ik vind het buiten gedeelte ook niet echt leuk, maar qua binnenspeeltuin vind ik het echt 10x mooier dan welke ballorig ook.
Bedankt voor de tips! Gezien de kou en regen en omdat we al naar een ballenbak ed geweest waren, zijn we naar Aquarena gegaan. Erg leuk zwembad! Omgevingstemperatuur veel aangenamer dan bij het zwembad in Assen en het water was ook lekker warm (wedstrijdbad zijn we niet in geweest, met twee kinderen zonder diploma)! We hebben ons prima vermaakt.