een brief schrijven met pen

Discussie in 'De lounge' gestart door amber23, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil een betalingsregeling treffen met een bedrijf. De betaling is duurder uitgevallen dan verwacht en we mogen het in termijnen betalen. Alleen het is standaard bij dat bedrijf dat je het schriftelijk doet. Ik dacht eerst dan doe ik het via een email alleen het moet echt via de post. Alleen nu doet mijn printer het niet meer. En wil de brief gewoon met pen en papier schrijven. Alleen mijn vriend vind dat niet kunnen en wil dat ik het ergens ga printen. Zijn er meerdere die vinden dat je het niet meer met pen en papier kan doen.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wij werken bij een instelling waar nog 50% met handgeschreven brieven wordt gewerkt.

Ja niet meer echt van deze tijd maar als het niet anders kan...het moet toch op dezelfde manier behandelt worden.
    Ik zou wel een kopie voor jezelf maken als je het gaat schrijven.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Waarom kan dat niet? Ik zie het probleem niet:)het stoort mij juist dat alles tegenwoordig alleen maar met de pc gaat! Ik zou het dan ook gewoon doen;)

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Het is wel een beetje oldschool :D Maar als je gewoon een net handschrift hebt kun je het gewoon doen. Zelf zou ik wel liever ergens een printje maken...

5. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Gewoon doen! Maar zorg wel dat het duidelijk en netjes is geschreven:p

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Maakt niet uit hoor!
    Op mijn werk komt er ook regelmatig een geschreven brief aan van een klant.
    Dat is echt niet zo gek.

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik snap het probleem niet zo? Waarom kan dat niet?

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Gewoon lekker doen. Ze moeten het gewoon behandelen.
    Als de printer het niet doet moet je iets he.

En als je het echt wil printen ff de buurvrouw vragen of familie. Kan gebeuren dat de printer kapot is.

9. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik doe het regelmatig, ff snel op een papiertje briefje schrijven, handtekening eronder en soms doe ik er dan een foto van maken en alsnog mailen :p. (is dat voor jou ook geen optie miss willen ze wel gewoon die handtekening eronder).

Langere echt belangrijke brieven doe ik vaak wel typen maar als t op dat moment niet wil naja dan gewoon schrijven hoor.

10. Eriva

Eriva Niet meer actief

+1. Gewoon doen hoor!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Als het zo ouderswets is dat een regeling alleen schriftelijk aan kan worden gevraagd, dan kan dat zeker gewoon met pen en papier.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ja hoor, dat doe ik ook. Heb ook geen printer, meestal kan ik wel op het werk printen, maar het komt ook voor dat ik het op de ouderwetse manier doe, met pen en papier!

13. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Lijkt mij prima. Ik zou er niet raar van opkijken als ik zo'n brief ontvang.

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hier in Frankrijk wordt nog heel veel met pen en papier gedaan.
    Op mijn vorige werk deden we ook nog veel via de fax. Dus schrijven met pen, handtekening eronder en dan faxen.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

natuurlijk kan dat , het gaat er toch om wat erin staat niet met welke kleur en hoe het er staat. Oke het is wel handig als ze het kunnen lezen.

Met dit soort dingen heb ik altijd heel erg zoiets van , wat zou de wereld weer veranderen als we even een maand of 3 geen internet hadden.. hihi. maar dan draait 80% van de bedrijven ook niet meer. En toch het gaat echt nog wel een keer gebeuren een mega storing dat het plat ligt, ben heel benieuwd hoe dat opgepakt word.

16. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor de reacties ik heb net eentje geschreven. En heb hem in de brievenbus gedaan. Ik heb bij zulke persoonlijke brieven van ik print hem dan liever niet bij een ander

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik doe dat soms ook wel hoor, en weet je waarom? Omdat ik dan even in de trein zit en geen printer bij de hand heb of soms zit ik 's avonds onderuit gezakt op de bank en dan ben ik (serieus :D ) te lui om op te staan en de stekker van de printer in het stopcontact te steken (waar mijn telefoon in de lader zit, die dan voor welgeteld 2 minuten niet kan opladen die ik er dan daarna weer in moet stoppen) en dan maak ik gewoon een brief op een collegeblok, stop ik hem in de envelop, plak er een postzegel op (er staat een tafeltje naast de bank, dus ik hoef nog steeds niet op te staan) en dan gewoon het adres googelen en dan heb ik uit extreme ultieme luiheid een handgeschreven brief die ik gerust verstuur.

They should be honored :p Mijn handschrift is uniek!

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

vind dit best grappig.....Nu ben ik ietsjes (IETSJES, dames ;)) ouder dan de meesten hier, maar mij is zo'n 16 jaar geleden toch echt geleerd dat je bijv een sollicitatiebrief met de hand moest schrijven, en dus niet mocht uitprinten ;) Net zoals bepaalde andere dingen (bedankbriefjes bijv)

Vind het dus best grappig te lezen dat iemand ook maar denkt dat je zo'n soort briefje absoluut niet handgeschreven kunt opsturen.....:)

19. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ja hoor gewoon doen. Maakt het uit. Er zullen ook genoeg ouderen zijn die ook dingen met de hand schrijven, omdat ze geen printer hebben.

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij hebben wij ongeveer dezelfde leeftijd, want ik vind het nog steeds raar om via de mail te solliciteren.

Maar ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vind dat je niet kunt mailen met een bedrijf. In deze tijd is dat wel heel ouderwets.

Deel Deze Pagina