meivakantie welke touroperator low budget?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Athina, 21 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben druk aan het zoeken voor een zon vakantie in de meivakantie - maar ik wil voor 4 personen eigenlijk écht onder de 3000 euro blijven. En als het dan tegen dat bedrag aan gaat, dan wel 9/10 dagen all inclusive.
    Mijn ouders betalen de vakantie voor 4 gezinnen/koppels. Dus vandaar dat die paar 100 verschil wel uit maken.
    Maar oke, wat me nu al opvalt zijn de prijsverschillen - en ik vraag me af of ik de beste al gezien heb. De Jong Intra is dúúr zag ik!
    Ik heb qua duitse aanbieders ook wel gekeken, maar heb wat moeite met de werking van de site van Ab-in-den-urlaub - hij kan bij het zoeken de kinderen niet toevoegen... waardoor je dus ook genoeg locaties krijgt waar ze alleen 2 persoons kamers hebben.

Vakantiediscounter en sunweb lijken wel oke...

We zoeken een zonvakantie redelijk dichtbij het strand op Kreta (dat is volgens mij de warmste van de griekse eilanden, daar zaten we 5 jaar geleden ook, ik twijfel over Kos, of Rhodos) óf op Tenerife - (en dan aan de zuidkant vanwege het weer) .Eventueel is gran canaria of la palma ook een optie denk ik - ik ga er vanuit dat daar het weer het zelfde is. De andere eilanden trekken me niet.

Verder zijn andere zonbestemmingen in de meivakantie die nog zuidelijker zijn óf niet betaalbaar voor ons (kaapverdische eilanden) of niet aantrekkelijk (turkije, marokko, egypte) .

Ik geloof niet dat er andere eilanden zijn waar je nog redelijk tot goed weer hebt eind april binnen europa? Als ik wat vergeet hoor ik het graag ;) .

Maar bij welke touroperator hebben jullie je vakantie gevonden en naar welk hotel/appartement ga je dan?

Wij hebben zelf ontzettend goede ervaringen met Starbeach op chersonisos - in de meivakantie was dat een familie paradijs :) en niet zoals in de zomer, overspoelt door drinkende jeugd.... Maar eigenlijk zou het leuk zijn om nu wat anders te zien. Maar je vergelijkt alles daarmee... Glijbanen, meerdere zwembaden, aan het strand.... dat lijkt op tenerife lastiger te vinden...

Theezeefje vindt dit leuk.
  2. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Prijsvrij??
    Heb je daar al gekeken?

Canarische Eilanden is het in mei 22 graden ongeveer maar aangezien de meivakantie eind april begin mei is denk ik dat je meer aan 20° grd moet denken?

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja is dat zo? Wij zijn in april 2005 naar Tenerife geweest en toen was het elke dag rond de 27 graden. Maar misschien is dat inmiddels veranderd of hadden wij geluk :)

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mei vakantie is nog niet heel zon zeker in de zin van zon/zee/strand vakantie op de canarische eilanden of Griekse eilanden. Zelf afgelopen jaar naar rhodos geweest. 7 vd 8 dagen wel zon en mooi weer gehad maar enkel uit de wind lekker. Zee en zwembad nog steenkoud. Nu vond ik rhodos zelf fantastisch en wilde zoon en ik er ook veel zien en doen dus we waren berekend op "geen hele dagen zwemweer".

Ik boek veel via prijsvrij (d reizen valt daar nu onder dus veel dezelfde prijzen), vakantiediscounter heeft ook nog weleens wat leuks.

Vooral de luchthaven van vertrek kan al veel schelen in de prijs. Zo vloog ik in de mei vakantie vanaf charleroi (scheelde op 2 pers 875,- met nl), in augustus vanuit Eindhoven en nu in okt dus van zaventem.. scheelt mij wederom flink geld tav nl luchthavens..

wishfulthinking en Athina vinden dit leuk.
  5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    En losse vluchten/hotel al bekeken wat dat doet? Soms kan dat ook nog voordelig uitpakken met mooie ticket prijzen..

6. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Alltours
    Wellicht?

alles los doen kan voordeliger zijn maar onpraktisch
    Niks is aan elkaar gekoppeld
    Halen ze je vlucht eruit betaal
    Je even goed je accommodatie en andersom

7. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Zoals hierboven ook gezegd kan dat wel problemen opleveren als er iets verandert bij bijvoorbeeld de vlucht of de accommodatie. Ik zou dit zeker bij een groot gezelschap met meerdere boekingen niet gokken. Laat vooral je boekingen naar elkaar verwijzen, stel er is een vluchtwijziging (voor een deel) van de deelnemers, dat je straks wel allemaal op dezelfde evt gewijzigde vlucht zit. En niet de ene helft op de ‘oude’ vlucht en de andere helft op een ‘nieuwe’ vlucht. Uiteraard is dit een beetje doemdenken, maar ik zou hier wel reken8ng mee houden ivm al het gedoe in de luchtvaart.

Je zou ook eens naar een reisbureau kunnen gaan en daar je vraagstuk neerleggen, zij kunnen je vast goed helpen!

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #8 wishfulthinking, 22 sep 2022
    Laatst bewerkt: 22 sep 2022
    Gemiddelde temperaturen. Het kan natuurlijk altijd warmer of kouder zijn..

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    via ab-in-der-urlaub zie ik vakanties naar de Canarische eilanden voor 2400 voor 8 dagen. Misschien nog even goed uitzoeken met de instellingen? Dat scheelt enorm en dan zijn de opties uiteindelijk wat luxer met jullie budget.

ik zie nu Kaapverdië, 8 dagen in het riu fanana met een dubbele kamer voor 3000

10. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Kijk bij Belgische aanbieders. Die hebben andere vakantieperiodes. Belgische collega's van mij boekten ook altijd bij Nederlandse aanbieders om die reden, scheelde een hoop geld.

Athina vindt dit leuk.
  11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dubbele kamer is volgens mij 2 persoons kamer... dus voor 2 personen - niet voor 4... als ik 'm voor 4 personen probeer kom ik véél hoger uit... helaas.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.026
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Egypte is zon zeker en heeft genoeg resorts met glijbanen.

En verder qua Europa en goed weer in de meivakantie dan zou ik gaan voor de canarische eilanden.
    Afgelopen mei vakantie zijn wij naar lanzarote geweest en hebben prima weer gehad. Konden heerlijk zwemmen, ook in zee.
    Maar in de avond wel eens vestje aan.
    Griekse eilanden vind ik niet zon zeker genoeg.

Deel Deze Pagina