Wie ervaring met ascal? Bloedverdunners!

Discussion in 'Gezondheid' started by moedertje112, Dec 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moedertje112

moedertje112 Actief lid

Jun 29, 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Wie heeft er ervaring met ascal bloedverdunners? Ik moet elke dag 80 milligram ascal nemen om de placenta mee te laten groeien! Ik heb 3 gezonde kinderen en toen nergens last van gehad. Bij onze 4 de wens ben ik tot 2 x moeten bevallen omdat het hartje van ons kindjes was gestopt omdat de placenta niet meer mee groeiende! Vandaar dat ik nu ascal slikt om de door bloeding goed te laten gaan! Heeft iemand hier ervaring mee?? Alvast bedankt

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ja hier ook 80 mg ascal, maar vanaf het begin.
    Je merkt er niks van. Tabletje en niks aan het handje.
    Extra controle is wel noodzakelijk, zodat ze de groei kunnen monitoren e.d.

3. moedertje112

moedertje112 Actief lid

Jun 29, 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Hoi partyrocker, ja ik ok vanaf het begin van deze zwangerschap! Ik merk ok geen verschil hoor! Nu hoor ik verschillende zeggen dat je baby dan groter kan worden klopt dat??

4. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Ook ik slik 80 mg ascal inv pre eclampsie van mijn eerste zwangerschap ( nu zwangerschap 6 ) .
    Kind groeit prima , alleen heb ik vreselijk last van mijn maag .
    Vorige week met verdenking van een maagzweer in het ziekenhuis geweest .
    Nu maagbeschermers meegekregen en nu gaat het goed, maar ik zal blij zijn als ik er af ben.

5. beertje12

beertje12 Actief lid

Dec 10, 2009
    161
    0
    0
    Ede
    Hier ook ascal, vanaf mijn positieve zwangerschapstest.
    Samen met spuitjes fraxiparine.
    Van de Ascal merk je weinig, het hoort inmiddels bij de ochtendroutine ;)
    Ben benieuwd, tot hoe lang moeten jullie ze slikken?
    Helaas zijn de meningen per ziekenhuis en arts verdeeld, waardoor ik niet weet tot hoe lang voor de bevalling ik ze moet gebruiken....:x

6. moedertje112

moedertje112 Actief lid

Jun 29, 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Hoi mjs klopt ik heb gelijk omeprazol gekregen omdat het anders maag problemen kan veroorzaken! En 6 de zwangerschap??

Beertje 12 ik heb verder nog niet geel info gehad alleen dat ik ze moest nemen vanwege de placenta heb 10 januari afspraak met me eigen gynocloog en dan zal ik wel meer horen!! Zoals de verloskundige zei heel de zwangerschap slikken en rond 36 wk stoppen maar weet nu niet zeker . Laat wel weten als ik weer geweest ben! Hoever zijn jullie in de zwangerschap? En loopt alles nog lekker voorspoedig?

7. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    3,373
    522
    113
    Female
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Ik slik ook ascal en nergens last van ik slik het ook voor de placenta en dat het kindje wat groter wordt ofzo maar krijg toch nog klein kindje..

8. moedertje112

moedertje112 Actief lid

Jun 29, 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Oké priscilla1987 dus het kindje wordt dus wel groter vanwege ascal??

9. priscilla1987

Jul 14, 2008
    3,373
    522
    113
    Female
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Ja ze willen kijken of ze goed groeit ook krijg om de twee weken een groei echo mijn zoontje was maar 2230 gram met geboorte met 40 weken..

10. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier bij vorige zwangerschap ascal gebruikt (daarvoor overigens ook al) ivm infarct in het verleden.
    Hier wel veel bloedingsneiging erdoor, zelfs met 30 weken een bijna niet te stelpen bloedneus gehad.
    Hier had ik het tot ver in mn kraambed moeten gebruiken, maar ben met 30 weken gestopt en na de bevalling weer begonnen. Ken iemand in vergelijkbare situatie (dus ook infarct gehad) en die moet 4 weken voor de bevalling stoppen.

Hier overigens groot kindje, maar dat was te verwachten. Was zelf ook groot en mijn zussen ook. Heb nog nooit gehoord van grotere kindjes door ascal, zal het eens in mn achterhoofd houden.
    Hier overigens wel een behoorlijke placenta destijds. Maar of dat door de ascal kwam.....

11. moedertje112

moedertje112 Actief lid

Jun 29, 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Priscilla1987 das Indd erg klein zeg!! Hopelijk wordt get nu wat groter dan? Hoever ben je nu??

Juudje81 oké dat ligt Indd dan niet aan de ascal. Dan zit het gewoon in de familie hihi. Mijn oudste zoont was 6,5 pond middelste 7,5 en onze jongste 8,5 dus ze werden ok steeds groter behalve dan andere 2 dan die zijn eerder geboren dus dat zou ok wel anders groter zijn geweest! Hoever ben jij nu??

12. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

Dec 10, 2012
    209
    0
    16
    Ik slik ook aspirine 80 Mg en ik spuit clexane 40 Mg. Ben nu 8,2 weken zwanger van ons vijfde kindje. Helaas in 2012 twee keer afscheid moeten nemen van onze dochters bij 18 en 21 weken zwangerschap.. Hopelijk gaat het nu wel goed......

13. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

Dec 10, 2012
    209
    0
    16
    Oh ja, ik heb trouwens nergens last van. Spuiten valt me echt 200% mee en geen last van de aspirine. Lossen jullie deze trouwens op in water ? Ik wel maar zou het liever in een keer innemen maar durf niet, ben bang voor maagklachten. Verder nergens last van, heb al aantal keer gebloed maar merkte niet echt verschil met normaal, wondje ging snel weer dicht....

14. priscilla1987

Jul 14, 2008
    3,373
    522
    113
    Female
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Dat is mij ook gezegd bloedingen kon krijgen niet gehad vorige wel ook infarct in de placenta moet met 36 weken stoppen maar ik sta er om bekend kleine kindjes te krijgen ze hopen gewoon dat de kleine ook groter wordt dat die niet de couveuse in moet j heeft er tot woensdag in gelegen en woensdag op donderdag nacht boven bij mij in warmte bedje en mocht toen mee naar huis gelukkig.

Ik ben nu 29 wk en 2 dagen moedertje112

15. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Ja moedertje112 zwangerschap 6 .
    Twee kindjes overleden door genetische afwijking .
    Twee miskramen en nu zwanger van een gezond jongetje voor mijn dochter.

Volgens mij zijn in de tijd de richtlijnen veranderd en daarin nu dus pas preventief ascal

16. moedertje112

moedertje112 Actief lid

Jun 29, 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Hoi lisa1976 omg wat erg dat jij het ok 2 x mee hebt moeten maken hier ok 2 x bevallen bij mij oorzak dan placenta bij jou?? En zag meisjes zou het niet kunnen dat je geen meiden kan voldragen want dat zeiden ze tegen mij ok maar hier waren het 5 jongens!! Ik lis het ok op in water zo hebe ze het tegen mij ok gezegt eerst me maagkanker en dan de ascal? En hoop inderdaad mee dat het nu allemaal goed mag gaan ! Dan schelen wij niet veel kwa zwangerschap ik 8.3 das toevallig!! Krijg jij nu ok extra controle??

Priscilla1987 ja Indd erg klein heb je wel lang baby tijd zeggen ze en jij bent aardig op weg bijna 30 wk aftellen!!

Mjs wat erg dat jij ok 2 kindjes af hebt moeten geven en genetisch?? Was er iets niet goed aan gelegd dan??en nu een jongetje wat leuk zeg en voor je dochter ben je draag moeder voor haar? Sorry al die vragen wat je niet wil antwoorden niet doen maar vond wel gezellig om zo te kletsen en elkaar beetje helpend door de zwangerschap heen te komen!

17. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Huh draag moeder .... Hoe bedoel je dit ?

18. moedertje112

moedertje112 Actief lid

Jun 29, 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Staat nu zwanger van gezond jongetje voor mijn dochter?

19. moedertje112

moedertje112 Actief lid

Jun 29, 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Misschien lees ik het verkeerd sorry daarvan!

20. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Geeft niet , ik ben gewoon zelf zwanger geweest van al mijn kindjes .
    Zelfde papa en mama ;)

Share This Page