Ik ben net zo geschrokken. Ik stond op zolder te strijken toen de traumahelikopter op het grasveld tegenover mijn huis landde. Ik heb gelijk gekeken waar er wat aan de hand was en het bleek om de school van mijn kinderen te gaan. Met knikkende knieën ben ik snel naar school gereden en er is een kindje onwel geworden in de klas. Het kindje is nu onderweg naar het ziekenhuis en ik hoop dat alles goed afloopt met hem/haar. Waarschijnlijk is het een kindje uit de klas van mijn jongste, dus ken ik dat kindje ook. Pfffff ik hoop zo dat het allemaal goed afloopt. Heb net ook even een traantje gelaten van de schrik.
Gadver snap dat je daar ontzettend van geschrokken bent! Hoop dat alles in orde is met het kindje en dat jouw kindje er niet teveel geschrokken van is. Vanmiddag maar even flink met je kids knuffelen!
Wat een nachtmerrie! Snap heel goed dat je je lam schrikt. Dit zal zo ook zijn weerslag hebben op je kids en al zeker bij je jongste als blijkt dat het om een klasgenootje gaat. Sterkte en hopelijk komt alles goed.
Ik kan de klok wel naar 12 uur kijken, zodat ik ze allemaal een dikke knuffel kan geven. Het vervelende is ook dat de grote kinderen net op het moment dat de ambulance aankwam allemaal buiten aan het spelen waren, dus die hebben er heel veel van meegekregen (niet het kindje gezien ofzo, maar vanaf hun plein kun je de weg zien.) Heel veel kinderen liepen huilend rond vertelde een moeder mij. Nou toen brak mijn hart nog meer. School heeft gelukkig wel gelijk slachtofferhulp ingeschakeld voor het team en de kinderen.
Een traumaheli gaat voor kinderen snel de lucht in en in elk geval bij elke aanmelding (mogelijk) kindreanimatie. Bij mijn man op het werk ging het dan gelukkig telkens nog om koortsstuipen.
Dit. Hier ook een paar een traumaheli meegemaakt voor kinderen. Alle 3 keer is het gelukkig goed afgelopen en was het meer voorzorg. Hopelijk gaat het bij dat kindje ook goed. Schrikken is het wel iig.
Dat is zeker schrikken! Hoop dat het idd uit voorzorg was. Goed van school om slachtofferhulp in te schakelen. Het klinkt erg heftig, maar ik kan mij voorstellen dat veel kinderen behoefte hebben om er over te praten. Fijn dat school daar wat aan doet.
Heftig hoor ;(. Is er ondertussen al meer bekend? Meestal is het wel ernstig als de helikopter wordt ingezet. Moet het wel spoed zijn.
Valt mee hoor. Laatst in Nienoord (grote speeltuin hier in het Noorden), zat een kindje vast bij de treintjes met zijn armpje, heel vervelend, maar geen leven of dood zeg maar. Traumahelikopter kwam toen ook.
Dit heeft geen goede afloop schijnt het. Maar tot er nog geen definitieve mail van school is hoop ik alsnog dat het ventje nog leeft.