De laatste loodjes van de zwangerschap.. Ik ben nu ruim 36 weken zwanger en ik heb al 1 kindje maar ik vind het toch zwaar de laatste weken. Soms voel ik me echt een zeur en denk ik.. ik mag blij zijn dat ik weer een kindje mag krijgen. Zijn twee keer via iui zwanger geworden. Wil ook niemand voor het hoofd stoten met mijn topic Maar Ik heb lichamelijk zo'n enorme last overal van (pijn in kruis, onderbuik, bekkenpijn, kortademig, overmatig zweten) zijn er meer dames die zo'n erge last hebben? Heb echt het idee dat ik een van de weinige ben. Over twee weken word ik ingeleid daar ben ik wel blij mee overigens. Bij mijn dochter ben ik al met 35 weken ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging maar dat was ook zeker geen pretje.
Ik vind het absoluut niet gek dat je je wilt uiten. Vind het altijd heel raar als mensen vinden dat je niet mag ‘klagen’ als je zwanger bent, ook als je via een medisch traject zwanger bent geraakt. Ik ben zelf via icsi zwanger geraakt, maar denk niet dat ik de hele tijd op een roze wolk gezeten heb. Ondanks dat we allemaal natuurlijk onwijs dankbaar en gelukkig zijn. De mindere kanten horen er ook bij en mogen er ook zijn. Ik merk dat ik nu met 36 weken ook vermoeider weer raak, maar ben sowieso tot 33 weken vermoeid geweest door een extreem lage bloeddruk en nu merk ik dat de slapeloze nachten en die enorme buik steeds pittiger worden. Weet dat het niet lang meer duurt, en probeer eraan toe te geven hoe moeilijk ook. Voor je het weet zit het er weer op. Zeker als je nog maar twee weken hoeft. Succes met de laatste loodjes!
Klagen mag altijd en de enige ben je zeker niet haha zwanger zijn gaat voor heel veel niet over rozen. Ik heb mensen die gewoon tegen me zeggen “je hebt er toch zelf voor gekozen” als je even klaagt. Nou daar valt mn bek van open hoor en toen ik moest stoppen met werken vanwege mn bekken “je bent toch niet echt ziek”. Hahahah sorry maar wat kunnen mensen toch soms gevoelloos zijn. En over gebrek aan inlevingsvermogen maar niet te spreken! Die laatste loodjes zijn gewoon echt heel zwaar. Ik heb ook veel pijn en twee kleintjes rond lopen. Het is mentaal echt een gevecht om door te bijten en door te gaan. Wel fijn dat voor jou het einde in zicht is probeer dat voor je te houden! Je weet al precies wanneer je mag gaan bevallen! Hoe fijn is dat! Probeer het positief in te zien! Succes nog eventjes!