Hier bekkenfysio. Nu 14 keer op basis van zwangerschap, na de bevalling kan er onder de code revalidatie desgewenst ook nog 14 keer. Bekkenfysio kan je tijdens je zwangerschap al bijstaan in het voorkomen of beperken van je klachten, ik zou het zeker aanbevelen. Uiteindelijk is dat meer preventief, waar revalidatie vooral curatief is, ergo: dan heb je dus iets op te lappen wat wellicht te verminderen of voorkomen was.
ja precies, zoiets dacht ik al. Ik zal eens op zoek gaan naar een goede bekkentherapeut. Uiteindelijk zeiden ze bij de revalidatie: leer er maar mee leven. Ik wacht het nog eventjes af ( nu ook veel spanningen ivm plotselinge zwangerschap etc). En ga dan actie ondernemen.
moet dit even kwijt.... voel me eigen zo'n aanstelster ben 11 weken zwanger van de 2de, bij 1ste met 14 weken thuis komen zitten ivm met bekken... is nooit helemaal weggegaan. nu al weer zo veel pijn soms gaat het wel licht er aan hoeveel ik doe.. werk momenteel in de huishoudelijke hulp en is echt tanden bijten om de dag door te komen.... ben weer terug bij de fisio en heb vandaag een mail gestuurd naar het werk voor een afspraak bij de bedrijfsarts.. wil ook genieten van de zwangerschap en mijn kleine mannetje... op deze manier kan dit echt niet.... voel me eigen zo'n zeikert.... had het mailtje gestuurd en had er eigenlijk direct spijt van hun zullen mij ook wel een aanstelster vinden.... iemand hier ook rond deze weken al last en hoe is dat toen opgelost... verder iedereen hier heel veel sterkte !!!
Niu ik vind je geen aanstelster hoor, hier nu al erg veel last met 6,5 week, heb geen tips voor je, maar bedenk dat je je voelt zoals je je voelt en dat niemand anders dat kan voelen, gewoon aangeven dus! Bekkenklachten zijn gewoon kastig te meten, onbegrip heb ik de afgelopen jaren ook erg ervaren.....
Hoe maken jullie je partner duidelijk dat hij je serieus moet nemen? De mijne wil maar dat ik door en door ga namelijk. Zo ben ik normaal ook maar ik moet echt rustiger aan gaan doen en dat dringt maar niet door bij hem.. Heb echt heul veul last. Maar een instellingen van wat moet dat moet en kan het niet meet dan kan het niet meer... Ben zo bang dat kan niet meer heel dicht bij is..
Partner informatie geve, bv boek van cecile rost n folders van bekkenfysio. Als je geen grens trekt is het herstel veeeel langer. Lees ook dit topic, veel sterkte....
Is hem mee laten gaan naar bekkenfysio een idee? Toen ik in de revalidatie zat had ik ook gesprekken met maatschappelijk werk, hierbij zou je ook je partner kunnen betrekken, maar dit is bij jou ws niet aan de orde. Ik herken het niet, maar lijkt me erg lastig.....
mijn vent zag pas hoe slecht t echt ging, toen ik een week of 4 geleden snachts van de pijn zat te janken, en niet meer uit bed durfde om te gaan plassen.. ik werk nog m'n normale uren, maar vd week met de fysio overleggen, zelfs de 15 uur red ik niet meer.. De pijn gaat nu snachts niet meer over, dus is er 24/7, alleen in verschillende frequenties..
Ik ben nu 33 weken zwanger van de eerste. Omdat ik hypermobiel ben wist ik wel dat ik een grotere kans had op bekkenklachten. Maar wist niet echt wat hierbij voor te stellen. Vanaf week 13 zijn de klachten begonnen. Vanaf week 20 ongeveer 50% in de ziektewet en 4 of 5 weken later helemaal. Heb wel fysio en ben bij een bekkentherapeut im behandeling. Zo nodig draag ik een bekkenband. Kan nu eigenlijk alleen nog maar korte stukjes de hond uit laten. Huishouden en dergelijk gaat niet meer. Frustrerend. Probeer nu wel zo weinig mogelijk te doen, in de hoop dat jet straks weer beter gaat als de kleine er is. Verveel me wel te pletter thuis.
Herkenbaar hoor. Het is gewoon best een domper. Maar ik hou me vast aan het idee dat het eindig is. Het is alleen soms best wel enorm doorbijten. Vandaag heb ik ook zo'n dag dat ik zoveel pijn heb dat ik het gevoel krijg ergens door overreden te zijn...
@Hellen1971 wat grappig we zijn op dezelfde datum uitgerekend. Inderdaad een domper. Ik hoop nu dat ik kan blijven lopen tot het einde. Merk wel dat het steeds meer achteruit gaat en steeds meer slechte dagen. Wat doen jullie allemaal thuis?
Nog niets. Met de Prima begeleiding van de bekkenpeut heb ik het tot vandaag gered. Op mijn tandvlees, dat wel. Bij mijn eerste viel ik met 30 weken uit. Ben toen lakentjes gaan versieren, brak records met Bejeweld en rustte Ik vaak korte porties, omdat de pijn zo erg was dat ik amper sliep. Dat heb ik nu weer, dus ik kijk zeker uit naar wat Extra rust
Ik ben nu 17 weken, en het feit dat het niet afneemt maar toeneemt doet me beseffen dat de kans groot is dat ik tzt ervoor de ziektewet in moet.. Mijn grootste angst is ook dat ik straks alleen kan toekijken en liggen en weinig nog zelf kan. 6 september moet ik pas bij de gyn zijn en dan kan die pas uitleggen aan mijn partner dat hij mij wel degelijk rust moet geven. Ik kan tegen de buitenwereld heel goed nee zeggen maar tegen vl is dat moeilijker. Gister nog ff koelkast samen in de auto gezet.. De laatste paar passen bij de auto besefte hij dat dit niet zo slim was toen hij de pijn in mijn gezicht zag.. Maar om een uur later te zeggen schuur jij morgen de deuren en de kozijnen ff... Pff.. Wat ik kan dat doe ik en op mijn tempo.
Gelukkig hoef ik mijn vriend daar niet van te overtuigen. Het is meer dat hij mij soms moet overtuigen wat minder te doen.
Ik ben vandaag voor het eerst bij mensendieck geweest, heb namelijk twee weken last van lage rug pijn, bekken. Nu had ik verwacht dat ik oefeningen mee kreeg voor thuis. Maar we hebben een paar houdingen door genomen, hoe ik sta, buk en zit en hoe ik dat beter zou moeten doen, dat is natuurlijk goed. Maar ik dacht meer aan spier versterkende oefeningen. Heb ik nu een verkeerd beeld? Hoe ging dat bij jullie? Ik moet volgende week weer terug komen.
Hoi hoi,vervelend dat iedereen hier last heeft van bekken :s ik ben zelf vorige week naar fysio geweest omdat ik na twee dagen werken (lees achter de computer zitten) enorme last van mijn rug en schaambot heb. Vooral de bekende startpijn en s nachts bij het omdraaien in bed heb ik last. Hij zei toen dat dit geen bekkenklachten kunnen zijn omdat ik nog wel rechtop op een been kon staan en in balans stond. Dat was op maandag na een weekend rust. Inmiddels merk ik s morgens met mn broek aantrekken ook dat ik amper omhoog kom. nu vroeg ik me af of het klopt dat als je wel in balans staat je géén bekkenklachten kunt hebben. Ik zie het niet zitten dat ik straks te lang doorloop met iets waar ik eerder bij had moeten zijn.
Aan de nieuwkomers, lees vooral dit hele topic....spieren versterken kan maar zeer beperkt in zw schap, ittt meeste andere klachten. Eerst rust, dan spreidoefening en houding oefening, spanning in bekken moet juist niet te groot zijn. Dan evt activiteiten opbouwen. Ik had veel klachten en kan nu bijna alles weer, al,blijft het met mate. Boek cecile rost aanrader. Succes en sterkte! Overigens noemt men het tegenwoordig geen bi maar bekkenklachten. Ik kon ook wel op 1 been staan maar waren duidelijk bekkenklachten. Kun je overigens ook heel aardig zelf bepalen in meeste gevallen denk ik. Het is best specifieke pijn en specifieke symptomen.
Ik moest vanmiddag ook op een been gaan staan bij mensendieck. Ik moest even goed m'n evenwicht zoeken maar daarna ging t wel. Er werd bij mij niets over gezegd.
Mijn excuus, heb idd niet het hele topic gelezen, ga ik nu direct doen. Dank je wel voor je reactie en ga even kijken naar het boek.
We zijn een midweekje weg en na 2 nachten ben ik gesloopt! Die bedden zijn hard! ! Eerste nacht moest ik na een paar uur gewoon op zitten. We hebben er nu een extra matras onder gelegd, maar ik ga van ellende vroeg uit bed. Ik heb echt heel veel meer pijn en loop beduidend minder goed. Ik stabiliseer wel wat vaker, dat helpt iets. Maar manlief en dochter genieten zó en ik verder ook, ik bijt maar even Door. Nog een paar nachten en dan zijn we weer thuis. En dan maar hopen dat met rust en oefeningen de ergste ellende weer wat afneemt. ....