Activiteiten/spelletjes met dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mupje, 30 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupje

Mupje Actief lid

20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Ik heb de laatste dagen een beetje het idee dat mijn dochter van net 1 jaar oud zich een beetje begint te ‘vervelen’ :p

Wie heeft er leuke ideeën om thuis te doen? Ik merk dat ik zelf een beetje vast loop in de standaard dingetjes (lezen, zingen, dansen, tv kijken enz)
    Ik dacht bijvoorbeeld aan vingerverven, maar is dat voor het kindje zelf ook echt al leuk op deze leeftijd? Of tekenen?
    Ik heb d’r vandaag half in de wasbak gezet op het aanrecht en ze heeft zich zo prima vermaakt met het water uit te kraan, dus zoiets vind ze ook leuk :roflmao:

2. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Hoi,

Ik heb een beetje hetzelfde met m'n zoontje van 14 maanden. Ben eens op Pinterest gaan kijken, nou de wereld aan ideeën heb ik nu.

Google anders eens op zintuigelijke activiteiten. Wat je al zegt over spelen met water; zand is ook erg leuk merk ik. Dus zodra het kan, lekker in de tuin met zand en water spelen.

Of verf, macaroni of rijst in een plastic diepvrieszakje doen en dat vacuüm op een platte ondergrond plakken. Dan kunnen ze voelen en spelen zonder te smeren.

Anders nog keukengerei geven, en pollepel en een pan of vergiet. Altijd leuk, dingen die geen speelgoed zijn.

Veel plezier

3. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Wat fijn om dit te lezen! Zo herkenbaar!
    Goeie tips ook :)

4. Nora001

Nora001 Bekend lid

22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Hier ook zo'n leeftijd.
    Lastig, vooral ook omdat ik een freubelaar ben en mijn zoon totaal geen stilzitgat heeft. Dus hier vooral voetbal en door de tuin rennen. En heel veel helpen. Wasknijpers op en neer brengen van het ene naar het andere bakje bijvoorbeeld. Lijkt mij vrij nutteloos, maar hij vind het geweldig.
    Wat ik wel heb gedaan is dik papier met dubbelzijdige tape beplakt en kleine stukjes gekleurd papier geknipt. Dan kon hij plakken, zonder lijm. Dat vond hij leuk, voor 2 minuten.

Merell90 vindt dit leuk.
  5. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Hahaha stilzitgat, die ga ik onthouden! Net als de wasknijpers. :roflmao:

6. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    890
    682
    93
    Vrouw
    Inpakken-uitpakken. Speeltjes in een doos doen en laten uitpakken en later er weer in laten stoppen. Als de speeltjes gaan vervelen een koffertje met (oude) kleding neerzetten en hetzelfde doen (oppassen ze gaan vaak zelf het koffertje in). Een pan met houten lepels, onderzetters e.d.

Kleine waterflesjes met verschillende dingen rijst, bonen, gekleurd water e.d. Mee laten spelen. Erbij blijven zodat ze niet "per ongeluk" een flesje open maken.

Gym met je kindje: Als je op Youtube zoekt naar "Workout with baby" zie je verschillende filmpjes waarbij mama met de baby samen traint.

De kamer veranderen zodat het weer een nieuwe ontdekkingsreis wordt voor je baby.

Dingen verstoppen en samen zoeken.

Als ze niet meer alles in hun mond stoppen, plastic bekers geven en b.v. Maizena of water van de ene in de andere beker laten "gieten". Opletten dat het meel niet gaat stuiven!

Vinger poppenkast. Gezichtjes op je wijsvingers tekenen, poppenkast spelen.

Doosjes van etenswaren bewaren en daarmee een toren bouwen (wel zorgen dat er een een dag of drie voorbij zijn gegaan nadat ze uit de supermarkt zijn gekomen ivm met eventuele besmetting).

Uit het raam kijken en vertellen wat er allemaal te zien is. Vragen stellen. Zie je de vogeltjes? Regent het?

Eikeboompje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina