Zoals de titel al aangeeft ben ik voor deze zomer op zoek naar een geschikte camping aan het lago maggiore in Italie. Wij zijn op zoek naar de volgende punten: - Een camping op loop-, of fietsafstand van een toeristisch dorpje (denk terrasjes, markt e.d.) - Wij houden van grotere, toeristische campings met een zwembad, restaurant, winkel enz. - Net sanitair (liever niet verouderd) - Schaduwplekken - Leuke speeltoestellen (speeltuintje, zwembad) voor peuter van 2. - De camping moet aan het meer liggen. Iemand tips???
Camping Continental Lido! Ligt niet direct aan HET meer, maar wel aan EEN meer, want het ligt aan het Lago di Mergozzo. Dit is, meen ik, het schoonste meer van Europa en loopt heel langzaam af.. ideaal voor je kleintje dus! Ik vind het sanitair op de camping echt heel schoon en ze hebben ook goede faciliteiten om je kleintje in bad te doen (babybadjes met aankleedkussen ed.) Ze hebben er ook een speelplaats met speeltoestellen voor kindjes die gedeeltelijk ook overdekt is, dus erg fijn wanneer het regent! Ik vind de camping vrij groot, maar ben eigenlijk nog nooit eerder op een andere camping in Italie geweest dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Toeristisch is het zeker! Camping ligt in de buurt van Verbania en Mergozzo en ook vlakbij Stresa. Echt een aanrader!
Bedankt voor de reacties! Ik heb over Isolino slechte reacties gelezen, maar niet helemaal terecht dus? Wij gaan met onze eigen tent, is daar veel plek voor? Ik lees veel over stacaravans enz.
Onze ervaring met isolino is heel erg goed maar we zijn wel twee keer buiten seizoen geweest. Er zijn heel wat plaatsen voor eigen tent of caravan met een aantal echt vlak langs het meer met prachtig uitzicht. Er is ook een klein strand wat leuk is voor 2 jarige. Sanitair heeft ook babybadje id vorm van auto. Was een succes bij onze dochter. En vooral de glijbanen vooraan aan de camping vonden wij fantastisch. Zwembad hebben we niet zoveel gebruikt want in mei en sept wat te koud. Welke mindere ervaringen heb je gehoord? Misschien dat dit voor ons niet was omw buiten seizoen?
Isolino zou ik zeggen puur op basis wat ik gehoord heb. Ik ben naar precies hetzelfde opzoek als wat TS omschrijft. Ik hou juist van toeristische plekken want dan weet ik tenminste dat er ook iets te doen is Mijn collega (die nogal erg kieskeurig is!) is al 2x bij isolino geweest en gaat nu voor de 3de keer. Hij beveelt het iedereen aan dus wij zijn ook hiervoor aan het kijken. Hij gaf wel aan niet de aller goedkoopste huisjes te pakken maar net 1tje daarboven. Die allergoedkoopste huisjes (hebben ze 1 jaar gehad) zijn inderdaad niet zo fijn maar alle andere wel.
Wij zijn ook naar Isolino geweest en was ook wat op mijn hoede door de slechte reacties. Met name over de onvriendelijkheid van het personeel werd veel geklaagd. Maar moet zeggen dat wij daar helemaal geen slechte ervaring mee hadden. Ze waren stuk voor stuk erg erg behulpzaam en aardig en wij waren er zelfs op een van de topdagen dat de camping helemaal volgeboekt was. De camping ligt niet op loopafstand van een plaatsje. Maar dat vind ik over het algemeen met de meeste campings in Italië. Je hebt toch wel een auto nodig om ergens naar toe te gaan of naar een grote supermarkt bijv. De camping zelf was prima, mooi zwembad (ook in augustus wel koud) en het meer op loopafstand. Wij zaten in een stacaravan en die was pas nieuw, dus prima voor elkaar en mooi schoon. Qua camping zouden we nog wel eens terug willen. Op zich hebben we de omgeving wel gezien na een vakantie.
Wij hebben trouwens ook onze eigen caravan dus ik kan niet oordelen over de stacaravans daar. Maar voor je tent is er dus wel plek genoeg hoor. Alleen in hoogseizoen misschien wel best reserveren?
Ik kijk op zoover en daar zijn de beoordelingen negatief. Het zwembad moet koud zijn,en sanitair gedateerd. En ik las dus veel reacties over huuraccomodaties, waardoor ik bang ben dat de hele camping hier vol mee staat. Dit vind ik meestal wat ongezelliger, aangezien we zelf met eigen tent gaan.
Idd Isolino of Continental Lido (is van dezelfde eigenaar). Verder is er niet heel veel groots aan het L.Maggior e. Wij komen er al jaren. Zijn erg kieskeurig en kijken nu alweer uit naar de volgende keer!
Er zijn idd heel wat huuraccomodaties maar die staan weg van de plekken voor tenten en eigen caravans dus ik vond dat niet storend. Het zwembad koud dat klopt wel ja. Dat vonden wij in mei en september ook maar misschien dat dat beter meevalt in hoogzomer. Sanitair vinden wij prima en hebben nochtans toch ook wel hoge eisen. Het is niet spiksplinternieuw maar zeer netjes. Dorpje op loopafstand is er dus wel niet. Wel op fietsafstand en er is een fietsroutecomplex uitgestippeld in het natuurgebied wat wel leuk is om te doen maar het is wel even uitzoeken waarlangs/hoe de fietspaden precies lopen. Wij hebben er alleszins 2 zalige vakanties gehad en sluiten een terugkeer naar Isolino zeker niet uit. Mijn man zou dadelijk terugkeren maar ik ben eerder van het idee om nieuwe dingen te ontdekken en we hebben in de regio nu wel al zeer veel gezien.
heb ook de indruk dat Continental Lido ook super goed is dus met deze 2 vind je volgens mij toch wel wat je zoekt.
Sorry, zie je reactie nu pas! Lopend is het wel wat ver, maar fietsend is het prima te doen qua afstand (en dan heb ik het over Verbania en Mergozzo)! In Italië hebben ze alleen geen fietspaden zoals we die hier kennen en zal je dus wel een heel stuk op de weg moeten fietsen.. Ben ik persoonlijk geen fan van, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Vanuit Verbania vertrekken trouwens ook veerboten naar dorpjes aan de overkant van het meer.. echt een aanrader om te doen!
Wij zijn zowel op isolino als continental geweest. Wel met eigen caravan trouwens dus ik weet niets van stacaravans. op beiden in het drukke hoogseizoen geweest, en bij beide campings vond ik dat er erg goed en vaak werd schoongemaakt. Maar ja, als je net een viespeuk treft.....daar kan geen schoonmaak tegenop. ik vond het zwembad van isolino leuker, maar vond bij continental fijner dat er meer zandstrand was en het meertje langer ondiep. En bij continental zat er een terras bij het speeltuintje. Kinderen lekker spelen, wij lekker op het terras. bij beiden vond ik het personeel vriendelijk. Ze stonden ons goed te woord om alles uit te leggen en ook om te kijken of er plek voor ons was. Wij hadden niet gereserveerd maar ze deden echt hun best voor ons. animatie ook leuk. alleen jammer dat het best prijzig was, maar anders zou ik zo weet gaan!
Bedankt voor alle reacties. We hebben continental lido proberen te boeken, maar die zat helaas al vol. Nu een boekingsaanvraag naar isolino gestuurd, ben benieuwd.
Beiden campings zullen vol zijn in het hoogseizoen, je moet echt voor dec boeken! Wij zijn er 2x geweest, in het voorseizoen, met een huurtent. Het was er heerlijk en we hebben een app geboekt van dezelfde eigenaar, iets bovenop de berg en camping isolino. Ook met aangrenzend zwembad, maar je mocht ook van de faceliteiten camping gebruik maken. Nou dat was ook heerlijk, iedereen vertrok naar de camping en wij hadden het zwembad bij het app voor ons alleen!! Wij vonden de camping veel te druk in het hoogseizoen, maar dat is persoonlijk.
Bovenstaande had gelijk; allebei volgeboekt . Ik kan de titel van het topic dus wel veranderen? Wie o wie weet iets soortgelijks qua afstand, camping en dorpjes in de buurt??
Heb je de campings zelf al gemaild? En op het reisbureau gevraagd? Er zijn best veel touroperators die deze campings aanbieden.