Actuele bekkentopic

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ann77, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien er nog meer met bekkenklachten rondlopen, bij deze een topic om elkaar te informeren of steunen. Ik heb zojuist eerste afspraak gehad bij b-fysio,vooral intake, vrijdag weer. Hopelijk wordt t beter maar het is vooral zelf balans tussen rust/activiteit vinden en voelen wat wel enniet kan. Ik vraag me nu bv af of ik zelf zal voorstellen 50% te werken. Lijkt me voldoende uitdaging.....

2. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Balen hè. Hier ook klachten van m'n bekken.
    Volg lessen van pilates bij een bekken fysio. Krijg daar veel tips en adviezen.
    Heb tot vorige week nog gewerkt maar zo'n pijn gehad, welke nu beduidend minder is, maar vanaf heden gestopt met werken.
    Mede doordat m'n werk op een half uur rijden is en m'n energie level ook erg laag is :( Nu dus voorbereiden op wat komen gaat.

Wt voor werk doe je? En waar heb je mt name last van?

3. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik loop ook al een paar weken bij een cesartherapeut voor mijn bekkeninstabiliteit, de oefeningen helpen gelukkig wel maar ben nooit pijnvrij en moet heel erg uit kijken wat ik doe. Ga te snel en nog te vaak door de pijn heen en moet dit dan snachts flink bezuren! Gelukkig leer ik wel een betere balans aan te brengen zodat het wel te houden is.
    Ik werk zelf in de thuiszorg als verzorgende ig, ik draai echter geen routes meer dat wil niet meer, ik werk alleen nog een aantal uren op kantoor per week.

4. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik heb al een aantal weken last van mijn bekken. Ik kreeg steeds enorme pijn in mijn linkeronderrug. Doorverwezen naar bekken fysio en die constateerde gisteren dat het allemaal erg gespannen is. Ik ben blij dat ik zo vroeg al ga, want wie weet werd het alleen maar erger en erger. Mijn werk ben ik ook hele tijd in de weer dus hopelijk helpt het!

5. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hier ook aan de cesar therapie,
    ze vertelde dat ik gelukkig geen echte BI hem maar wel
    last van mijn SI gewricht , ook in de bekken dus...

met de oefeneningen en opletten met houdingen gaat het wel redelijk goed
    en is de pijn minder..
    werken doe ik al tijdje niet meer lage bloeddruk , geen oppas hebben voor dreumes en en de bekkenklachten maken het ook wel erg moeilijk.
    doe horeca trouwens

6. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Leuk, al wat reacties! @ Jolienm ik werk als HR adviseur, veel zittend werk wat (blijkbaar ook) heel belastend is. En net even (5 min van en naar winkelcentrum) gelopen, ineens weer steken( heb rechts in bekken pijn, vermoeidheid, en wisselend steken met uitstraling naar benen). Nu maar even liggen. Ben vandaag naar fysio geweest maar alleen 2 oef. meegekregen dus die ga ik doen .Verder al veel gegoogled/gelezen over houding enzo dus let bij alles op wat ik doe en probeer stabiel te staan en niet te snel dingen te doen. Lijkt me heel lastig als je ook nog meer kinderen hebt! Ik kan het huishouden gelukkig door mijn partner laten doen, probeer me nu vooral op werk/oefeningen/rust te richten. Ben ook erg moe, herkenbaar?

Zo te lezen allemaal wel geminderd met werk, hoeveel uur doen jullie nu?

groet

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Hoi! Mag ik ook meekletsen? Ik ben namelijk niet zwanger... Maar heb wel nog steeds bekkenklachten na de bevalling...

8. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben toevallig vanmiddag voor het eerst bij de bekkenfysio geweest. Ik heb goede tips gekregen en oefeningen om thuis te doen. Verder heeft ze zitten duwen tegen de verschillende botten in mijn bekken, pijnlijk zeg!

Ik schrik er trouwens wel van dat jullie allemaal minder zijn gaan werken. Ik werk 40 uur, heb een kantoorbaan.

9. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk is iedereen welkom! Wat vervelend dat je nog steeds klachten hebt, Lucindalice! Al veel ondernomen? En ja gigi, schrik ik ook van, ik wilde zo graag blijven werken maar ja, als t niet gaat....

10. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jolien, pilates kan dus wel? Doe zelf yoga maar ben nog wel huiverig om dat weer te doen...

11. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Ik zou uiteindelijk ook wel pilates willen doen!

@ Ann, fijn!
    Tijdens de zwangerschap liep ik bij de revalidatie-arts, belkenfysio, ergotherapeut en kreeg ik nog hydrotherapie.
    Na de bevalling n jaar lang bekkenfysio en algemene fysio gehad, maar ben weer teruggestuurd naar het ziekenhuis.

Vervelend dat de meeste dames hier minder moeten gaan werken, maar het is toch voor het goede doel! Ook al is dat je verplicht moet stoppen echt niet leuk....

12. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk nog voor 4 uur op kantoor per week.
    Dit is voor mij gelukkig goed te doen en zo blijf ik er wel een beetje bij want ik vind het maar niks dat ik voor de rest niet meer kan werken!! Maar wat niet gaat dat gaat niet he.
    Mn contract is trouwens 24 uur normaal ;)

13. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yoga is juist goed! Ik doe zwangerschapsyoga en er zijn maar een paar oefeningen die ik niet of aangepast doe, de rest is juist erg fijn. Maar geef t wel aan bij je leraar.

14. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik werk nog niet minder. Ik werk 32uur.
    Mijn bekkenfysio drukte ook op al dat bekken gebeuren, pijnlijk! Wist ik heel niet.. Heb ik nooit zelf zitten drukken natuurlijk :p .

15. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Lieve dames,

Ik zou jullie graag de tip willen geven echt te luisteren naar je lichaam en eventueel echt te stoppen met werken of alleen op therapeutische basis .

In mijn eerste zwangerschap veel te lang doorgegaan tot het dus eigenlijk al te laat was!

Geloof me daar krijg je spijt van na mijn bevalling heel veel last gehad omdat ik dacht ohh ik kan de hele wereld weer aan. Nou niet dus wees echt voorzichtig de eerste 10 weken en doe niet teveel start halve dagen werken na je bevalling.

Ik ging volledig aan de slag en ben binnen 1 week weer uitgevallen met extreme bi. In het spine and joint een revalidatietraject gevolgd en pas 2 jaar later kan ik zeggen dat ik weer even kan winkelen in de stad zonder pijn!

Luister echt naar je lichaam voordat het te ver is! En zoek een goede bekkenfysio inplaats Cesar of gewone fysio!

16. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Hier ook bi en ik zit inmiddels sinds week 23 thuis, ik ben bloemiste en deed altijd staand werk, loop bij de bekkenfysio en waarschijnlijk morgen voor het laatst want de oefeningen die ik heb gekregen zetten geen zoden aan de dijk en meer kan ze niet voor mij doen.
    Verder adviseerde mijn vk om evt naar een chiropractor te gaan maar die wordt niet vergoed dus dat is voor mij niet te doen.

Verder zijn de klachten wel te handelen maar moet zeker een heleboel laten en met een peuter in puberteit pfff

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ MaaikeFerryJari, dat heeft n poos geduurd zeg bij jou voordat je weer wat fitter was! Ik zit nu 14 maanden na m'n 2de bevalling en dagelijks nog veel pijn. Hoe lang heeft jouw revalidatietraject geduurd? Ik start als het goed is binnenkort.

@ Dees, naar dat je 'uitbehandeld' bent. Een peutertje rond lopen en zwanger zijn lijkt me erg zwaar!

Vandaag wordt voor mij de vrees ik n mindere dag. S nachts al n paar keer wakker geworden van de pijn. Maar goed, we blijven lachen :)

18. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tjee, heftige verhalen....deden oefeningen iets? Ik ben gek op actief zijn, wandelen oa. Het lijkt er op alsof dat voor hele lange tijd verleden tijd is....:(

19. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zeker kan dat.
    Ik doe wel zwangerschaps pilates dus met allemaal andere dikke vrouwen.
    De docent weet er van en geeft me dan persoonlijke tips. Sommige dingen doe ik niet of anders mee. In een lagere versnelling.
    Het is goed om actief bezig te zijn (het zij in je hoofd) met het bekken en vooral je bekkenbodemspieren.
    En het is idd zo dt als je te lang doorgat je hier nog heel lang last van kan houden. Ik moet zeggen ik ben nu een dikke week thuis van werk en t gaat echt beter. Doe alles nu rustig aan en kan naar m'n lijf luisteren.
    Ik wil nl de baby's nog langer en met plezier dragen voordat ik bevallen moet.
    Ik ben van mening dat dat ook belamgrijk is, het zij belangrijker dan je werk. Als je nu te veel over grenzen heen gaat zit je straks met de gebakken peren als jullie kindje er eenmaal is. T is dan nl niet direct weer stabiel in het bekken...

20. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind oefeningen erg prettig. En wat betreft wandelen, ik heb er dan niet zoveel last van. En vind wandelen juist fijn.
    Als dit last geeft kan je evt een bekkenband om doen met lopen (wel in overleg met n bekkenfysio!!) dit geeft stabiliteit.

Deel Deze Pagina