Oververmoeid / Overprikkeld?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lous1982, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi dames,

Ik denk dat onze dreumes de laatste tijd wat oververmoeid is. Ik wilde eens weten of jullie dit weleens hebben meegemaakt en of deze symptomen kunnen wijzen op oververmoeidheid o.i.d.

Floor wrijft veel in haar oogjes en heeft regelmatig rode walletjes. Ze kan erg jengelig zijn en is prikkelbaar. Tussen de middag slaapt ze anderhalf tot twee uur en 's avonds gaat ze omstreeks 19:30 op bed en wordt rond 6:30/7:00 wakker. Ze wordt echter wel moe wakker, wrijfend, gapend en regelmatig jengelig. Ze gaat 2 1/2 dag naar de creche (waar ze niet goed kan slapen). We hebben de laatste tijd overigens veel uitstapjes gehad, vanwege familie e.d.

Ze eet redelijk, niet heel veel en is nu ook nog eens heel verkouden en ze hoest veel. Soms lijkt ze zo moe dat ze slecht kan eten. Dan wil ze vooral huilen en lekker knuffelen.

Weten jullie iets over oververmoeidheid? Ik hoor het graag!

Groetjes!

2. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken je verhaal wel een beetje. Mijn zoon heeft dat ook weleens. Hij is wel iets jonger dan jou dochter. Na s'ochtends een uur wakker te zijn gaapt hij soms alweer en wrijft hij in zn ogen, maar slapen ho maar. Hij slaapt meestal 2-3 uur s'middags en is rond etenstijd altijd jengelig. Dit kan ook gebeuren na een rustig dagje, dus heeft het bij ons niet zozeer te maken met drukte. Geen tips, wel herkenbaar.

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    misschien kan ze op de opvang een eigen kamertje krijgen?
    doen ze bij mijn dochter ook en komt dan tot rust!

4. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Bedankt! Fijn dat het herkenbaar is! Ik ga op de creche inderdaad eens vragen of ze apart kan slapen, lijkt mij beter!

5. ptriies

ptriies Lid

15 jun 2012
    63
    0
    0
    Almere
    Hoi Hoi,

Mijn kleine man heeft dit ook heel erg. Vooral bijv. als we op een verjaardag zijn geweest of een dagje uit, dan is hij 's avonds heel erg aan t jengelen (nja eigenlijk meer krijsen) en duurt het heel lang voor hij slaapt (soms wel een uur), en vaak is de volgende dag zijn hele ritme verstoord.

Eerst probeerde ik hem altijd te troosten, maar ik merkte dat als ik hem aandacht gaf, dat dit teveel afleiding gaf en hij alleen maar meer overstuur raakte. Op een gegeven moment heb ik hem een keertje 20 minuten laten krijsen en toen even opgetild, getroeteld, speen erin en toen weer in zijn bed gelegd. En hij sliep!

Nu leg ik hem om half 8 of zodra hij 1 keer in zn ogen wrijft en begint te jengelen in zijn bed. Meestal slaapt hij na ongeveer 15 min in. Als hij toch boos wordt en erg huilt, dan laat ik hem 10 minuten huilen. Daarna til ik hem 1 keertje uit bed wieg hem even en leg hem terug. Als hij dan weer begint, laat ik hem weer 10 minuten gaan, daarna pak ik hem niet op, maar geef alleen de speen en een knuffel en ga weer als hij rustig is. Dit werkt! Het duurde een paar dagen voor hij dit doorhad, maar ik merk aan hem dat hij echt wel weet dat het dan de tijd om te slapen is.

Op het kinderdagverblijf heeft hij soms ook kuren met slapen, maar hij hoeft van mij niet perse in een bedje daar, dus leggen ze hem in zo'n wiegapparaat van fisherprice en dan slaapt hij wel. Echt ideaal.

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier heeft hij soms ook wat last van moe zijn en niet willen en kunnen slapen. Erg vermoeiend, gelukkig heeft hij het een stuk minder dan vroeger en kan hij er veel beter tegen! Maar soms is hij echt ontroostbaar, en het enige wat dan helpt is naar bed en even laten huilen (max 5 min.) en dan slaapthij wel iig in de avond. Idd wordt hij dan in de ochtend ook wel eens moe wakker, gelukkig slaapt hij die dag vaak wel weer "normaal" en is later op de dag weer vrolijk! Hij kon vroeger ook slecht tegen prikkels, nu lijkt hij deze soms echt nodig te hebben, zo sliep hij tijdens ons midweekje weg een stuk beter ipv slechter!

Op het KDV heeft het hier erg geholpen zijn muziekje van thuis mee te nemen (naast eigen slaapzak en knuffel), muziekje van chicco (een bol met geluid en licht). Hij sliep daar erg slecht vanaf een maand of 8 tot 11mnd toen we zijn eigen mobiel mee namen en ze hem eerder naar bed brachten. Ze lieten hem daar nl. maar 1 slaapje doen, en hij kon er toen nog 2 gebruiken. Hij sliep eerst maar 1x 3 kwartier (of maar 30 min.) en nu inmiddels 2x 1 uur. Hoewel hij nu thuis naar 1 slaapje aan het gaan is... Toevallig vandaag daar ook maar 1x 1 uur geslapen. Ze brengen hem overigens vaak wel later naar bed wanneer de andere kindjes al slapen. Babygroep dus de meeste slapen nog 2 x. Ze zijn op het KDV trouwens erg te spreken over zijn muziekmobiel en gebruiken en hem soms bij andere kindjes die hun slaap niet kunnen pakken, en al die kindjes worden er ook erg rustig van.

Deel Deze Pagina