Hoi dames, Even kijken of anderen hier ervaring mee hebben! Gisteren was ik 39 weken zwanger. Iedere week maak ik een buikfoto en nu viel het me op dat mijn buik ineens ontzettend laag hangt tegenover voorgaande weken. Baby was met 33 weken ingedaald en met 35 weken lag hij helemaal vast. Weet iemand hoe dit kan komen of wat dit kan betekenen?
Volgens mijn verloskundige komt het veel voor dat tegen het einde van de zwangerschap je bekken zich klaarmaken voor de bevalling waardoor de baby nog iets verder kan indalen. Ik had het ook in ieder geval, hier was de baby met 31 weken al volledig ingedaald, maar toch rond 39 weken ineens nog iets meer. Overigens ben ik ingeleid met 42 weken omdat er maar niets wilde gebeuren, dus het zegt niet zoveel
laatste stukje indaling is dat. Mijn buik zakte met 38 weken . Proces van indalen gaat vaak in etappes. Vond fietsen daarna ook echt super onprettig hihi
Bedankt dames! De baby zit nog steeds warm in mijn buik, dus helaas had het inderdaad niet echt iets te betekenen.
Mijn buik is met 35 weken ook opeens wat gedaald, heb sinds dien ook veel oefenween. Ben nu 36 weken. Ons kindje was met 32 weken al volledig ingedaald. Vond het dus ook gek, maar dit verklaard weer wat. Mijn maag is er in ieder geval blij mee
@Asley Ja ik krijg nu ook wat meer lucht inderdaad, alleen helaas nog net zoveel last van maagzuur... @nizzie86 Wat lief, dankjewel! Ja ik ga de buik wel een beetje missen. Nu vind ik het nog mooi, na de bevalling moeten we maar zien wat ik ervan vind haha... Maar ben ook heel blij als de kleine er is.