de titel zegt het al, we gaan naar center parcs met een bijna 5 mnd oude baby Er is een subtropisch zwemparadijs bij en we zijn heel benieuwd naar tips en of ervaringen van jullie. Wat neem je mee? wat is handig? wat is absoluut niet handig? Neem je camping bedje mee het zwembad in of alleen in het huisje? mag je met een klein luchtbedje( zo groot als baby) in het water? hoeveel handoeken namen jullie mee? hoe deden jullie dat? bleven jullie langer als een halve dag binnen of gingen jullie na half uurtje badderen ook weer weg? ik heb het idee dat we een kleine volksverhuizing moeten meenemen als we een half dagje naar het zwembad gaan.. in de hoop dat hij daar ook een beetje kan slapen natuurlijk anders zijn we snel weer in het huisje ik bedacht me zo door ervaringen zouden jullie het wellicht de volgende keer ook anders doen of juist niet en die tips zijn van harte welkom!
hey camping bedje hoef je niet mee te nemen dit kun je gewoon bij boeken bij resevering. ik het zwembad mag je hem niet gebruiken. z´n luchtbedje zal best mogen maar ik denk dat het voor je kleintje veel fijner is als hij in je armen blijft. een zwemluier is verplicht. een cpbad is heel veel prikkels en geluid.slapen word er weinig gedaan op z´n dag. hou er rekening meer dat het water je kindje snel afkoelf ondankt dat het warm aan voeld ik het voor z´n kleintje koud. de een houd het een uur vol de ander loopt na 10 min al blauw aan. neem aardig wat handoeken mee een voor je zelf 1 voor je man 1 voor in de box en 2 voor de kleine en om te drogen en 1 om in te rollen om op te warmen. neem genoeg luiers mee want als je hem water uit gaat gaat ook de zwemluier uit )of je moet willen dat je kindje de handoek onder plast tip neem een zacht broekje mee en een vestje an kun je ze oom even weg leggen in de box
Wij zijn naar Landal geweest toen onze dochter iets minder dan 4 maanden was. Er was een babybedje voorzien, maar had eigen lakentjes en slaapzakje bij. Wij verbleven een namiddag in het subtropisch bad, maar in totaal misschien 2 keer een halfuurtje in het water. We namen de MC mee, maar neem zeker een handdoek mee om erin te leggen, anders is die helemaal nat Nog een paar hydrofieldoeken en handdoek voor de kleine, extra zwemluiers en voeding. Van zwemmen krijg je honger! In het water gebruikten we een zwemband waarin ze kunnen zitten (beentjes hangen te bengelen in het water). Het grote bad vond ze ok, veel leuker als er golven waren en jaccuzi (zonder band, gewoon vasthouden) vond ze helemaal super! M'n vriend is zelfs met haar in de overdekte glijbaan geweest! Probeer in ieder geval een gezinskleedkamer te hebben, zodat je man/vriend kan helpen. Nadeel van het park waar we waren is dat er geen verversruimtes voorzien waren, dus moest je hopen op een vrije gezinscabine. Voor de rest: veel plezier en vergeet je camera niet!!
Ik nam in het huisje een campingbed mee, vind die bedden daar zo vies. In het zwembad niet, vind dat ook eigenlijk geen plek voor een baby om te slapen. Onze dochter sliep toen 's ochtends van 9.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 15.00 Na 15.00 uur gingen wij dus zwemmen. Ik had een wikkeldoek bij om haar in te doen. Ik nam de maxi cosi mee naar het zwembad en legde daar de doek in. Daar kon ze dus na het zwemmen meteen in. Dan een hydrofieldoek om af te drogen en kleertjes. Zo'n halve dag naar een zwembad vind ik niet handig en goed met zo'n baby, de hele dag in die chloorlucht. Gewoon even zwemmen en weer terug naar het huisje. We hadden voor in het water zo'n babyfloat bij.
Wat leuk! Campingbedje lijkt mij niet toegestaan in het zwembad. Je hebt daar maxicosi's in het zwembad waar je je kindje in kan leggen, ook staan er enkele boxen. Ik denk ook dat het handig is als je kindje daar niet in slaapt de zwembadbezoekjes tussen de slaapjes door te plannen. . Vaak maakt het water kindjes wat sneller moe, dus ik zou persoonlijk niet de hele dag in het zwembad zitten ivm overprikkeling. Maar ieder kindje is natuurlijk anders. Ik nam voor onszelf handdoeken mee, voor de kleine een paar hydrofielluiers, droogt beter af vind ikzelf. En zijn dunner, dus minder tas-ruimte. Verder kan je zelf idd een zwemband of klein luchtbedje wel meenemen, ik denk niet dat het de bedoeling is dat je een complete strand-outfit mee moet nemen Je kan daar evt. flesjes/potjes etc op laten warmen in de magnetron. Veel plezier alvast!
Wij gingen ook toen Zoey 5 maanden was. Tip: Ga babyzwemmen! Dat bieden ze ook aan. Toen wij gingen was er niemand anders en hadden we heel dat grote zwembad voor ons zelf. Erg leuk natuurlijk voor zo'n kleintje.
@banjabes: Toen wij gingen waren we ook de enige die zich hadden ingeschreven voor het babyzwemmen...om die reden ging het dus niet door...kan dus ook nog... tja, wat neem je mee... Ligt er helemaal aan wat je van plan bent? Wij gingen een half uurtje of zo lang tot ze moe was, dan gingen we er uit. Dan hoef je natuurlijk minder mee te nemen dan wanneer je een hele middag daar rondhangt. Wij namen mee: zwemluier, zwempak, babyzwemband, gewone luiers en luierdoekjes, stuk of 4/5 hyfdrofielluiers en omslagdoek. En vaak ook wel iets te eten/drinken voor na het zwemmen.
Wij zijn een dagje gaan zwemmen in CP toen mijn zoontje 6 maanden oud was en we hadden mee genomen ,mc, 2 zwembroekjes, 4 zwemluiers en gewone luiers voldoende, 1 grote handdoek en 2 kleintjes en hydrofielluiers. Zo'n zwemring. We zijn 2 of 3 keer het water in gegaan en dan 20 minuten misschien nog wel korter. Hij heeft daar heerlijk liggen tukken in de box en even in de mc. Veel plezier
bedankt zeg allemaal voor de tips vandaar dat ik het hier ook maar geplaatst heb, heb totaal geen idee wat en hoe het erbinnen uitziet. het is voor mij al jaren geleden dat ik er was en toen was ik totaal niet bezig met baby's Zoals ik bij jullie veel lees, zijn er veel prikkels etc, dus halve dag wordt niks zo te lezen Ik had gehoopt op misschien wat rustige plekjes daar Wel goed om te lezen dat ze daar ook boxen hebben of een soort van maxi cosi, zou het eerlijk gezegd best zonde vinden om de onze te gebruiken met al dat chloor.. we nemen in het huisje sowieso ons eigen campingbedje en matrasje met slaapspullen mee. Voelt op de een of andere manier toch prettiger. We hebben dus echt een berg hydroluiers en handdoeken nodig als we een paar dagen willen gaan hahaha.. We zijn al vaker in de jacuzzi met hem geweest in de tuin, daar lag hij op een heel klein luchtbedje en dat vond hij echt fantastisch. Dat was met 12 weken ongeveer, toen kon hij ook nog niet in een babyfloat, die hebben we nu wel bij! gebruiken jullie ook al bandjes voor om de bovenarmen? Ik ben ook heel benieuwd of hij het leuk gaat vinden, aangezien hij het bad en de jacuzzi helemaal leuk vond! Best spannend met zo'n kleintje zeg! had ik niet gedacht dat ik dat zou vinden, dacht altijd oh dat doe je ff! niet dus! mochten er nog meer tips zijn, ze zijn van harte welkom!
Denk dat zwembandjes nog niet echt aan te raden zijn - deze zijn moeilijker omdat je er toch min of meer een soort evenwicht moet houden en ze anders toch nog met hun gezicht het water induikelen (of ben ik mis?). Ivm prikkels hangt echt van kind tot kind af en je niemand kent je kind beter dan jijzelf
Zwembandjes gaan nog niet passen, en is ook niet nodig lijkt me Mijn dochter was al een stuk ouder, 14 maanden, maar na 2 uur had ze het gehad, en gingen we lekker naar het huisje. Film1 heb je ook dus kun je lekker een filmpje kijken als je kleine slaapt
ah dat klinkt goed! vandaag met mijn ouders afgesproken dat ze zondag even voorbij komen en met de kleine gaan wandelen zodat mijn man en ik even lekker kunnen zwemmen zonder rekening te houden met en ze nemen de bbq mee dus komt helemaal goed we gaan ervanuit dat we idd maar een half uurtje met onze kleine man zullen gaan zwemmen en alles wat langer is is meegnenomen
Wat leuk, welk park ga je? Wij zijn, toen Kyra 6 maanden was, naar Kempervennen geweest. Echt een aanrader! Campingbedje hoef je niet mee te nemen. Ik raad je wel ten zeerste aan om je eigen campingbedmatrasje mee te nemen. Kyra lag toen op zo'n halfgaar ding wat meer leek op een tuinstoelkussen Dus als je je eigen matrasje hebt, zeker meenemen! Als het goed is, ben je "verplicht" je kleintje bandjes om te doen, of inderdaad in zo'n soort zwemband te zetten. Voor zwembandjes is ze nog te klein. Dus als je een zwemband hebt (zo 1 waar ze in hangen) dan super. Een luchtbedje zou ik zelf niet doen, daar kunnen ze gemakkelijk afrollen zeker met dat deinende water Ik had toen 1 handdoek bij me en een badjasje. Ideaal. Ff afdrogen en dan lekker in het badjasje om warm te blijven. Er staan als het goed is bij het babybadje boxen en aankleedkussens, zodat je de zwemluiers ook kunt omwisselen. Wij waren toen met 5 volwassenen en die kleine in het zwembad en hebben daar zeker wel een paar uur doorgebracht. Die kleine had een paar keer gepoedeld (niet langer dan 15 min.) en daarna bleven we om beurten bij haar. Lekker aan een tafeltje zitten met een drankje. Die kleine sliep in onze armen toen, maaaaar...in het zwembad zijn ook maxi-cosi's (bij ons toen wel, die kon je bij de ingang pakken), dus als je daar een dikke handdoek in legt, kun je je kleintje ook daarin leggen. Heel veel plezier!! Geniet er lekker van hoor!
Oh ja das fijn! Wij gaan in november een weekje en mijn ouders gaan mee . En je kan natuurlijk (als je een weekendje gaat) elke dag gaan zwemmen he. Heb je toch 4 keer een half uur
Het is wel aan te raden een eigen camping bedje mee te nemen. wij waren bij het zien van dat "ding" zo blij dat we ons eigen spul hadden meegenomen. Verder hebben ze daar van alles te koop. Mocht je iets vergeten zijn, kan je het daar kopen.
het ligt er ook erg aan welk park je gaat met de rustige plekjes zeg maar. wij zijn jan met onze manneke van 4 mnd geweest en dochter van 4 dus jah dan verblijf je wat langeri n het zwembad en wij gingen dus steeds vroeg heen zodat we een plekje hadden met box en onze man heeft er echt heerlijk geslapen. zelf lijkt het me behoorlijk saai als je de hele tijd in je uppie moet zwemmen of zitten omdat er altijd een bij de kleine meot blijfen zou dat zelf neit gauw doen. dus dan is het half uurtje met de baby in het water vast wle genoeg en ben je neit zon grote verhuizing noodig. mc die hebben ze bij de ingang van zwembd vaak deze zijn zonder bekleding dus meot je wel een handoek oid inleggen. neem veel handdoeken en drinken mee voor de kleine. goeie oplossing trouwens dat je ouders komen dan heb je idd ff zelf tijd om rustig samen te zwemmen.
Helemaal mee eens! En in september gaan we weer en dan neem ik ook zijn eigen kinderstoel mee...vond dat echt zo'n vreselijk ding!
Ons zoontje was 6 maanden toen we naar cp gingen. Het voelde wel als een volksverhuizing als we gingen zwemmen. Wij hadden een zwemband met zo'n broekje erin. Daar zitten ze veilig in en hoef je je kindje niet steeds vast te houden. Van het zwemmen worden ze moe en als ze dan iets te eten/drinken krijgen knappen ze weer een beetje op. Wij hadden een handdoek voor ieder van ons en voor ons zoontje een handdoek, hydrofile luiers en een badjasje mee. Wij planden het zwemmen tussen zijn slaapjes door. Een uutje of ander half uurtje hield ons zoontje het vol in het zwembad. Dan was hij moe en gingen we naar het huisje. Zodat hij daar zijn slaapje kon doen.
Bedankt voor alle tips! het is inderdaad een volksverhuizing zeg! jeetje, we hebben een grote auto, maar die ziet eruit alsof we geen huis meer hebben een campingbedje met matrasje hebben we idd ook van ons zelf, pas bij de prenatal gekocht en bij oma en opa heeft hij er al in geslapen.. hopelijk doet hij dat nu weer zo goed! wat betreft het zwemmen, we hebben idd ook een zwemband met zo'n broekje maar ook een kleinluchtbedje daar lag hij op toen hij een week of 12 was in de jacuzzi ik kan zo wel een foto plaatsen, hij vond het echt super relaxed.. en we hebben besloten om niet moeilijk te doen, maar gewoon na een half uurtje zwemmen ook terug te gaan naar het huisje.. wel jammer van het weer, want het is erg klam en nat dit weekend..